אחרי שראש השב"כ רונן בר, נכנס לתמונה הבוקר (רביעי), כשהורה לאנשי משרדו למצוא פתרון למשבר המשלחת לאירוויזיון, הנציג של ישראל באירוויזיון מיכאל בן דוד, החליט לשבור שתיקה ולהגיב לפרשה. אבל לא רק לזה, אלא גם לאמירות של יוצר השיר הישראלי באירוויזיון חן אהרוני ולביקורות כלפי הגרסה המחודשת שנעשתה כזכור ללא ידיעתו של היוצר.

"'פורש מהאירווזיון', 'הכותבים של השיר זועמים מההתנהלות', 'עיבוד שהרס עוד יותר את השיר', 'השתתפות המשלחת הישראלית מבוטלת מטעמי אבטחה'", פתח בן דוד את רשימת הסערות שעסקו בו בחודשיים האחרונים: "אהובים שלי, אני מקבל מבול של הודעות ודאגות לאור מה שהתפרסם. חשוב לי להגיד לכם מאוד פשוט. מה שאלוהים ירצה כך יהיה".

הוא ממשיך: "אין לי שליטה על שום דבר שלא תלוי בי. לא השיר, לא ההימורים, לא ההתנהלות ובטח שלא מערך האבטחה של האירוויזיון. הדבר היחיד שיש לי בו שליטה זאת ההופעה שאוכל לתת והזכות שקיבלתי. המדינה שלנו עוברת כאלו זוועות בימים האחרונים שהכל מתגמד לדבר אחד וזה להשאר בחיים, לשמוח בחלקנו ולהיות מאוחדים. אני מוכן לכל מה שעתיד להגיע ועד אז אמשיך לעבוד קשה על הנאמבר שלנו ומה שיקרה יקרה בצורה הכי טובה. אוהב כל אחד ואחת מכם ותודה על כל פיסה של תמיכה ואהבה".

כאמור, הדברים האלה מגיעים בעקבות הסערה סביב הראיון שנתן חן אהרוני למגזין סוף השבוע של mako, שם יצא נגד הפקת האירוויזיון וגם נגד בן דוד עצמו כשחשף שלא סיפר לו על השינוי בעיבוד של השיר ועל זה שהיוצרים לא יקחו חלק באירוויזיון.

"ניסינו להעביר את זה דרכו. מעבר לזה שמיכאל בחור מאוד מוכשר, הוא עדיין צעיר בתחום", סיפר אהרוני בזמנו, "באחת השיחות שלי איתו הסברתי לו, כי לי יש את הניסיון הזה, שאנשים סביבו תמיד יהיו עם אינטרס, אלה של ההפקה רוצים כמה שפחות כאבי ראש, כמה שפחות הוצאות. הוא עשה את הבחירות שלו וההחלטות שלו, ואני מבין אותו. כל מה שיש לי זה לאחל בהצלחה ולקבל בחיוך את מה שיש".

"הם אמרו שהם יכולים לארגן לנו כרטיסים לקהל, אבל שלדעתם אין צורך שנהיה שם. הבהירו לי שאני לא חלק מהמשלחת", הוסיף לגבי התאגיד ומארגני המשלחת הישראלית לאירוויזיון 2022.