מקום תשיעי - נטע ברזילי

ברזילי בת ה-25 הביאה לנו הרבה כבוד כשבמאי האחרון זכתה במקום הראשון באירוויזיון עם ״טוי״, ושמה את ישראל על המפה העולמית. לשיר יש לא פחות מ-90 (!) מיליון צפיות ביוטיוב והוא הפך אותה לאחת הישראליות הכי מפורסמות על הכדור הזה. איך זה מיתרגם לכסף? "לצערנו על זכייה באירוויזיון אין פרס כספי מטעם התחרות", אומר גורם שמכיר את התחרות מקרוב, "אבל זו פלטפורמה נהדרת למינוף ויש כאלו שזכו והופיעו אחר כך בכל העולם. קונצ'יטה, למשל, הופיעה ללא הפסקה בחו"ל בשנה לאחר זכייתה, ונראה שגם נטע עושה חיל". ואכן, דפדוף בסטוריז של נטע מאשר את השמועות - מאז הזכייה היא מופיעה כמעט כל יום, לפי הערכה של גורם הקשור באירוויזיון, תקציב הופעה בחו"ל יעמוד על כמאה אלף שקלים ולפי פרסומים, בארץ היא מרוויחה כחמישים אלף שקלים על הופעה. מה שאומר שהיא מכניסה לקופה הרבה מאוד כסף בזמן קצר.

ברזילי מיוצגת ומנוהלת על ידי טדי, המפיקים את "הכוכב הבא" וכמו במקרה של סטטיק ובן אל - לניהול על ידי שחקנית חזקה יש גם מחיר כשזה מגיע לחשבון: ההערכה היא שמנהליה לוקחים עמלה שנעה בין 25-30%. למרות העמלה הגבוה, ההכנסות שלה עדיין גורמת לה להגיע אל המקום השמיני שלנו - הישג לא מבוטל כשנזכרים שעברו רק ארבעה חודשים מאז הזכייה באירוויזיון ופחות משנה מאז ששמענו את שמה לראשונה.

מעבר להופעות, הכנסות גדולות מגיעות גם מקמפיינים - ונטע אכן כיכבה באחד מטעם פרטנר, עליו הכניסה לכיסה בין 400-500 אלף ש"ח, לפי ההערכות. מקור נוסף להכנסות הוא השמעות ברדיו ובטלוויזיה - סכומים שלרוב אינם מרשימים במיוחד, אבל במקרה של נטע כנראה מצטברים למספרים נאים: השיר שבר את שיא ההשמעות, כשהגיע ל-148 השמעות ביום אחד בתחנות הרדיו בישראל ונחרש בתחנות הרדיו והטלוויזיה עוד ועוד לאחר הזכייה. הוא גם הפך לשיר הישראלי המושמע ביותר בספוטיפיי והראה שההיסטריה לא מוגבלת רק לארץ: השיר התברג למצעדי הפזמונים של ארה״ב ושל 13 מדינות באירופה. העובדה שנטע הוסיפה ל״טוי״ את הקרקורים, מזכה אותה ב-7% מהתגמולים על ההשמעות של "טוי" - ונראה שמדובר בכסף לא רע בכלל.

למרות ההספק, ההערכה היא שההכנסות הגדולות עוד לפניה - אם רק תתנהל נכון. הביקוש שלה בבת מצוות ובר מצוות גבוה מאוד עם פוטנציאל הכנסות שמוערך במיליון וחצי ש״ח לחודש, יש לה המון הופעות בוועדים והיא הולכת לככב בבמות יום העצמאות השנה - אבל המבחן האמיתי שלה יהיה בבניה נכונה של הקריירה, כשכל התעשייה דרוכה ומחכה לצעד הבא של נטע - הוצאת שיר משלה.

