מחר יתקיים בטורינו, איטליה חצי גמר הראשון של אירוויזיון 2022. מיכאל בן דוד שלנו אומנם ייקח חלק בחצי הגמר השני שיתקיים ביום חמישי הקרוב, אבל גם בחצי הגמר הראשון כולל לא מעט מועמדים מעניינים - ביניהם הפייבוריטים לזכייה אוקראינה. זה מה שחשבנו על הביצועים בחזרה הגנרלית לחצי הגמר הראשון

  1. אלבניה
    הופעה מבולגנת ובעיקר זולה. הכל מרגיש כמו בורדל שגורם לך לזוז באי נוחות בכיסא לנוכח העובדה שמדובר בתכנית לכל המשפחה.

  2. לטביה
    הלהקה עולה לבמה ופשוט מעיפה את הגג של האולם לשמיים. יש מצב שזה סוס שחור שיתברג מאוד גבוה בגמר.

  3. ליטא
    עם כל התמיכה שלנו בזה שיש כאן שיר בליטאית לראשונה מאז 1994 -  מדובר בכדור שינה שלא עובר. אופתע מאוד אם תעלה לגמר.

  4. שוויץ
    השיר הזה נפלא והביצוע מצמרר - כל מילה נוספת מיותרת.

  5. סלובניה
    יש עדיין הרגשה של מסיבת סיום של מגמת מוזיקה אי שם בשנות השמונים. ניסו להביא רטרו, אבל זה לא צלח.

  6. אוקראינה
    המובילה בטבלאות ההימורים. הלהקה בהחלט עושה את העבודה כמו שצריך והשיר עצמו מגניב, אבל הביצוע לא נותן לך וייב של "ווינר". אם ינצחו בשבת זה בהחלט יהיה בגלל המלחמה.

    בולגריה
  7. זה מה שהיה קורה אם AC/DC היו עושים אירוויזיון - וזה דווקא עובר לא רע. יהיה נחמד לראות את זה בגמר.

  8. הולנד
    S10 עומדת על במה מוגבהת ועיקר הבימוי עובד על משחקי תאורה. זה נפלא ועולה וודאית לגמר.

  9. מולדובה
    הנה להקה שבאה לעשות שמח. פה בהחלט מורגשת הפדיחה של השמש בתפאורה שלא עובדת. הפולקלור הצועני ממש מקפיץ. עוד מתמודדת שטסה לגמר.

  10. פורטוגל
    מארו וזמרות הליווי עומדות במעגל על הבמה הקדמית הקטנה ולא משתמשות בכלל בבמה הגדולה. בפעם האחרונה שפורטוגל עשתה את זה הם זכו. ביצוע קולי מושלם - יש גמר.


  11. קרואטיה
    בשמלה ורודה מוגזמת, גיטרה ובליווי שני רקדנים ורקדנית - מיה דימשיץ' מבקשת שנברח ממנה ואני לא יכול שלא להסכים איתה. הפזמון האחרון מבוצע בקרואטית שזה נחמד, אבל לא מספיק.

  12. דנמרק
    סולנית להקת רדי מתחילה על הפסנתר בבלדה כביכול מקסימה, אבל אז משנים פאזה ועוברים לפופ-רוק מיושן. מנסות להחיות את ה"גירל פאואר" של שנות התשעים אבל כמו סלובניה, יש הבדל בין מיושן לרטרו.

  13. אוסטריה
    מעגל תאורה מקיף את פיה מריה ולומיקס. הפלייבק בטון הורד בתקווה שפיה לא תזייף את נשמתה כפי שקרה בהופעה בתל אביב אבל לא, זה לא עזר. כשאת לא זמרת תבקשי המלצה ממיכאל שלנו על עבודה בסופרמרקט הקרוב לביתך בתקווה שזה מספיק רחוק מפה. מועמד ודאי למקום אחרון בסמי. במהלך החזרה היו הרבה עיכובים. האיטלקים פשוט לא מספיקים להכין את הבמה לנאמבר הבא בין הגלויות. מזל שהשמש לא עובדת אחרת היינו תקועים פה עד האירוויזיון הבא.

  14. איסלנד
    שלושת האחיות מביאות קסם לבמה והשפה האיסלנדית פשוט יפה. מחוץ לבמה, הן מנפנפות בדגל הגאווה. אחת ביסקסואלית, השנייה לסבית מוצהרת ולשלישית אם לילד.ה - טרנסג'נדר. נתראה בגמר.

  15. יוון
    בסקירה לפני חודשיים אמרתי שהיא כנראה תעלה לבושה בשמלה לבנה וזה בערך הדבר היחיד שצדקתי בו. מסביבה יש כיסאות שבורים מפוזרים בבלגן. ביצוע מצמרר ובימוי תאורה ומצלמות מושלם לטרגדיה שהיא שרה עליה. עולה לגמר ועולה חזק.

  16. נורבגיה
    שני זאבים, שלוש רקדניות צהובות ודי ג'יי אסטרונאוט גבוה. השמועות אומרות שאחד הזאבים הוא אחד מחברי להקת A1. זה דבילי וזה תופס - יש גמר.


  17. ארמניה
    רוזה לין שרה בתוך חדר שינה לבן מלא בנייר טואלט. תוך כדי ההופעה, היא קורעת חלקים מהקיר וחושפת מילים מתוך השיר. זה מצטלם נפלא והיא בגמר.

אז על מי אנחנו מהמרים שיעלו לגמר?

לטביה, שווייץ, אוקראינה, הולנד, מולדובה, פורטוגל, איסלנד, יוון, נורבגיה וארמניה.