לתוצאות המלאות של המצעד השנתי של mako היטליסט ורדיו תל אביב

סוף זה קרה; המצעד השנתי של mako היטליסט ורדיו תל אביב יצא לדרך, וכמובן שבין השמות הגדולים גם אודיה אזולאי ואושר כהן היו שם. זו לחלוטין השנה שלהם, אחת כמה וכמה שלכל אחד מהם היה שני שירים בעשירייה הראשונה. "תראי אהובתי" של אושר במקום עשירי, אודיה התברגה במקום הרביעי עם "האמת" ובמקום השביעי עם "אני פה", הלהיט המשותף של הכוכבים הבלתי מעורערים של 2023.

בעוד שמדובר בשיתוף הפעולה של ה-שנה החולפת, אין סיכוי שהם לא היו זוכים בתואר "קולאב השנה", והם התיישבו לשיחה עם נלי תגר וגורי אלפי על הצמיחה האדירה שהם חוו בקריירה. "יש פה דור אחר; דברים קורים במהירות שונה ולא רק איתנו", אמרה אודיה ומיד אושר המשיך אותה: "זה טוב שיש פלטפורמה, מלשון מדרגה, נהיית היכרות בשלב המיינסטרים, אני יכול להגיד לך שהדרך שלי היא שבע שנים של אלבומי שטח ויוטיוב יותר, אבל באמת שכל ההתפוצצות האחרונה, גם שלי וגם של אודיה, היא בשנתיים-שלוש האחרונות במהלכן התחלנו למכור כרטיסים, לעשות הופעות טובות, שירים שזוכים להכרה". "אין ספק שהסדר מפתיע אותנו ואת כולם; הייתה דרך לפני, גם של אושר וגם שלי", חידדה אודיה.

אושר כהן ואודיה (צילום: אורטל דהן)
אושר כהן ואודיה | צילום: אורטל דהן

אמנים אחרים, וותיקים יותר, שהמיינסטרים לא שיתפו איתם פעולה (פלטפורמות) אבל דרך הרשתות – הקהל רצה אותם.
אושר: "יש פה עידן חדש, דור אחר, החשיפה יותר קלה, הדרך להיחשף הרבה יותר קלה. עדיין הכל תלוי בתוכן שלך".

אודיה: "הדרך למעלה היא יותר מהירה".

גם אחרי זה, יש מפגש יותר מהיר עם קהל עצום. אודיה, מתי היית פעם ראשונה במנורה?
"בפברואר".

פרצת בקורונה?
"באזור הקורונה, לא שלא הוצאתי לפני כן, פשוט לא קרה עם זה הרבה. הדרך למעלה היום היא מהירה יותר, בין אם זה שלנו או של מישהו אחר, אבל הקושי לשמר את זה הוא גם הרבה יותר גדול מפעם. יש הרבה יותר תחרות וכל בן אדם אנונימי שמוציא שיר שהוא טוב יכול להיות מגה להיט ולשבור את המדינה. יש היום הרבה יותר זמרים ממה שהיה לפני 20 שנה".

אתם יוצרים וכותבים לעצמכם, זה יתרון.
אושר: "קודם כל החיבור בינינו נוצר בגלל שאנחנו כולבויניקים כאלה, גם 'קונטרול-פריק', רוצים לעשות הכל, גם להלחין וגם לכתוב. אם מישהו אחר רוצה לעשות את ההפקה, זה לשבת על ההפקה או על להפיק בעצמנו".

מי עשה את הצעד אל מי?
אודיה: "אני התחלתי איתו, זה היה ממש מזמן, אנחנו מנוהלים באותו המקום אז הרמתי טלפון למנהלת שלי ואמרתי שאני רוצה להיפגש איתו".

אושר: "בהתחלה היא קיבלה ברקס, אמרתי שאני לא יכול היום, יכול שבוע הבא".

אודיה: "איזה ברקס קיבלתי? אני קיבלתי ברקס ממך? זה אילוץ. אז הוא רצה שזה יקרה כמה שיותר מהר, הוא היה בשוק שבכלל רציתי", היא אמרה בהומור.

אז מה סוד ההצלחה לדעתם? "בסוף זה מסתכם בעבודה קשה ועשייה, הרבה ויתורים, גם אם זה חיי חברה, זמן חופשי, אני יכול להגיד לך שהאולפן שלי עד עכשיו היה בבית, גם הזמן הפנוי שלי היה הופך לזמן אולפן", אמר אושר ואודיה השלימה: "אני ממש ידעתי מה אני רוצה לעשות בחיים, בגיל 15, החלטתי".

להיות בפסטיגל זה משהו שרצית לעשות?
אושר: "הייתי ילד מועדוני מזרחית בגיל 12, קלידן, ילד פלא של הקריות, זה לא בדיוק ילד פלא של רעננה. חפלות, טברנות, כל מיני אירועים - הדחיפה באה מההורים שלי - אבא שלי הוא זמר של חינות וחפלות. משם הגיע מוסר העבודה, כשיש בעל אירוע אתה צריך לשמח אותו עד שאתה רואה בעיניים שלו שהוא אומר לך: 'די, מספיק'".

לסיום, אודיה סיפרה על תהליך היצירה: "יש שירים שאני באובר דיקציה כמו ב'אינטלקטוערסית', ויש שיר כמו שהוצאתי השבוע - והשארתי את ההקלטה של הסקיצה כי ממש בכיתי באולפן, אני לא נוגעת בזה, יש לי סנטימנטים".

מי עוד זכה השנה? פאר טסי עם "אהבה חולה" זכה ב"שיר השנה" של המצעד השנתי של mako היטליסט ורדיו תל אביב. נועה קירל זכתה ב"אמן השנה", נס וסטילה ב"פיק השנה" בזכות "תיק קטן, וטונה ורביד פלוטניק שזכו ב"סולד אאוט השנה". לתוצאות המלאות של המצעד.