מאלומה מסתבך עם אחד האמנים הלטיניים הגדולים בעולם

אחרי שיצא לסיבוב ההופעות החדש שלו, כשהתחנה הראשונה באירופה תהיה תל אביב, ואחרי שהפך את המדינה עם סיפור הנשיקה והמעריצה הישראלית, מאלומה לא עוצר. השבוע הוא מצא את עצמו במרכזה של מיני שערורייה הקשורה ישירות לאחד האמנים האיקוניים של המוזיקה הלטינית, מי ששרף במות כשמאלומה עוד שרף חיתולים ומוצצים. אנחנו מדברים על אלחנדרו סאנז, הזמר הספרדי המופלא שאמנם קצת נשאר מאחור עם התפוצצות הגל הלטיני, אבל כבודו לגמרי מונח במקומו.

אז מה קרה שם? באחד הימים בשבוע האחרון מאלומה העלה לאינסטגרם הפרטי שלו סטורי יחד עם חברו הטוב חואן דוד קסטניו מלהקת פיסו 21. בווידאו, שצולם בשעת לילה מאוחרת, נראים השניים שמחים ומאושרים, אוחזים בסיגרים מכובדים, שרים את אחד משיריו הגדולים של סאנז; Mi Soledad y Yo (הבדידות ואני), בזמן שקסטניו שר וצוחק, ומאלומה נשמע בבירור מסנן "איחו דה פוטה" (אנחנו מניחים שאתם לא צריכים תרגום במקרה הזה).

משמיעה ראשונה ניתן לחשוב שהשניים שרים את שירו של סאנז מתוך פרגון גדול, אך חדי האוזן שמו לב מהר מאוד שלמעשה השניים צוחקים על המבטא של סאנז וסגנון השירה המיוחד שלו. הבדיחה של השניים על חשבונו של סאנז הגיעה אליו כמובן תוך שעות בודדות, והוא מיהר להגיב בצורה שחלק יגדירו כפוליטיקלי קורקט, ואחרים יבינו מבין השורות שהוא לא ממש אהב את "המחווה": "מאלומה, אחי, ראיתי את הווידאו שלך - אל תצחק על החבר שלך שלא ממש יכול לשיר את השיר שלי", כתב סאנז. "הוא אמנם ניסה, אבל השיר הזה בטון גבוה מדי בשבילו, השיר הזה נכתב לפני 25 שנה, כן? אני מאחל לך עמוק מהלב שבעוד 25 שנה הזמר הכי נכון של הרגע ישיר שירים שלך ותרגיש גאה כמו שאני מרגיש כרגע", כתב סאנז וסיכם בשני האשטגים שלא משאירים מקום לספק: #respeto ו-#compañerismo (כבוד והדדיות/שותפות). בקיצור, אאוץ'. נכון לעכשיו, אגב, מאלומה טרם הגיב לפוסט של סאנז.

קרלוס ויווס יופיע לראשונה בישראל

מבול ההופעות הלטיניות ממשיך להכות בנו בעוצמה, והשבוע הגיעה אחת הבשורות הכי משמחות של הגל הנוכחי עם הגעתו השנה לארץ של אמן ה-Vallentao הקולומביאני, זוכה 2 פרסי הגראמי ו-11 פרסי גראמי לטיני - קרלוס ויווס. להבדיל משלל ההופעות שיגיעו לכאן לפניו, ויווס הוא מסוג האמנים שמדברים לכולם - הורים וילדים, יוצאי אמריקה הלטינית ותרמילאים בדימוס. 

ויווס נחשב כבר שנים לאחד הקולות הקולומביאניים הכי אהובים בעולם, ולמרות שהוא נמצא בשטח כבר לא מעט שנים, הוא ידע לעשות את האדפטציה לרוח התקופה ובשנתיים האחרונות יצר לא מעט שת"פים במקביל לקריירת הסולו הנהדרת שלו. הוא עלה על האופניים עם שאקירה, כתב מכתבי אהבה עם וויסין ודדי יאנקי, וגם הוציא לאחרונה את הלהיט Robarte Un Beso יחד עם הזמר הקולומביאני הצעיר סבסטיאן יאטרה. אגב מאלומה וזמרים שגדולים ממנו בכמה שנים טובות - ויווס תמיד דאג לטפח את מאלומה, עוד בימים בהם הקריירה של הקולומביאני הצעיר הייתה בחיתוליה גם במולדתו, ובאופן כללי נחשב ל"שלמה הארצי" הקולומביאני, האבא של המוזיקה הפופולרית במדינה ואמן סופר אהוב ומוערך. הבשורה על הגעתו ארצה הצליחה לרגש לא מעט אנשים, והמכירה להופעתו שתיערך ב-31 ביולי בהיכל מנורה מבטחים כבר החלה וכרטיסים ניתן לרכוש בקופות תל אביב במספר 2207*.