מאוד רצינו להוסיף לכל זה גם הכנסות שמנות מצפיות ביוטיוב, במיוחד בהתחשב בכך של-Toy יש לא פחות מ-90 מיליון צפיות, ושכל מיליון מזכה את מי שהעלה את הסרטון בכסף. אבל 90 מיליון הצפיות ב"טוי" שייכות, לצערנו, לערוץ היוטיוב של האירוויזיון, והערוץ של נטע נאלץ להסתפק בכ-17 מיליון צפיות בלבד בכל מיני עיבודים לשיר, שהן כ-122,000 ש״ח. נחמד, אבל לא משמעותי.

עושים חשבון

קמפיין פרטנר - 400-500 אלף שקל

הופעות - 6.3 מיליון שקל

השמעות ברדיו/טלוויזיה/ספוטיפיי/אפל מיוזיק - אין סכומים מדויקים

פרס כספי על זכיה באירוויזיון - אין!

יוטיוב - כ-17 מיליון צפיות, כ-123 אלף שקל

מקום שמיני - משה פרץ

"קרמלה" אולי שרפה את המצעדים בשנה שעברה אבל לפחות מבחינת הקריירה, השנה הזו היתה קצת יותר רגועה עבור משה פרץ. מצד שני, הוא הביא לעולם ילדה רביעית ואותנו זה מרגש יותר מהכל. פרץ יצא לסיבוב הופעות עם אייל גולן ושיתף פעולה עם נסרין קדרי, אבל ירד קצת במספר ההופעות וכתוצאה מכך - בהכנסות. מה קרה השנה? שילוב של מיעוט בלהיטי ענק ושל תמחור שכנראה שגרם לבעלי שמחות לבחור באופציות זולות יותר (ע"ע ליאור נרקיס, שגובה על הופעה כ-15 אלף ש״ח פחות). תוסיפו לעניין את העובדה ש"אקס פקטור" ירדה מהאוויר בינואר 2018 ותבינו למה פרץ, זמר סופר-מצליח, נמצא רק במקום השביעי ברשימת המרוויחים השנה. אנחנו אגב, לא דואגים.

עושים חשבון

אקס פקטור - 800 אלף ש"ח

הופעות - 7 מיליון ש"ח

יוטיוב - 33 מיליון צפיות, כ-179 אלף ש"ח

מקום שביעי - סטטיק ובן אל

סטטיק ובן אל היו צריכים להתעלות על הישגים די מטורפים כדי שהשנה האחרונה תיחשב עלייה מבחינתם: בשנה שעברה הם שברו שיאים עם ״טודו בום״ והפך לשיר הישראלי הנצפה ביותר ביוטיוב, זכו בתואר ״אנשי השנה״ ו״הרכב השנה״, כיכבו בפרסומות, תכניות טלוויזיה והופיעו עד שהרמקולים העלו עשן. בעבודה קשה הם שמרו על הישגים מרשימים ביותר גם בשנה האחרונה – משבירת שיא ההשמעות ברדיו הישראלי, כש״הכל לטובה״ הושמע ברדיו 80 פעמים ביום אחד (שיא שנשבר על ידי Toy של נטע ברזילי, שהושמע לא פחות מ-148 פעמים ביום אחד!) – ועד חוזה בינלאומי מכובד ומסקרן, שנחתם עם איש העסקים האמריקני-ישראלי חיים סבן.

אז עם שנה כל כך מרשימה מה הם בעצם עושים במקום התשיעי ברשימת המכניסים שלנו? או. אמנם תאריכים להקלטות בחו״ל כבר יש, אבל ההערכה היא שההכנסות מהן – עדיין לא, מה שמשאיר להם את השוק הישראלי בלבד. מעבר לזה שההכנסות שלהם מתחלקות לשניים – יש עוד אנשים שגוזרים להם קופון: הם מיוצגים על ידי גאגא בוקינג, משרד גדול וחזק, אבל המשמעות היא גם שהעמלה שלוקחים מהם גבוהה – משהו כמו 20% מכל מה שהם מרוויחים.

