אין תמונה
"ג'ון דיגוויד נתן לי לנהל לייבל. זה הישג גדול מבחינתי". גיא ג'יי

בערך לפני ארבע שנים הזדמן לי לנגן באחת מרחבות הריקודים של הסופר קלאב הניו יורקי "הפאשה", שם חיממתי את מי שכבר אז סומן כמטאור עולה, מיסטר גיא J (גיא ג'ודה, בן 26, ישראלי במקור), שנחשב היום לסטאר בקנה מידה בינלאומי עם טור הופעות מתמשך, כתבות שער, סרט של "רד בול, פרויקט  ב"לופ מאסטרס" ולייבל בניצוחו.

הסנונית המשמעותית הראשונה של גיא ג'יי, כיום בן 26, הגיעה ב-2007, עם הסינגל "save me” שהוחתם ע"י ג'ון דיגוויד האגדי בלייבל "Bedrock", שנחשב לחוד החנית בנישת הפרוגרסיב האוס. הרגע הזה היה ציון דרך במסע של גיא לצמרת. הכשרון שזיהו אצלו אנשי "בדרוק" תורגם בהמשך לשני אלבומים. בנובף, הפקיד בידיו דיגוויד את  ניהול לייבל-הבת של "בדרוק" שנקרא "Lost & Found”

"המאורה"

החברים של גיא ג'יי היו מכנים את הסטודיו שלו "המאורה", כינוי שנוצר בעקבות השעות הרבות שהשקיע וישב באולפן הביתי בחדרו, גם בארץ וגם בבלגיה, בה הוא גר היום. השילוב בין הכישרון להשקעה המתמדת הניבו כאמור צמד אלבומים - “אספרנזה" ו-“1000 מילים", שמיתגו אותו כאחד המפיקים המתוחכמים והרגישים בזירה האלקטרונית, עם בליל של השפעות: פרוגרסיב, טכנו, אלקטרו, דיפ האוס ואמביינט.

בראיון לאתר הנחשב "די.ג'יי ליסט" הוא אמר: "אני בחור רגיש ואני יוצר לפי המוד שאני מרגיש, כל פעם מחדש וכל פעם אחרת", מה שבהחלט מסביר את הגרוב והרגש שהוא מזריק בתוך הרצועות הפרוגרסיביות והביטים של הטכנו, וממחיש את האופי הורסטילי שלו כדיג'יי. גיא לא בוחר להאחז בקו אחד ומעיד על עצמו כמי שאוהב להפיק וליצור בתוך שלל סגנונות. הורסיטליות הזו איפשרה לו להחתים סינגלים בלייבלים שונים במהותם ובאופיים מהנישה הביתית שלו ב"בדרוק", למשל במקומות כמו הלייבל הקנדי של טיגה "טורבו רקורדס" ורליסים נוספים תחת הלייבל הטכנואיסטי "קוקון".

החיבוק של ג'ון דיגוויד

לאחר שורה של רליסים ב"בדרוק" הוזמן גיא ג'יי לשיחה עם ג'ון דיגוויד בה הודיע על כוונתו להחתים אותו על "אלבומי אמן". ההצלחה של האלבומים יצרה רצף אירועים שהזניק את גיא אל מעבר לנקודת האל-חזור. “זה היה כמו חלום שמתגשם, לא ידעתי שזה יוביל אותי לשני אלבומים בלייבל ענק כזה שגדלתי עליו", אמר. הבחור הצנום שהרבה להסתגר בחדרו וידע גם ימים צנועים בראשית הקריירה, פילס את דרכו לצמרת. לכבוד המסיבה הנושאת את השם "לוסט & פאונד", על שם הלייבל בניהולו, שתתקיים הלילה (חמישי) במועדון החתול והכלב קיימתי עימו שיחה טלפונית בזמן ששהה בבואנוס איירס כחלק מטור ההופעות שלו בעולם.

אין תמונה
האמין בו. ג'ון דיגוויד

-התחלת להפיק וליצור כבר בגיל 14, מה משך אותך?
"ידעתי עוד בגיל צעיר שאני מאוד אוהב מוזיקה. אני זוכר שהקשבתי הרבה לתוכניות ומצעדי דאנס והאוס בעיקר ל102 אף.אם ולסטים אלקטרונים שהשמיעו שם. למדתי גם לנגן על אורגן. התחלתי עם מחשב בסיסי ולאט לאט רכשתי ציוד.

-הסינגל "save me” סלל לך את הדרך?
"גם הסינגלים לפניו היו מצוינים, אבל אין ספק שאני תמיד נמצא בתהליך של למידה ,התקדמות ושיפור. ההחתמה ב'בדרוק' היתה הזדמנות ענקית בשבילי וחותמת להיכנס לעבוד בתעשיה עם הגדולים".