 

ניקי ג'אם וג'יי באלווין משתלטים על העולם עם X

אנחנו מניחים שגם אתם לא הצלחתם להתחמק מאיקס (X) - הלהיט האחרון של ניקי ג'אם יחד עם חברו הטוב ג'יי באלווין שהפך תוך שבועות ספורים למחלה מדבקת שעלולה להפוך למגפה בגודל דספסיטו. נכון לכתיבת שורות אלו, הקליפ של השניים ביוטיוב מונה כבר למעלה מ-310 מליון צפיות ב-28 ימים בלבד (!), נבחר השבוע לשיר הכי מבוקש (מבחינה עולמית) באפליקציית שזאם, וגם שובר לא מעט שיאים בספוטיפיי ובשאר פלטפורמות הסטרימינג. בקיצור: טירוף מוחלט, כזה שמחזיר את ניקי ג'אם לקדמת הבמה אחרי שנדחק ממנה בשנה האחרונה.

הסיבה שבגללה ג'אם נעלם ממצעדי ההשמעות היא סיבה טובה, בטח מבחינתו ומבחינת המעריצים שלו; בימים אלה הוא נמצא בשלבי הסיום של עבודתו על הסדרה החדשה בכיכובו מבית נטפליקס שתביא את סיפור חייו יוצא הדופן - מהימים בהם סבל מהתמכרות לסמים (כבן לשני הורים מכורים בעצמם) ועד שהחליט לעזוב את פוארטו ריקו ועבר לקולומביה בהחלטה שגרמה לקריירה שלו לנסוק לגבהים היסטריים. הסדרה תתבסס כאמור על סיפורו האישי, וגם על אלבומו האחרון Fenix שיצא בינואר 2017.

חזרה ל-X: אחרי תקופה ארוכה של שקט מצדו, ג'אם חיפש את הלהיט הנכון כדי לחזור ולכבוש את הסצנה הלטינית הנוכחית, זו שנכנסה למיינסטרים הרבה בזכותו. בראיון מיוחד שהעניק למגזין בילבורד, הוא סיפר איך נולד השיר שתוך זמן קצר הפך לתופעה: "לא התעסקתי במוזיקה כמעט במשך שנה, עבדתי 12 שעות ביום על הסדרה, אז מבחינתי לחזור עם השיר הזה, והטירוף סביבו, זה משוגע לחלוטין", סיפר ג'אם. "אבל מה שבאמת מצחיק כאן הוא השם של השיר, שאלתם את עצמכם למה החלטנו לקרוא לו איקס? הסיפור הוא פשוט אחרי שסיימנו לעבוד עליו וידענו שיש לנו להיט ביד לא היה לנו שם, פשוט לא מצאנו לו שם, אז החלטנו לקרוא לו X, הכי פשוט, הכי נכון", חשף ג'אם.

>> בואו לעמוד הפייסבוק של ויוה לה וידה לכל העדכונים

"השיר הזה אגב הגיע אליי דרך באלווין. הוא ישב אצלו תקופה אחרי שקיבל אותו ממישהו שמתגורר בארובה (טריטוריה הולנדית על חוף הים הקאריבי סמוך לוונצואלה)" הוא מספר. "היה לו איזה וייב ג'מייקני כזה מדבק, באלווין שלח לי אותו, ומיד הבנתי שיש כאן מכרה זהב. באלווין ידע שאני זקוק ללהיט דחוף, והוא פשוט פירגן לי בענק. בסוף יצא לנו גם קליפ מדהים, אחד הבודדים בו תראו אותי לבוש בבגדים צבעוניים ולא בשחור. זה מאורע נדיר, אבל זה היה התנאי היחידי של באלווין כדי לתת לי את השיר - שאני אלבש בגדים צבעוניים".

גם על החברות הקרובה בין השניים ג'אם לא חסך במילים וחשף קצת על מאחורי הקלעים של היחסים בין שני כוכבי העל: "החברות שלנו נמשכת כבר כעשור, אבל זה לגמרי מרגיש כאילו אנחנו מכירים כבר 30 שנה. באלווין הוא כמו ילד קטן ואני אוהב את זה. הוא ילדותי אבל גאון בעסקים. אני כאילו הבוגר ביחסים, אבל כשאנחנו יחד הכל נקי וטוב. זה ברור שאנחנו בתחרות, אבל אנחנו לא מתנהגים ככה - אנחנו מבינים טוב מאוד ששנינו יכולים להצליח במה שאנחנו עושים גם בלי מנטליות של מלחמה", סיכם ג'אם, שגם לא שכח לציין כמה הוא התרגש כשגילה שלא אחר מוויל סמית' התאהב בשיר וגם דאג לפרסם זאת לכל 13.5 מיליון העוקבים שלו באינסטגרם.

A post shared by NICKY JAM (@nickyjampr) on

שיר אחד בטור אחד

אחד הדברים הכי בולטים במוזיקה הלטינית הנוכחית הוא שאין חוקים. אם פעם קצב הראגטון היה מאוד ברור וגם מאוד חוזר על עצמו, היום אמני הרגאטון מרשים לעצמם להשתעשע עם מקצבים שונים, לשתף פעולה עם אמנים מזרמים אחרים וכמעט תמיד נקבל כולנו תוצאה נהדרת. זה בדיוק מה שקרה בביצוע הבא; הלהקה המקסיקנית REIK, שמזוהה יותר עם הפופ והרוק הלטיניים, החליטו להזמין לאולפן את אוסונה יחד עם וויסין, שניים מהכוכבים הכי גדולים של הז'אנר, וביחד אחראים כולם לאחד השירים הכי טובים שיצאו מאז תחילת 2018. מה נגיד? תבלו.