עיקר ההכנסות שלהם (ושל כל הרשימה הזו, בעצם) מגיע מהלחם והחמאה של זמרים – ההופעות. הצמד מופיע המון, כשלוש פעמים ביום, באירועים שונים – מבת מצוות ובר מצוות ועד ועדי עובדים, הופעות קיץ, עיריות, קניונים וכמובן גם הופעות בכרטיסים, כשהשיא השנה היה בהופעה שלהם בהיכל מנורה. איך זה מיתרגם לדינרוס? ובכן, הופעה פרטית בבת מצווה שלכן תעלה 40,000 ש״ח פלוס מע״מ אבל התעריף שונה להופעות בחברות וגם בעיריות - שם הם גבו 195,000 ש״ח על הופעה ביום העצמאות האחרון. עם הספק מכובד כזה, ההערכה היא שהם מכניסים לכיסם 14 עד 18 מיליון שקלים - ולא עוצרים שם. בפסטיגל האחרון הם הרוויחו לפי הפרסומים 550,000 ש״ח כל אחד וההערכה היא שעל ההשתתפות שלהם ב״הכוכב הבא״ הם מקבלים עוד כחצי מיליון ש״ח כל אחד. ואם כל זה לא מספיק, אז 66 מיליון הצפיות שלהם ביוטיוב השנה מוסיפות לחשבון עוד כ-350,000 שקל. לא רע בכלל, בהתחשב בזה שרוב בני גילם ממלצרים.

עושים חשבון

חוזה הקלטות בינלאומי - עוד אין הכנסות

הכוכב הבא - כ-500 אלף שקל כל אחד

פסטיגל - 550 אלף שקל כל אחד

הופעות - כ-7-9 מיליון שקלים כל אחד

צפיות יוטיוב - 66 מיליון צפיות, כ-350 אלף שקל

מקום שישי - שלומי שבת

בשנים עברו תפס שבת מקומות גבוהים יותר ברשימה, אבל הכנסתו ירדה השנה כי הוא הודיע שהוא לא מופיע יותר בחתונות ואירועים. נראה שלכל כלל יש יוצא מן הכלל, כי לפי השמועות הוא הופיע בבר מצווה של אוליגרך מלונדון. כך או כך, שבת מופיע המון - בחברות, בהופעות קיץ וימי עצמאות וגם בהופעות מכורטסות, כמובן. שלומי שבת, כמו עוד שני שמות כאן ברשימה - אייל גולן ועומר אדם - לא מחלק כרטיסים בכלל. עלות כל הופעה שלו מוערכת ב-120-160 אלף ש"ח, ועם הספק כזה הוא לוקח הביתה בין 10-12 מיליון ש"ח בשנה.

עושים חשבון

הופעות - בין 10 ל-12 מיליון ש"ח

יוטיוב - 2.5 מיליון צפיות, כ- 9,000 ש"ח

מקום חמישי - ליאור נרקיס

מופתעים לראות את שמו של ליאור נרקיס כל כך גבוה ברשימת הזמרים המרוויחים? אז תופתעו. זה נכון שנרקיס חדר פחות ללב המיינסטרים הטלוויזיוני, זה נכון שהוא לא מככב באף תוכנית על המסך ולא נחשב לאחד מהאיי-ליסטים בקרב זמרי הפופ, אבל הקהל מצביע ברגליים - או באשראי, במקרה הזה - ומבחינת הכנסות הוא עוקף רבים וטובים בסיבוב. הסוד פשוט: נרקיס מכתת רגליים, עובד קשה ומופיע ללא הפסקה: בחתונות, אירועים, ועדי עובדים, מופעי קיץ, הופעות מכורטסות ומה לא. הוא נחשב לחזק והמוביל בתחום האירועים, ״מלך החתונות״, עם בין שתיים לשלוש הופעות ביום אחד.

