View this post on Instagram

Eurovision 2020 has been cancelled. It's disappointing as I was really looking forward to performing in Rotterdam with Gagnamagnið. The support has been overwhelming and many new opportunities have presented themselves. I am really excited for the future. Thank you so much and stay safe <3 Follow @gagnamagnid here: @arnyfjola @sigrunnbirnaa @huldaluv @joi.gagnamagn Costumes by @lovisatomasdottir @baldurkristjans

A post shared by Daði Freyr (@dadimakesmusic) on

אתמול (רביעי) הודיע איגוד השידור האירופי (EBU) על ביטול תחרות האירוויזיון שהייתה אמורה להתקיים במאי הקרוב בעיר רוטרדם שבהולנד.

ההודעה המצערת הגיעה לאחר שבשבועות האחרונים גורמים בהפקת האירוע התמודדו עם לחצים רבים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. בשבועות האחרונים, 41 המדינות המשתתפות בחרו את השירים והנציגים שלהן, ומעריצי התחרות כבר הספיקו לדרג את הפייבוריטים לניצחון, כשאחד הבולטים שבהם הוא הזמר האיסלנדי דאדי פרייר, שהיה אמור לבצע על הבמה ברוטרדם יחד עם חברי להקתו את השיר "Think About Things".

זמן קצר לאחר ההכרזה על ביטול התחרות השנה, הופצה ברשתות החברתיות עצומה הקוראת להכתיר את השיר האיסלנדי כמנצח האוטומטי של אירוויזיון 2020, ועד כה חתמו עליה כ-1,500 איש.

נכון לעכשיו טרם פורסם האם הנציגים שנבחרו עבור התחרות השנה יוכלו לבצע את שיריהם גם בשנה הבאה, כשלפי אחד החוקים הבסיסיים של התחרות, שעלול לעבור שינוי לאור המצב, ניתן לבצע באירוויזיון שירים שיצאו עד 8 וחצי חודשים לפני קיום התחרות.

אגב הנציג האיסלנדי - בעקבות בחירתו לתחרות האירוויזיון, נשמעו קולות רבים בקרב הקהל הישראלי נגד דאדי פרייר, כשהסיבה לכך היא היותו אחד החותמים על האמנה שקראה לבטל את קיום התחרות בישראל בעקבות הניצחון של נטע ברזילי באירוויזיון 2018 שנערך בליסבון בירת פורטוגל.

בפוסט ששיתף במקביל, כתב הזמר האיסלנדי: "איך אנחנו יכולים לקחת חלק בכיף הזה שנקרא תחרות האירוויזיון עם מצפון נקי, בזמן שמדינת ישראל והצבא שלה משתמשים באלימות מחרידה נגד הפלסטינים?".

אמש, עם ביטול התחרות השנה, כתב פרייר: "זה מאכזב מכיוון שחיכיתי להופיע ברוטרדם. התמיכה שקיבלנו הייתה מדהימה ונחשפנו להרבה הזדמנויות חדשות. אני מאוד נרגש לקראת העתיד. תודה רבה והישארו בטוחים".