תהליך בחירת העיר שתארח בשנה הבאה את האירוויזיון החל ימים ספורים אחרי ניצחונו של הזמר ההולנדי דאנקן לורנס בגמר שנערך בתל אביב בחודש שעבר. עד כה 6 ערים הגישו הצעות, כשבין הבולטות שבהן אפשר למצוא את מאסטריכט, רוטרדם ואמסטרדם.

בסוף השבוע האחרון פמקה הלסמה, ראש עיריית אמסטרדם, התייחסה להגשת המועמדות של עיר הבירה. היא הסבירה שתשמח אם אמסטרדם תארח את התחרות ב-2020, כל עוד זה לא יהיה על חשבון ערים אחרות בהולנד, שזקוקות יותר לחשיפה האדירה שמעניקה התחרות.

"אנחנו מאוד נשמח לארח (את האירוויזיון), אבל לא נרצה לעמוד בדרכן של ערים אחרות. אנחנו יכולים לספק את כל הדרישות לקיום התחרות, אבל עלינו לנהוג באחריות בתור עיר הבירה. ננסה להימנע ממאבקים ולנהל את התחרות (מול הערים האחרות) בצורה מכובדת".

לאחרונה נמסר מצד גורמים ב-NBTC, הארגון האחראי לקידום התיירות בהולנד, שנעשה ניסיון מצד הממשלה להרחיק את התחרות מאמסטרדם כדי לחשוף תיירים וצופים למקומות אחרים ופחות מוכרים במדינה. בין היתר נאמר: "עדיף לנצל את אירוויזיון 2020 כדי להציג לעולם חלקים פחות מוכרים של הולנד".

במהלך ההיסטוריה של תחרות האירוויזיון, אמסטרדם אירחה את האירוע רק פעם אחת, בשנת 1970. הולנד אירחה את האירוויזיון 3 פעמים נוספות: ב-1958 בעיר הילברסום ופעמיים נוספות בהאג (1976 ו-1980).