אלינה המתמודדת האוקראינית לאירוויזיון 2022 הודיעה לפני זמן קצר שהיא פורשת מהתחרות, שתתקיים בעוד שלושה חודשים בטורינו. שירה של פאש נמצא נכון להיום במקום הרביעי בטבלת ההימורים ונחשב לאחד הפייבוריטים לניצחון.

"אני לא רוצה במלחמה הווירטואלית ובשנאה הזו", מסרה פאש בחשבון האינסטגרם שלה והפתיעה את היבשת, "המלחמה העיקרית כעת היא מלחמה חיצונית, שהגיעה לארצי ב-2014 (סיפוח חצי האי קרים). אני לא רוצה להיות בסיפור המלוכלך הזה יותר. בלב כבד, אני מסירה את מועמדותי כנציגת אוקראינה לאירוויזיון. אני רוצה להודות לכל מי שתמך בי ועזר לי".

הסערה הציבורית במולדתה של הזמרת נוצרה על רקע הסכסוך הטעון של רוסיה עם אוקראינה. פאש חשודה בכך שביקרה בחצי האי קרים למרות שזה אסור על פי חוק במולדתה. עכשיו מתברר שהיא לא רצתה לחכות לסיום החקירה ופרשה עוד לפני ממצאי החקירה. בראיון שקיימה לפני התחרות הודתה שביקרה שם אבל הסתירה חלק מהפרטים. אתמול משטרת הגבולות חשפה כי לא הנפיקו אף אישור עבור המעבר שלה בגבולות.

לטובת מי שלא עקב, נספר שאוקראינה המדינה המוצלחת ביותר באירוויזיון, נמצאת כרגע בליבו של סכסוך שגורם לכל העולם להידרך עם איום הפלישה רוסית. על רקע זה התקיימה בשבת במדינה תחרות הקדם המקומית בה זכתה פאש עם השיר "Тіні забутих предків" (בתרגום חופשי: הצללים של אבותינו הנשכחים). מדובר בבלדה שמספרת על המאבק הבלתי פוסק של אוקראינה בכוחות זרים ונפתח בצווחה של קריאה לעזרה.