10. Gucci Mane ft. Justin Bieber – Love Thru the Computer

לשיר על אהבה שנוצרת באמצעות מחשב מרגיש זקן. כאילו אנחנו בקומדיה רומנטית עם מג ראיין וטום הנקס או לכל היותר תקופת האייסיקיו. ויש בזה גם משהו קריפי, ושום פזמון של ג'סטין ביבר לא יעזור להשתחרר מהתחושה. למעשה הדבר היפה היחיד בקטע החדש של ג'וצי מיין הוא הסמפול. אם השיר גרם לכם לרוץ לשמוע את Computer Love של ז'אפ ורוג'ר הוא עשה את שלו השבוע.

9. Mark Ronson ft. Camila Cabello – Find U Again

מארק רונסון ממשיך לחשוף פעימה אחר פעימה מאלבומו העתידי. השבוע קיבלנו את שיתוף הפעולה עם קמילה קביו שאם להודות נשמע יחסית גנרי לעומת הקטעים הקודמים. מעורבותו של קווין פארקר ביצירת השיר לא הפכה את הקטע לחלל מסונתז, נשארו על הקרקע. למרות הלחן שמכיל מספר רגעים מפתיעים, קמילה לא מנצלת אותם ונשמעת מתאמצת לאורך הקטע. נחמד לרקע, שלא נאמר מתאים ללחיצת הכפתור עבור לקטע הבא.

8. Herve Pagez & Diplo ft. Charlie XCX – Spicy

אנחנו חיים בתקופה שבה הנוסטלגיה שולטת על כל חלקה. זו לא הפעם הראשונה שלוקחים שיר ישן והופכים אותו לקטע דאנס "עכשווי", פליקס ג'אן עשה את זה ל-Aint Nobody וג'ונאס בלו ל-Fast Car. עכשיו זה תורו של הרב פאגז לשבש את הזיכרון שלנו ולהפוך את שיר הבכורה המונומנטלי של הספייס גירלס לקטע לא גרוע במיוחד, אבל בטוח לא כזה שמתעלה על המקור. דיפלו שם בשביל לעשות קצת תנועות, ומו הייתה תפוסה אז הביאו את צ'ארלי בתור זמרת המילניאל שחולה על הניינטיז. אנחנו הלכנו לחפש כרטיסים למופע האיחוד.

7. Whitney - FTA

כמות הקלישאות על להקות של היפסטרים היא אינסופית וההרכב וויטני פוגע בכל אחת מהן. למרות הכל, האלבום הקודם שלהם היה אחד מהיפים שנעשו בגזרת האינדי בעשור הנוכחי. השבוע הם שחררו קטע מוזיקלי חדש, שהוא לא באמת שיר, אולי טיזר, אבל ממשיך את מסורת הזה כל כך יפה ומשתלב נהדר עם פלאנל וסיידר בצנצנת. יש למה לחכות.

6. ROSALÍA - Aute Cuture

רוזליה כבשה בשנה שעברה את הקהל הרחב והמבקרים יחדיו עם אלבום מורכב שהצליח לאחד פופ ופלמנקו באופן יוצא דופן. עם ההערצה הגיעו שיתופי הפעולה עם אושיות אלטרנטיב כמו ג'יימס בלייק וגם עם ג'יי באלווין שנמצא על הצד השני של הסקאלה. השיר החדש שלה מנסה להגיע לנקודת האמצע בין הקצוות אבל נמשך חזק לצד של האחרון. הפופ הנוכחי של רוזליה, פחות מ-3 דקות, לא דורש השקעה. הוא עדיין כיף ומולטי-תרבותי, אבל נענה לתכתיבים הידועים של מבנה והוק. רוצים עוד קצת מהמסאז' למוח.

5. Cardi B - Press

שבוע טוב לקארדי בי שסוף סוף חזרה אלינו במלוא העוצמה. תגידו מי צריך עוד שיר של אמן שמתלונן על התקשורת, יש לנו מספיק מזה מפוליטיקאים. רק שקארדי שולפת את כל התחמושת ונושפת אש בלי שום דרקון לצידה. היא זועמת ויוצאת למלחמה עם כל הגרדרובה עליה כי היא לא מתכוונת להתנצל על מי שהיא, לא משנה מה יגידו על ה"דמות" שלה.

4. Tove Lo – Glad He’s Gone

צריך לתת כבוד לטובה לו על הדרך שבה היא שרה בשיר החדש שלה. אנחנו רגילים שצלילים ומשקלים של המילים נופלים במקומות מסוימים במשפט ובצורה מסוימת. טובה לו מניחה את ההטעמות במקומות לא צפויים וגורמת למאזין להיות דרוך לאורך כל השיר. המעניין הוא שגם אחרי מספר ההאזנות, כביכול כשכבר האוזן התרגלה ולא אמורה להיות מופתעת, הרעננות לא חולפת וגורם ההפתעה נשאר.

3. Bon Iver – Hey, Ma

יש משהו מאוד לא מספק בדרך שבה ג'סטין ורנון בחר לסיים את השיר החדש של בון איבר. כאילו הוא רצה להגיד עוד משהו אבל החליט בסוף שלא. השיר הוא מחווה יפהפייה לילדות ולמקומה של האם בחוויה הזאת. ורנון מוצא פה איזון בין האלבום הראשון שלו הפסאודו-מינימליסטי, לבין זה האחרון שלו שהיה במכוון עמוס בתכנותים ואפקטים. שיווי המשקל בסאונד מגיע מתוך סגירת מעגל – את אלבום הבכורה פותח השיר Flume עם הטקסט – "אני הילד היחיד של אמי, וזה מספיק".  

2. Miley Cyrus - Mother's Daughter

בצמוד ליציאת העונה החדשה של "מראה שחורה" בה מככבת מיילי סיירוס, כוכבת דיסני הכי לשעבר משחררת את הקטע הטוב ביותר שלה מאז האלבום Bangerz. בדומה לקארדי בי, מיילי החליטה לשחרר את מלוא הזעם שהצטבר אצלה במהלך השנים. גם היא מסרבת להתנצל, עונדת בגאון את התואר "מכשפה" ונותנת את כל הקרדיט לעוצמה שיש בה לאמא שלה. הטקסט אולי טיפה לוקה בחסר אבל ההפקה מפצה על כל רגע בדיוק ובהתעלמות הנועזת מהצורך לחדש כל הזמן. ההמנון השבועי.

1. Katy Perry – Never Really Over

בלי ששמנו לב עבר יותר מעשור מאז שקייטי פרי פרצה לחיינו עם הרגע בו היא נישקה בחורה ואהבה את זה. שאפו מיוחד צריך להעניק לה גם בעצם העובדה שהיא הצליחה לשמר מדד של פופולריות וגם שמבחינת איכות השירים שלה היא נשארה מעניינת. השיר החדש שלה הוא להיט, אבל זה היה צפוי. מה שכיף בכל הסיפור הוא שמדובר בשיר פופ טהור מהסוג הלא מתחכם, וכל זה מבלי להיות תבניתי או משעמם. החל ממהלך האקורדים שמזכיר את Baba O’Riley של המי ועד להחלטה הנבונה מאוד להמשיך לעבוד עם המפיק-דיג'יי זד אחרי שיתוף הפעולה המוצלח מאוד ב-365, השופטת מאמריקן איידול מדגימה שיעור חשוב באיך להישאר רלוונטי.

האזינו לכל שירי השבוע בספוטיפיי:

או באפל מיוזיק: