לפני שנתיים איתי לוי וסטפן לגר היו אחראים לאחד להיטים הגדולים של אותה שנה עם "מאמו". זה היה שיר מרגש בטירוף ואפילו סוג של שיר הלל לדמויות הנשיות הכי חזקות בחיים של כולנו. השיר לווה בקליפ שמציג את איתי וסטפן כילדים קטנים שעוברים ילדות לא פשוטה, כשמה שמחזיק אותם זה המוזיקה והתמיכה מהאימהות שלהן.

עכשיו השניים חזרו לאחד כוחות בשיר חדש בשם "רק בנות", ובהסתמך על הכבוד שרחשו השניים למין הנשי ב"מאמו", אפשר היה לקוות לשיר נוסף בסגנון, כזה שמהלל נשים או לפחות קצת מרים להן. ובכן, כמו שבטח שמתם לב - מדובר בהפך הגמור.

"רק בנות" הוא שיר על מסיבה שמארגנים סטפן ואיתי לוי לאורך הבית הראשון, עד שבסוף הפזמון נחשף התכסיס: הם הזמינו למסיבה רק בנות! הקליפ הנלווה, בבימויו של דורון סרי (אותו במאי של "מאמו"), אכן מציג את השניים במסיבת בריכה, מוקפים בדוגמניות רזות וגבוהות שרוקדות סביב לוי וסטפן, מגישות להם אוכל ונותנות להם את מירב תשומת הלב.

השאלה העיקרית שעולה למשמע השיר ולאחר צפייה בקליפ שלו היא – למי המסיבה הזו מיועדת? למי היא מרימה? הרי לוי וסטפן לא הזמינו למסיבה הזו "רק בנות", הם הזמינו גם את עצמם. בעצם, הם הזמינו בעיקר את עצמם. הם הכוכבים שלה. הבנות הן לא יותר מתפאורה במסיבה, שבמילות הפזמון נמנות כחלק מרשימת המרכיבים של השניים לארגון שלה - "הזמנתי שף ואנטרקוט, בקבוקים בכמויות, לא יהיו פה חברים אחי, הזמנתי רק בנות". אוכל? צ'ק, שתייה? צ'ק, בנות? צ'ק, צ'ק, צ'ק. 

את השיר כתבו ביחד עם סטפן רון ביטון וצמד המפיקים דולב רם ופן חזות. גם שאר רשימת הקרדיטים הארוכה של השיר והקליפ, רובה כעיקרה גברים. גברים שכתבו שיר וצילמו קליפ על מסיבת בנות שהיא בעצם מסיבת בנים, שהקיפו את עצמם בבנות שאין להן יד בארגון שלה. הן רק באו לרקוד בבגדי ים, סביב הבנים ולמען הבנים.

בחצי השני של הקליפ, ביטון, רם וחזות גם מצטרפים לחגיגה בגופם, כשהם מתגנבים מאחורי גדר הבית ומשקיפים בערמומיות על המתרחש במשקפת, באימג' שמזכיר תיירים סקרנים שמשקיפים על בעלי חיים בכלוב של גן חיות, או גברים שמציצים לאירוע נשים סגור. איתי לוי שמבחין בהם מזמין אותם פנימה והם מצטרפים בשמחה ובגאווה.

בואו נדבר רגע באמת על דולב רם ופן חזות. מדובר בצמד כותבים מצליח, שאחראי על להיטים כמו "בלילות" של רותם כהן ו"מלכת השושנים" של עדן בן זקן, והחליטו לעבור בשנה האחרונה לקדמת הבמה, תחת הכינוי "דולי ופן", ומאז הם משחררים שיר כל חודשיים-שלושה, כשכל פעם מצטרף שם גדול אחר כמו דודו אהרון או דיקלה, ונדמה שגם בשבועות בין שירים מהפרויקט הזה יוצאים שירים של אמנים אחרים עליהם רם וחזות חתומים, כדוגמת "רק בנות". השירים מצליחים במידה, ובכל זאת מרגיש שמשהו בפס הייצור של רם וחזות מקולקל.

על הדיון סביב חשיבות הטקסט בשירי פופ קליטים אפשר להרחיב ארוכות, ובאמת בהרבה מקרים הפוקוס הוא על הלחן וההפקה יותר מאשר על המילים, אבל הכתיבה של צמד הכותבים הזה מרגישה לאחרונה כמו גיבוב לא ברור של משפטים, טקסטים מהסוג שנועד אך ורק להשלים את הלחן הקליט, שהוא המרכז. אחרי בתים משירים של הצמד כמו "עוד יום שאת סתם יושבת/השקט מצייר לך עננים/מת לדעת מה חושבת/הרוח מציקה או שנעים?" ו-"את תרוצי אליו/תגידי לו מילים יפות כאלה/שהלב שלך ברח כבר מהכלא/ועכשיו לקח לו חופש בטן גב", מגיע הטקסט המלא-סתירות-עצמיות של "רק בנות". 

איתי לוי שר לפני הפזמון "קראתי לכולם, ברוך הבא/מי שבא ברוך הבא". אבל חשבתי שרק בנות מוזמנות? בהמשך לוי מוסיף "חופשי לבד במסיבה", שורה רשלנית שיותר מתחרזת עם "מי שבא ברוך הבא" מאשר משרתת את השיר שמתאר מסיבה עמוסה בבנות. הדובדבן שבקצפת מסתתר בתיאור של הקליפ ביוטיוב: במילות השיר המצורפות, בחלק שלפני הפזמון השני, בו סטפן שר בצרפתית (כמיטב המסורת בשיריו), כתוב בפשטות "סטפן צרפתית". מילות השיר עצמן לא כתובות. הצהרה על כך שהן באמת, אבל באמת לא חשובות.

היוצרים, ובעיקר המבצעים של "רק בנות", יצאו קירחים מכאן ומכאן. אם גם ככה לא מושקעת מחשבה במילים, אפשר היה להימנע מלכתוב על מסיבה גברית שהמרכיב העיקרי בארגונה הוא בנות, שמשמשות תפאורה יפה וסקסית סביב הבריכה של איתי לוי וסטפן לגר. התוצר הוא בכל מקרה מסיבה שאף אחד לא נהנה בה כנראה, אולי חוץ משניהם.