לפני קצת יותר משנה נחת כאן אוסונה, אחד הכוכבים הלטיניים הגדולים היום בעולם להופעתו הראשונה אי פעם בישראל, במה שהפכה להיות למעשה ההופעה הלטינית האחרונה בארץ לפני פרוץ מגפת הקורונה שהשביתה לחלוטין את תעשיית ההופעות הבינלאומיות.

הייתי שם בלייב פארק, מוקף בעוד כ-15 אלף איש שחיכו לא מעט זמן להגעה של אוסונה לישראל - ציפייה שלגמרי השתלמה בסופו של דבר; זו הייתה אחת ההופעות הלטיניות הכי טובות שקיבלנו כאן, עם אמן שנמצא בשיא הפופולריות העולמית שלו, ובאמת, עם כל הקלישאה, נתן את כל כולו על הבמה והשאיר אותי ואת כל האלפים סביבי עם טעם של עוד.

מאז, כאמור, לא נחתו כאן עוד כוכבים לטיניים, הקורונה קפצה לביקור ושכחה לעזוב, והקהל הישראלי שתמיד נשאר צמא לעוד צלילים מהצד הלטיני של אמריקה נאלץ להסתפק ביוטיוב ובסטרימינג, לעקוב אחרי הכוכבים האהובים עליו ברשתות החברתיות ולהתפלל, כמו רבים אחרים, שהמציאות כפי שהכרנו אותה תשוב במהרה.

ביום שישי האחרון אוסונה חיזק בצורה משמעותית את הגעגוע אליו אחרי ששיחרר את אלבומו החדש,ENOC (ראשי התיבות בספרדית של הכינוי שלו: "השחרחר עם העיניים הבהירות"), אלבום אולפן הרביעי שכולל 20 שירים חדשים ובאמת מעולים שמוכיחים שכוחו של הצעיר הפורטוריקני עדיין בקולו ובמותניו, ומעבר מהיר בין השירים מגלה שהכישרון עדיין שם ונראה שימי הקורונה עשו לו רק טוב מבחינה יצירתית.

באלבום החדש והנהדר הזה אפשר למצוא לא מעט שיתופי פעולה שלו לצד שירי סולו מרגשים ושקטים, ובין האמנים שמככבים לצדו ב-ENOC אפשר למצוא שמות כמו ניקי ג'אם, ג'יי באלווין, קמילו, וויסין, דדי יאנקי וכל שאר מפלצות הז'אנר, כששיתופי הפעולה האלה, באופן טבעי, קורצים ומכוונים ישירות ל"בייס" של אוסונה - הקהל הלטיני שנע בין ארגנטינה לארה"ב.

בנוסף, וזו כנראה ההפתעה הגדולה ביותר באלבום - יש שיר אחד שמכוון הרבה יותר גבוה, ובו הוא בחר לשתף פעולה עם לא פחות מאשר דוג'ה קאט וסיה, בשיר שהוא כל כולו הפתעה אדירה בה סיה שרה בספרדית לראשונה בקריירה. "השיר הזה היה זקוק לאנרגיות טובות ואהבה", סיפר אוסונה על השת"פ המפתיע למגזין בילבורד. "זה בדיוק מה שדוג'ה וסיה הביאו אליו. הם שלחו לי את ההקלטה שלהן, כל אחת בנפרד, תוך 24 שעות, ומדובר בשיא של ממש. לרוב אנשים צריכים בין שבועיים לשלושה לעבוד על ההקלטה שלהם יחד איתי - אבל איתן זה קרה ברגע. אחרי שהן הקליטו את החלק שלהן הן שלחו לי אותו ואמרו לי 'מה שאתה צריך לעשות עם זה -תעשה'. השיר הזה הוא להיט בטוח ואיש מעולם לא הקליט שיר עם סיה בספרדית. זה פשוט מטורף".

מעבר לשיר המעולה הזה כאן למעלה ושיתוף הפעולה המפתיע בו, נראה שאוסונה דאג להכין גם הפתעה מיוחדת לקהל הישראלי, אחרי שבחר לסיים את האלבום עם שיר נהדר, אקוסטי ומרגש בשם Gracias, בו הוא מודה לאלוהים על מה שנתן לו, על הקריירה האדירה וההישגים הבלתי נתפסים שהשיג תוך זמן קצר.

כמו כל שיר באלבום החדש, גם Gracias קיבל קליפ משל עצמו שעלה ביום שישי האחרון לחשבון היוטיוב של אוסונה, וברגע שעוברים על כל 19 השירים שקדמו לו ומגיעים אליו - מתגלה ההפתעה שהוא הכין לנו: הקליפ כולו צולם בישראל כחלק מהביקור שלו כאן ביולי 2019, ואפשר לראות אותו מקפץ בין ירושלים לים המלח, בקליפ שהוא למעשה סוג של סרטון הסברה מדהים, מרים ומפרגן למדינה קטנה במזרח התיכון שבדרך כלל רגילה לקבל חבטות מאמנים בינלאומיים שמפיצים שקרים ושנאה.

בכלל, נראה שהביקור שלו כאן בישראל, שכאמור היה הפעם הראשונה בה הוא הגיע אלינו, השאיר חותם אדיר על הזמר בן ה-28, שלא הפסיק להתרגש ולהצטלם, ולשתף את מיליוני עוקביו בחוויות שלו מהביקור במדינה אותה הוא מגדיר כ"אדמה קדושה".

"יש לי המון אמונות תפלות וחפצים ששומרים עלי", הוא סיפר באחד הראיונות האחרונים שהעניק, "בין כל אלה נמצא גם הקמע הכי גדול שלי: צלב שרכשתי בישראל בביקור האחרון שלי שם. הוא תמיד איתי, תמיד שומר עליי, ותמיד קרוב לגופי - בדיוק כמו ישראל".