-ההיסטוריה המשפחתית השפיעה עליך?
"אבא שלי גדל תחת הכיבוש הבריטי בהודו, היגר ללונדון ומשם עשה עלייה לארץ. גם הוא וגם אימא שלי רצו שאעבוד במקצוע מסודר. במקום זה הוא ראה אותי יושב שעות בחדר על המחשב. אבל מצד שניהם תמיד השתדלו לתמוך בי. גם כשלא היה הרבה - לא היה חסר לי דבר”.

-הוצאת מבחר רמיקסים ורליסים בליבלים שונים, מה הז'אנר שלך?
"מבחינתי ערבוב של דברים, למרות שאני בעיקר מושפע מפרוגרסיב האוס. אני לא חושב שצריך להיכנס לתוך הגדרות וקטגוריות, בשבילי חשוב הוויב".

אין תמונה
"ההורים שלי רצו שיהיה לי מקצוע מסודר". גיא ג'יי

-מה ההבדל בין לנגן סט לקהל היעד של "בדרוק" וקהל היעד של "טורבו רקורדס"?
"אני עדיין אנגן את הסט שלי, אבל עם התאמות מסוימות, כמו למשל כשאני מחמם את דיגוויד אני שומר על קו נמוך".

-קיבלת את הפיקוד על "לוסט & פאונד".
"הרעיון הגיע מג'ון עצמו, על מנת שאוכל להוציא עוד מוזיקה. יש לי את חופש הפעולה להחתים אמנים, לבצע רמיקסים ולנהל את זה כראות עיני. זה הישג גדול מבחינתי. הרגע הזה היה משמעותי והמחיש לי את הערכה שאני מקבל מאישיות גדולה".

-זה גם אותו השם של הליין החודשי החדש בחתול והכלב. מה מצפה לנו?
"בעיקר מוזיקה ואמנים תחת המטרייה של הלייבל, לצד הרזידנטים גיא מנצור, סהר זנגלביץ ויריב ברינשטיין. בהמשך אני מתכוון לארח אמנים שהחתמתי כמו "BP” מבלגיה ו"NAVAR” מהולנד .יש גם שיתוף פעולה שמתקרב עם FUNKDVOID. יהיה וויב חזק מאוד".

-ספר על הפרויקט המיוחד שלך ב"לופמאסטרס".
"הפקתי עבורם ארבע קטעים אלקטרוניים, שמגישים אותם למכירה באתר, עם כל הערוצים בנפרד: סינתי, בייס ליין, פרקשן ואפקטים. זה יאפשר למי שרוכש לבצע רמיקס או יצירה חדשה לגמרי. אנחנו שוקלים גם לצרף תחרות מפיקים עבור הפרויקט הזה. מבחינתי זו דרך להחזיר חזרה לתעשיה ולגלות במקביל אמנים ומפיקים חדשים".

-"רד בול" הפיקו עליך סרט קצר, איך זה קרה?
"כבוד גדול שבחרו בי. מדובר על סרט בן 11 דקות. הם הגיעו במיוחד להופעה האחרונה שלי בארץ עם צוות צילום ודיברנו על מוזיקה, על הסצנה בארץ ועל הלייבל החדש".

-איזה ציוד מככב אצלך באולפן?
"סינתי VIRUS ו-POLY  IVOLVER, ובתוכנות עריכה אני נשאר נאמן לקיובייס".

אין תמונה
"התחתנו לפני שנה". גיא ולינה

-איך תיראה המוזיקה האלקטרונית בעוד מספר שנים?
"מבחינתי לכל סגנון היה את הזמן שלו בכותרות. היום הדיסקו, פעם המינימל, אבל כל פעם זה מתנפח, מתמסחר וחוזר לגודל טבעי. לדעתי בסופו של דבר מדובר בתהליך שהכל יתערבב ויתאזן. כל ז'אנר מנפיק את הקטעים הטובים שלו, אבל בסוף זה הופך לטרנד ממוסחר. באופן כללי נראה שכבר היום יש יותר אמנים ודיג'ייז שמנגנים קצת מכל דבר ולא מחפשים ליפול לתוך הגדרות של סגנון, זה הכיוון אליו אנחנו הולכים".

-הקמת לאחרונה משפחה.
"הכרתי את אשתי לינה במועדון 'לארוקה' בבלגיה. היא סיימה מערכת יחסים עם בחור בלגי, התאהבנו והתחתנו לפני שנה. עוד לא מדברים על ההמשך".

-אתה מתכוון לחזור ולהשתקע בארץ?
"הייתי מאוד רוצה לעשות את המוב הזה ואני מתגעגע למשפחה ולחברים .אני גם צימחוני ובארץ זה גן עדן לצימחונים, אבל בגלל הקריירה זה לא יהיה נכון לעשות את זה עכשיו, יש לי המון הופעות באירופה ובעולם בכלל".

-אם לא במוזיקה באיזה תחום היית עוסק?
"צילום, אוכל. אני אוהב לצלם המון, גם בהופעות, ואני מאוד מאוד אוהב לבשל. בבית בבלגיה אני מכין חומוס בעצמי והמון אוכל מוקפץ".