לתוצאות המלאות של המצעד השנתי של mako היטליסט ורדיו תל אביב

טונה ורביד פלוטניק עשו מהפך במפת המוזיקה הישראלית. אחרי שנים של עבודה קשה השניים החליטו לאחד כוחות ולהופיע יחד בבמה הגדולה של הלייב פארק בראשון לציון, לא היה להם מושג שהתכנון לעשות יחד הופעה אחת-שתיים יתגלגל לשישה סולד אאוטים מפוארים. בריאיון הזכייה של טונה למצעד השנתי של mako היטליסט ורדיו תל אביב, הראפר שיתף על איך הטירוף הזה נוצר: "הייתה תחושה שיש לזה ביקוש, הופענו יחד כמה פעמים ואפשר היה להרגיש את האהבה באוויר. הקהל שלי ושלו (פלוטניק) התערבב, זה היה כיף. אחרי שעברנו דרך והוצאנו שירים חדשים ידענו שיהיה לזה ביקוש אבל לא צפינו את רמת הביקוש. אמרנו שהולכים על זה, זאת חוויה של אולי פעם בחיים".

ראינו כמה התרגשת במופע הזה, הסרטונים שבהם תועדת דומע מהתרגשות הציפו את הרשת. זה קרה בכל הופעה?
"באיזושהי צורה כן. היו רגעים שירדו לי דמעות לפני שעליתי לבמה ובכל מיני שירים אחרים. ידעתי שזה יקרה לי בהופעה הראשונה כי במהלך החזרות בכל פעם שהגעתי לשורה הזאת בשיר התחלתי לבכות". טונה משתף בחצי חיוך על הרגע שהדמעות הפכו לויראליות: "כשזה נהיה עניין ועלינו לבמה בפעם השנייה כולם חיכו לזה, כאילו אמרו: 'ראינו שאתה בוכה פה'".

הרבה ניסו לנתח למה אנחנו כל כך אוהבים לראות אותך ואת פלוטניק יחד, אם זה בגלל הגבריות החדשה שאתם משדרים או החברות ביניכם. מה אתה חושב שהמפתח לאהבה הזאת?
"זה מתחיל בשירים, כי זה לא פשוט לעשות שיר, זה נס. זו רגישות ואהבה מאוד גדולה ליצירה, אחרי זה אפשר להוסיף כל מיני דברים שעוזרים. זה כמו פאזל - רואים את האנרגיה של הזמר, ההופעה והנגנים ונוצר סיפור מעניין ויוצא דופן. אנחנו לא הולכים לפי הספר וזה חלק ממה שמרגש, הקהל שם לב ואוהב את זה. בסוף זאת אהבה - אם אתה אוהב את היצירה, העבודה והאנשים זה הבסיס".

התואר השני שטונה זכה בו הוא אייקון השנה. כשקיבל את הפרס אמר: "בשנה שעברה זכיתי באיש השנה וזה מדהים, אבל בסופו של דבר זה רק איש - עכשיו זה כבר אייקון. צריך להתקדם בעבודה ולהשתדרג. זה דורש כבר אחריות אחרת".

נלי תגר וגורי אלפי לא שחררו את טונה מבלי לדבר על אחד הסממנים שהכי מזוהים איתו - השיער. "חשבתי שאני מקריח ופתאום בנס זה קרה. בתקופת הקורונה נתתי לשיער לצמוח, ראיתי שהוא מקבל את הצורה הזאת וחשבתי על זה שאף אחד לא נראה ככה, אז הלכתי על זה". טונה משתף על העיסוק שלו לפני שכבש את הבמות: "הגעתי מעולם העיצוב, לפני שהייתי ראפר מצליח הייתי מעצב מצליח. אני אוהב את זה כי זה חלק ממה שיוצר את הוייב ואת הסיפור".