עושים חשבון

הופעות - 14 מיליון ש"ח

יוטיוב - כ-29 מיליון צפיות, כ-157 אלף ש"ח

 

מקום רביעי - נועה קירל

תרשו לנו שניה לומר "שאפו". להיות אחת מהזמרות המרוויחות בישראל בגיל 17 בלבד מצריך לא רק ניהול נכון ומזל - אלא גם הרבה עבודה קשה. ואכן, קירל לא נחה לרגע. מדובר בחיית במה שמופיעה מדי יום וזמינה יותר מאחרות לקהל היעד שלה. עבור הופעה של קירל ושני רקדנים שאורכה חצי שעה, תשלמו כ-30,000 ש"ח - וכמו סטטיק ובן אל, גם היא מגיעה עם פלייבק בלבד, כך שאין לה צורך לחלוק את הסכום הזה עם שותפים רבים.

ההערצה המאסיבית של בני נוער לקירל משמעה לא רק מיליונים של צפיות יוטיוב, אלא גם חדירה למיינסטרים הטלויזיוני, עם תפקיד שופטת ב"ישראל גוט טאלנט" - עניין שיכול להגיע גם ל-800 אלף ש"ח - ותפקיד בהצגת החנוכה "שלושת המוסקטרים" לצד עוז זהבי, עמוס תמם ועומר דרור, שם שלשלה לכיסה על פי הערכות כחצי מיליון שקלים. וזה לא עוצר שם: קירל מככבת בקמפיין לחברת האיפור ג'ייד ובקמפיין טלוויזיוני לקרביץ – וזה אומר הרבה כסף במעט השקעה. לא מספיק? אז נזכיר גם שהיא מככבת בסדרת הילדים והנוער "הכפולה", שעונתה השנייה הסתיימה בהצלחה גדולה כל כך עד שכבר אושרו לה עונה שלישית ורביעית. לפי גורמים בתעשייה, השכר שלה מוערך בכ-200,000 ש"ח לעונה. ועד שאלו יעלו, קירל משתתפת במופע "הכפולה" שהוא המשך ישיר של אירועי העונה השניה של הסדרה. על פי ההערכות, ההשתתפות במופע עשויה להיכלל כחלק מהחוזה על הסדרה - וגם אם היא מזכה את קירל באקסטרה קאש, הוא לא עולה על אלפים בודדים לכל מופע.

עושים חשבון

הכפולה - כ-200 אלף ש"ח לעונה

מופע הכפולה - כמה אלפי שקלים למופע, אין הערכה מדויקת ואף יכול להיות שזה כלול בתשלום על הסדרה

שלושת המוסקטרים - כ-500 אלף ש"ח

פרסומת קרביץ - 300-400 אלף ש"ח

קמפיין איפור לג'ייד - 200 אלף ש"ח

ישראל גוט טאלנט - 800 אלף ש"ח 

הופעות - 15 מיליון ש"ח 

יוטיוב - כמעט 29 מיליון צפיות, כ-157 אלף ש"ח 

מקום שלישי - אייל גולן

ההכנסות של גולן קטנו השנה, אבל אל לכם להתבלבל: הביקוש אליו גבוה כתמיד. הוא זה שבחר להוריד טיפה את הקצב וביקש להפסיק להופיע בחתונות ובר מצוות. כנראה שהוא בחר להתרכז בעסקי הנדל"ן שלו וגם בחלקו ב"ליאם הפקות", חברת הניהול של נסרין קדרי ואיתי לוי, ושם הוא מכניס לא מעט כסף. כך או כך - הבחור עסוק: עושה ועדי עובדים ושיאן הכנסות במופעי יום העצמאות, קופץ מהופעת קיץ אחת לשניה ומופיע הרבה בהופעות מכורטסות. גולן ועומר אדם, בניגוד לשאר חבריהם לרשימה המכובדת הזו, הם היחידים שלא מחלקים כרטיסים בהופעות המכורטסות, אז בעוד אחרים סוגרים מנורות וקיסריות בשביל השופוני ונאלצים לחלק המוני כרטיסים כדי למלא את הכסאות - אדם וגולן ממלאים את אותם האולמות בכרטיסים מכורים - וזה הרבה כסף.

