View this post on Instagram

Eurofans busy this week working out which #Eurovision National Final to watch on Saturday night.

A post shared by Eurovision Song Contest (@eurovision) on

אחד האירועים הגדולים בתעשיית הבידור שעומדים בפני סכנת ביטול בעקבות התפשטות נגיף הקורונה הוא ללא ספק האירוויזיון.

תחרות השירה האירופית, שנחשבת לאחד האירועים הטלוויזיונים הנצפים ביותר מדי שנה, מתוכננת להתקיים במאי הקרוב בעיר רוטרדם שבהולנד.

למרות שרבים טוענים כי ביטול התחרות הוא בלתי נמנע, גורמים במשרד התיירות ההולנדי מאמינים כי בחודשיים הקרובים המצב עשוי להשתפר, ולכן הודעה רשמית על אפשרות של ביטול לא תגיע מהגופים האחראים על האירוע עד לחודש הבא - וההכנות לקראת האירוויזיון ממשיכות כרגיל.

בסוף השבוע האחרון נמסרה הצהרה מטעם מארגני התחרות, בה נכתב: "איגוד השידור האירופי (EBU) עוקב מקרוב אחר מצב התפשטות נגיף הקורונה ומתעדכן בהנחיות ובהוראות מארגון הבריאות העולמי ורשויות הבריאות הלאומיות. אנחנו פועלים בצמוד עם גופי השידור המארחים ההולנדים ועיריית רוטרדם כדי לבחון תרחישים פוטנציאליים שונים לאירוויזיון".

אחת האפשרויות המדוברות כרגע היא קיום התחרות ללא קהל באולם. מהלך שכזה ימזער את הנזקים שעלולים להגיע במקרה של הדבקה.

מצד שני, מהלך מהסוג הזה יוביל להפסד כספי עבור המדינה המארחת, וירידה משמעותית במספר התיירים שאמורים לבקר ברוטרדם בשבוע האירוויזיון, כאשר לפני הכניסה למשבר סביב נגיף הקורונה, משרד התיירות ההולנדי העריך שיגיעו לעיר עשרות אלפי תיירים מ-40 מדינות שונות. אז מה יהיה? כמו שכבר הבנו, במשבר כמו זה, ההחלטות משתנות מדי יום ואנחנו נמשיך לעקוב.