View this post on Instagram

A post shared by Montaigne (@actualmontaigne) on

אירוויזיון 2020 מתקרב בצעדי ענק, וברחבי אירופה כבר מתחילים לבחור את הנציגות והנציגים שיתמודדו השנה (16.5) בהולנד מול עדן אלנה על הזכות לארח את התחרות ב-2021. 

אוסטרליה, המדינה הכי צעירה בתחרות ואורחת אהובה כבר שנים, בחרה אתמול (שבת) את השיר שייצג אותה ברוטרדם, אחרי קדם מסקרן במהלכו התמודדו לא פחות מעשרה שירים על הזכות להניף את דגל היבשת על הבמה הגדולה בעולם.

בסופו של ערב רווי אמוציות ומתח, הוכרז לבסוף כי השיר Don't Break Meבביצועה של הזמרת הצעירה מונטיי, יהיה זה שיישתתף בחצי הגמר הראשון של התחרות יחד עם ישראל.

מונטיי (Montaigne), כדאי שתדעו, הוא שם הבמה של ג'סיקה אליסה סרו בת ה-24, זמרת-יוצרת בסגנון אינדי פופ שהוציאה כבר שני אלבומים מצליחים, ואלבום הבכורה שלה הגיע למקום הרביעי במצעד האלבומים האוסטרלי בשנת 2016.

את השיר איתו תתמודד באירוויזיון היא כתבה יחד עם היוצרים אנתוני אגיזי ודייויד מוסומצ'י, מי שכתבו בעבר שירים לריקי מרטין וג'רי האליוול, ובנוסף זהו השיר הרביעי שהשניים כותבים לתחרות מטעם אוסטרליה.

מונטיי צפויה להיות הנציגה השישית אי פעם של אוסטרליה באירוויזיון, כשהמקום הכי גבוה אליו הגיעה המדינה האורחת הוא שני בשנת 2016 עם היסטוריה של 100 אחוזי הצלחה בהעפלה לגמר. בנוסף, אין לכם מה לדאוג, ועל פי ההסכם עם איגוד השידור האירופי, במקרה של זכייה אוסטרלית, האירוויזיון לא ינדוד לאוסטרליה אלא יתקיים באחת ממדינות מרכז אירופה, כנראה גרמניה, בהפקה אוסטרלית. נרגענו.

ומה לגבי השיר עצמו? ובכן הוא מספר על פירוק מערכת יחסים חד צדדי, ומונטיי מבצעת אותו על הבמה כשהיא לבושה כליצן העצוב המפורסם פיירו בליווי של חמש רקדניות. ההופעה הבימתית צולמה כולה בטכניקת One Shot, מצלמה אחת ללא ניתוב, עניין שנחשב לאירוע נדיר באירוויזיון שמצולם על ידי 15 מצלמות שונות. הפעם האחרונה בה צולם שיר בסגנון הזה, הייתה בשנת 2014 כשהצמד ההולנדי the common linnets הגיע למקום השני בקופנהגן.

וכך, למרות שרק חמישית מהשירים לאירוויזיון הקרוב פורסמו, אפשר כבר להמר די בזהירות שאוסטרליה תסיים את התחרות באחד המקומות הראשונים, והיא בהחלט בעלת סיכויים גבוהים לקחת את הפרס הראשון. מונטיי היא דמות צבעונית, שונה, בולטת עם שיר מצויין ובימוי לא פחות מגאוני. אה כן, וד"ש מנטע ברזילי.

 

ובינתיים במלטה

נציגת אירוויזיון 2020 של הרפובליקה הקטנה נבחרה גם היא אתמול, ומי שעמדה בציפיות ותייצג את מלטה באירווזיון היא דסטיני צ'וקוניירה, צעירה בת ה-17 שזכתה באקס פקטור המקומי, ומישהי שהאירוויזיון לא ממש זר לה.

בשנת 2015 היא ייצגה את האי הים תיכוני באירוויזיון הילדים שנערך בבולגריה וזכתה במקום הראשון, השתתפה בעונה ה-11 של Britain's got talent והגיעה למקום השישי בחצי הגמר, והשנה נכנסה לעונה השנייה אקס פקטור במלטה, כשדומה ל"כוכב הבא" בישראל, הזוכה התכנית הוא זה שייצג את המדינה באירוויזיון.

המנטורית של דסטיני, כדאי שתדעו, היא אירה לוסקו, מי שייצגה את מלטה פעמיים בעבר באירוויזיון בשנים 2002 ו-2016, בשנה שעברה גם קיפצה בימת האירוויזיון בתל אביב כזמרת ליווי של מיקלה.

דסטיני היא בת לאם מלטזית ולאב ניגרי, וברחבי אירופה כבר משווים אותה לעדן אלנה שלנו; שתי בנות צעירות שיושבות על אותה משבצת, זוכות תכניות ריאליטי, ובעלות סגנון מוזיקלי די דומה של פופ קליל ועדכני.

ישראל ומלטה צפויות להתמודד יחד בחצי הגמר הראשון של האירוויזיון, ומעריצי התחרות טוענים בתוקף שעדן ודסטיני יושבות כאמור על אותה משבצת, והסיכויים ששתיהן יעפילו לגמר קלושים, זאת למרות שטרם פורסמו השירים של אף אחת מהן. 

מלטה מתמודדת בתחרות מאז 1971 (עם הפסקה של 15 שנים באמצע), מעולם לא זכתה במקום הראשון, והגיעה פעמיים למקום השני בשנים 2002 ו-2005. האם הגורל יחייך לדסטיני? נחכה ונראה.

View this post on Instagram

A post shared by Eurovision: The Netherlands (@escnetherlands) on

יחד עם שתי הנציגות המסקרנות כאן למעלה, עוד מדינות שכבר בחרו שירים לאירוויזיון הן אלבניה, לטביה, ספרד, אוסטרליה, איטליה וצ'כיה, ומדינות נוספות שבחרו נציגים אך השיר טרם פורסם הן:הולנד, צרפת, גאורגיה, בולגריה, יוון, אוסטריה, קפריסין, בלגיה, צפון מקדוניה וכמובן ישראל.

חצאי גמר האירוויזיון ישודרו בשידור חי בכאן 11 ב-12 וב-14 במאי, והגמר במוצאי שבת, 16 במאי מרוטרדם, הולנד