גולן חזר השנה גם לפריים טיים עם התוכנית "אביב או אייל", עליה קיבל לפי ההערכות כמיליון ש"ח. "הוא לא צריך את הכסף", מסביר מפיק בכיר בתעשייה, "וההשתתפות שלו מושכת קהל גדול אז הוא שווה אפילו יותר מגפן". נאמר רק שגולן יכול היה לשלש ואף לרבע את הכנסותיו אם רק היה רוצה - כל מה שהוא צריך לעשות זה להחליט שהוא מופיע בחתונות והיומן שלו יכול להתמלא בדקות.

עושים חשבון

הופעות - כ-17 מיליון ש"ח

אביב או אייל - 1 מיליון ש"ח

יוטיוב - 48 מיליון צפיות, כ-260 אלף שקל

 

מקום שני - עדן בן זקן

את הקריירה היא אולי התחילה עם אוברול בעשרים שקל, אבל מהר מאוד הפכה עדן בן זקן לאחת המרוויחות הגדולות בתעשיית המוזיקה הישראלית בכלל - ובין יוצאות הריאליטי המוזיקלי בפרט. השנה הזו הייתה משמעותית בשבילה בעיקר בגלל החתונה הגרנדיוזית שערכה עם בחיר לבה, אבל היו בה גם שתי נקודות חמוצות - הראשונה היא הפצת וידיאו שלה מודדת בגד ים בחנות של נטע אלחמיסטר, והשניה היא המעצר של בן זוגה, החשוד בהעלמת מס של יותר ממיליון ש"ח מהכנסות מסעדתו בבת ים.

בן זקן מופיעה הרבה - בערך שתי הופעות ביום - והתעריף שלה לא נמוך. אם תרצו להזמין אותה לאירוע פרטי תשלמו 55,000 ש"ח להופעה של 45 דקות ואף יותר מזה לאירועים ציבוריים.

ההערכה היא שבן זקן מכניסה סכומי עתק כמעט כמו מי שנמצא במקום הראשון ברשימה שלנו (ספוילר!), עומר אדם - אבל בסוף היום לוקחת הביתה פחות כסף בגלל האופן בו מתחלקות ההכנסות בינה לבין המנהלים שלה. בן זקן שייכת ל"שרית הפקות" ו"ארומה מיוזיק", אחד המשרדים הכי חזקים ומשפיעים בישראל - וכמו במקרה של סטטיק ובן אל, גם כאן לגב החזק יש מחיר כספי בצורת גודל הקופון שהמשרד גוזר. פייר? עם הפסגות שהיא כובשת כנראה שזה משתלם לה. אל ההכנסות מההופעות, הצטרפה השנה הכנסה של כחצי מיליון ש"ח, שקיבלה בן זקן על השתתפותה במופע החנוכה של אייל גולן - "מופע גדול היה פה" - עבורו זנחה את הפסטיגל, לא פחות ולא יותר. אגב, בעוד הפסטיגל כולל הופעות מרובות, "מופע גדול היה פה" עלה ארבע פעמים בלבד והפך את הבחירה לכדאית במיוחד. מעבר להופעות, בן זקן כיכבה גם בפרסומות: בקמפיין לקק"ל לצד דמותו של בן גוריון, ובשיר שהקליטה לקמפיין של רנואר - שני פרויקטים שהגדילו לה את חשבון הבנק בעוד כ-300 אלף ש"ח כל אחד. לקינוח, בן זקן גם סגרה מעגל כשנכנסה לנעליה של השופטת שירי מימון ב"אקס פקטור", כשהחליפה אותה כשזו נעדרה בגלל חופשת לידה. 

