לפני כשבועיים הודיעו מארגני האירוויזיון על ביטול התחרות שהייתה אמורה להתקיים במאי הקרוב בעיר רוטרדם שבהולנד. הצעד המאכזב, שגרר לא מעט ביקורת נגד הגופים המארגנים, הגיע בעקבות התפשטות נגיף הקורונה באירופה.

בנסיון לעודד את מעריצי התחרות ואת האמנים שהיו אמורים להשתתף בה השנה, איגוד השידור האירופי (EBU) וגופי התקשורת של ההולנדיים (NPO, NOS ו-AVROTROS) החליטו להעלות ספיישל טלוויזיוני בשם "Europe Shine A Light", בו יקחו חלק 41 נציגי המדינות השונות.

אירוע המיוחד ישודר מאולפני צילום בהולנד ב-16.5 (שבת), אותו מועד בדיוק בו היה אמור להתקיים הגמר הגדול של התחרות השנה. את הספיישל יעבירו אדיסיליה רומבלי, שנטל ג׳נזן וג'אן סמית, מי שנבחרו לפני מספר חודשים להנחות את התחרות.

View this post on Instagram

⭐PRESENTERS⭐ #OpenUp to our terrific trio who will host #ESC2020 in Rotterdam. . @edsiliarombley @chantaljanzen.official @jansmit . “We first and foremost chose three people with a great deal of stage experience. They also happen to have started their careers as singers!”. . Find out more about our fantastic three by tapping the link in our bio. . #Eurovision

A post shared by Eurovision Song Contest (@eurovision) on

 


במשך שעתיים של שידור, המנחים יציגו את 41 הנציגים של אירוויזיון 2020, כאשר כל אחד מהם יופיע במדינתו ויבצע קטע מתוך השיר שאיתו נשלח להשתתף בתחרות שבוטלה.

יון אולה סאנד, המפקח על תחרות האירוויזיון, סיפר על האירוע האלטרנטיבי: "למרבה הצער תחרות האירוויזיון לא תתקיים השנה. במקום זאת, אנו מתכוונים לאחד את אירופה ב-16 במאי עם תכנית טלוויזיה ייחודית. אנו קוראים לכל רשויות השידור שהתכוונו לקחת חלק בתחרות האירוויזיון השנה להעלות לשידור את התכנית הזאת ברוח של חיבור ואחדות״".

המפיק ההולנדי סיטסה באקר, שבעבר מונה להיות האחראי על הפקת אירוויזיון 2020, הוסיף: "אנחנו רוצים להעלות מופע ששם את אור הזרקורים לא רק על 41 האמנים שהיו אמורים להופיע ברוטרדם, אלא גם מעודד את הצופים בבית. מטרתנו היא לאחד אנשים מכל אירופה ומעבר בתקופה הקשה הזאת. כמובן שברצוננו גם לכבד את אלו שנפגעו מנגיף הקורונה ואלו שעובדים כל כך קשה כדי להילחם בו. בואו נהפוך את זה לרגע בלתי נשכח בהיסטוריה של האירוויזיון".