הערב (שבת) נערך גמר ה"אקס פקטור", במהלכו עלו לבמה בזה אחר זו ארבעת הפיינליסטים של התוכנית, מתוכם אחד או אחת נבחרו לייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון. ענבל ביבי, אלי חולי, מיכאל בן דוד וספיר סבן ביצעו את ארבעת שירי הגמר שנבחרו בשבוע שעבר על ידי הקהל בבית. בסופו של הערב, בו בשלב הראשון ענבל ביבי גברה על ספיר סבן, ואז התחרתה מול חולי ובן דוד ובסוף הערב הוכתר מיכאל בן דוד כנציג הבא של ישראל. "זה מוקדש לכל מי שאי פעם הרגיש שאין בשביל מה לקום בבוקר והרגיש שהוא חסר תועלת", מסר בן דוד. "אין חוקים לכלום, רק לסמוך על עצמנו והכל זמני. להמשיך לדמיין ולעבוד".

מילים, לחן והפקה: לידור סעדיה, חן אהרוני ואסי טל.


אלי חולי עלה לבמה עם Blinded Dreamersאותו כתב והלחין יחד עם רובי פאייר, בהפקה מוזיקלית של סתיו בגר ופאייר.


ספיר סבן עלתה עם Breaking my own walls, אותו כתבו והלחינו גל (ג'ו) כהן, איל ישי, דיקלה דורי ועידו דנקנר, לעיבוד והפקה מוזיקלית של כהן, איל ישי וסתיו בגר.


ענבל ביבי ביצע את Marionette, אותו יצרו צליל קליפי ומאי כהן ללחן של קליפי טל, פורר ומאי כהן, בעיבוד והפקה מוזיקלית של פורר וינון יהל.

כאמור מיכאל בן דוד הוא מי שייצג את ישראל בחצי גמר הראשון שייערך ב-12במאי מול קפריסין, שוודיה, אירלנד ואוסטרליה, ובמידה ותעפיל תעמוד על בימת גמר האירווזיון שייערך ב-14 במאי בטורינו שבאיטליה.

כזכור, בשנה שעברה ייצגה את ישראל בתחרות שנערכה ברוטרדם שבהולנד, זוכת "הכוכב הבא" עדן אלנה, עם השיר Set me free, איתו עלתה לגמר וסיימה במקום ה-17, כשהזוכה הגדולה הייתה כמובן איטליה אותה ייצגה להקת מונסקין.