עושים חשבון

מ"מ אקס פקטור - קשה לתת הערכה

הופעות - 18 מיליון ש"ח

קמפיין קק"ל - 300 אלף ש"ח

שיר לרנואר - 300 אלף ש"ח

מופע גדול היה פה - כחצי מיליון ש"ח

יוטיוב - כ-35 מיליון צפיות, כ-190 אלף ש"ח 

 

 
מקום ראשון - עומר אדם

הנה הפרצוף שמככב בכל הסיכומים, הקול שבוקע מכל רמקול ובעיקר השם שידעתם שהוא במקום הראשון, רק לא ידעתם כמה. זו לא סתם השנה של עומר אדם, זו השנה של הבנקאי של עומר אדם. שנתחיל? קמפיין ענק לבזק, בו לפי גורם בכיר בשוק הפרסום "אין עוד מישהו פופולרי כמותו במדינת ישראל ועל זה מוכנים לשלם - על פי ההערכה שלי בין 800 אלף ש"ח למיליון ש"ח". הפסטיגל, בו הוא שבר שיאי שכר כשהצליח לקבל 1.2 מיליון ש"ח על השתתפותו, וגם לגרום לכך שהמופע לא ירוץ בשבת, לראשונה בתולדותיו.

אם נחשב את זה לפי דקות עבודה, גם פה אתם תהיו בהלם: עומר שלשל לכסו לא פחות מ-300 אלף ש"ח על ביצוע שיר אחד בגמר "האח הגדול" - כמעט 86 אלף ש"ח לדקה אחת של הופעה. הוא היה גם שיאן המרוויחים בהופעות יום העצמאות, יחד עם אייל גולן. כשאלו הסכומים שמוצעים לו על הופעות, אתם יכולים להבין למה הוא החליט לברור היטב את האירועים שהוא מופיע בהם. אדם, שבא מבית אמיד מלכתחילה, לא צריך ולא רוצה לדחוס כמה הופעות בערב, ובמקום זה הוא בורר לו את האירועים שמתאימים לו. כבר תקופה שהוא אומר לא לרוב הבת מצוות והחתונות ובמקום זה מופיע כ-4 או 5 פעמים בשבוע באירועים שהוא רוצה להופיע בהם – באיזי.

בניגוד לרבים וטובים, את ההופעות המכורטסות שלו הוא מוכר במלואן, בלי לחלק כרטיסים כדי למלא מקומות - הישג שחולקים איתו רק אייל גולן ושלומי שבת. בטח שמעתם השנה כמה קשה להשיג כרטיס להופעה שלו, וזה לא בגלל שהן אינטימיות, אלא כי הכרטיסים נמכרים בשעות ספורות. השנה הוא גם הפך לדוגמן, כשהצטרף לקמפיין לקולקציית הגברים של "מנגו".

עושים חשבון

פרסומת בזק - מיליון ש"ח

פסטיגל - 1.2 מיליון ש"ח

קמפיין למנגו – 600 אלף ש"ח

הופעות - 18-20 מיליון ש"ח

יו טיוב - 97 מיליון צפיות, כ-524 אלף ש"ח 

 

איך חושבו ההכנסות

התייעצנו עם גורמים מקצועיים שבקיאים בסכומים שמשלמים לטאלנטים על השתתפות בקמפיינים, פרסומות, סדרות והופעות. כיוון שיש טווח רחב של סוגי הופעות, כדי להגיע לסכום ממוצע, לקחנו את המחיר הממוצע להופעה (המחיר להופעה באירוע פרטי או בועד עובדים/יום העצמאות וכו בדרך כלל שונה). הכפלנו את המחיר הממוצע במספר ההופעות השבועיות הממוצע כפול 52 שבועות בשנה. כדי להעריך את ההכנסות מסרטוני יו טיוב התייעצנו עם גורם שבקיא ברשת ומכיר את הנושא מקרוב. כל הסכומים הם לפני מס, ולא כוללים הוצאות נוספות כגון תשלום לסוכנים, יחסי ציבור וכיו"ב.