אחרי הודעת תאגיד השידור כי נועה קירל נבחרה על ידי ועדה מקצועית לייצג את ישראל באירוויזיון 2023, רבים תהו האם הזמרת באמת הסכימה ומעוניינת בזה, או שחוששת בגלל הסיכון לקריירה הבינלאומית שלה במידה ולא תצליח.

בראיון ל"אופירה וברקוביץ"' הערב (שישי), הודתה קירל שמבחינתה, תייצג את המדינה באירוויזיון רק אם הדרישות שלה ייענו. "כשהמדינה שלי קוראת לי לייצג אותה, ברור שהלב שלי אומר כן. הלב רוצה את זה, זאת שליחות לכל דבר ועניין - אבל, יש פה עניין של תנאים", הבהירה קירל, "לא אעשה את זה אם זה לא התנאים טובים ביותר והחופש האומנותי לעשות את זה על הצד הטוב ביותר, זה הדבר שהכי חשוב לי".

"אם לא יתנו לי לכתוב את השיר ולהיות חלק מהיצירה שלו, אם לא יתנו לי להחליט מה קורה על הבמה ולעשות את זה הכי גדול והכי ואוו שיש - לא יודעת אם אעשה את זה", הודיעה קירל.

כרגע לא נותנים לך?
"אנחנו עוד בתהליכים על זה. אני צריכה לראות שאני באמת מקבלת את החופש האומנותי. אלך אם הכל יתנהל כמו שצריך וייתנו לי באמת את החופש האומנותי, את התחושה שאני עושה את הכי טוב בשביל המדינה שלי".

מבחינת קירל, אחת הזמרות הפופולריות בישראל שבונה בתקופה האחרונה את הקריירה שלה בחוץ לארץ, מדובר בהימור. אם תיתן שואו ענק ותסיים באחד המקומות הראשונים הקריירה הבינלאומית שלה תזכה לבוסט משמעותי, אבל אם תסיים במקום לא טוב וההופעה לא תהיה מספיק מוצלחת, הזמרת ואנשיה חוששים כי זה ייפגע בפוטנציאל שלה להצליח בעולם.

"הוועדה בחרה בי לייצג את ישראל באירוויזיון. אין מילים, זה הכי מכובד שיש, מאוד לא מובן מאליו, מאוד מרגש. הדבר הזה יצא החוצה והיה רעש מטורף, פתאום המעריצים של האירוויזיון באירופה כותבים עליי דברים מטורפים, שנראה להם שזהו - שאני הולכת לזכות, וזה מדהים", תיארה קירל.

התראיינת, אמרת שזה מרגש, וכולם חשבו שקיבלת החלטה.
"כן, אבל מצד שני היו אנשים שאמרו, 'למה את צריכה את זה? את לא צריכה לעמוד בסיטואציה הזאת'. זה מאוד מלחיץ, יש פה סטרס. זו החלטה שלא פשוט לקבל אותה".

מה נועה באמת רוצה?
"יש לזה שני צדדים, יש יתרונות וחסרונות כמו בכל דבר. מצד אחד זאת חשיפה מטורפת. להיות על הבמה של האירוויזיון זה חלום ילדות וחשיפה לכל אירופה, רק מהבחירה בי כבר היה רעש מטורף באירופה. מצד שני, זו תחרות שהיא גם פוליטית. יש סיכוי שאני אכשל".

ואת מפחדת להיכשל.
"זה משהו שיכול לקרות ויש מלא גורמים ומשתנים שלא תלויים רק בי. זאת תחרות לכל דבר ועניין".

אם לא תסיימי במקום ראשון, זה לא יעשה לך טוב.
"יכול להיות שאני אעשה את זה ואכשל ולא אהיה מקום ראשון, אבל זה בשביל המדינה שלי, אז אכשל. זאת סיטואציה מורכבת".