10. Meghan Trainor – No Excuses

שנתיים אחרי אלבומה הקודם, גברת "אני בענייני בס" מוכנה לחדש פעילות רשמית עם עוד שיר חמוד, חיובי, עם אזכור לאמא, כאילו חזרנו לפופ המסטיקי של סוף שנות התשעים. כמו רוב השירים הקודמים, גם פה היא מנסה להעצים, לתת עצות חכמות, אבל לעומת הפעמים ההן השיר הנוכחי תקוע בגיבובי משפטים רנדומליים. אז בלי תירוצים, ואנחנו מצפים ממנה להבא ליותר מזה.

 

9. Jack White – Over and Over and Over

גם אחרי שמיעה עשירית קשה לנו להאמין שמדובר בשיר של ג'ק ווייט. זה שיר גרנדיוזי, כאוטי, שנשמע יותר קרוב לאזורים של מייק פאטון מאשר לאיש הבלוז-רוק שאנחנו רגילים אליו. מודים שלרגעים השיר אפילו נשמע כמו קטע של ג'ק בלאק. ג'ק ווייט אמר בראיון שניסה להקליט את השיר עוד מימי הווייט סטרייפס ורק עכשיו הצליח. יש מצב שברגע שמג (החצי השני של הסטרייפס) שמעה את הסקיצה היא נטשה את עמדת התופים ואמרה "עד כאן". בקיצור, ג'ק וייט הגיע כנראה מוקדם לגיל המעבר והחליט להוציא את זה עלינו.

8. Niall Horan – On the Loose

אם היה צריך לדרג את קריירות הסולו של יוצאי וואן דיירקשן, נייל הורן היה מגיע למקום ה-3, מתחת להארי סטיילס וזאיין. השיר החדש לדוגמא סולידי ולא מביך, אבל גם חסר כל עקצוץ או ייחוד. הטוויסט מגיע ממעריצים שרופים שנשבעים כי השיר נכתב על סלינה גומז. במשך שנים רצו שמועות על מערכת יחסים ביניהם, בזמן שגומז היתה און-אוף עם ג'סטין, והשיר הוא תזכורת לכך. יש משהו בליין הגיטרות שמזכיר את הסגנון של סלינה אבל פליט הבוי בנד עוד רחוק שעות אור ומלקבל השוואות אליה.

7. ZHU & Tame Impala – My Life

טיים אימפלה ממש לא מפחדים לצאת מהפוזה הרוקיסטית שלהם. אחרי שיתוף הפעולה עם מארק רונסון, והכתיבה לליידי גאגא, הגיע הזמן לעוד שיתוף פעולה מפתיע, הפעם עם היוצר האלקטרוני ZHU. כמו בעבודה עם רונסון, גם כאן היתרון הגדול בייחודיות קולו של סולן הלהקה קווין פארקר. הטראק הדי סולידי מכניס את המאזין למין טראנס שמתחנן להאריך את הקטע, או ליתר דיוק, לאיזה רימיקס שיחדד קצת את הקצוות.

6. Neko Case – Hell-On

ניקו קייס היא שם מבוקש בסצנת האינדי גם כסולנית וגם כחלק מההרכב הניו פורנוגרפרס. כביכול ניקו תמיד בסביבה, שנה שעברה יצא להרכב אלבום ושנה לפני כן היא הוציאה אלבום משותף (שהיה צריך לקבל יותר תשומת לב) עם קיי די לאנג ולורה ווירס, אבל עבר מספיק זמן בכדי שנתגעגע גם לחומרי הסולו שלה. השיר החדש הוא בלדה אפלה שמתכתבת עם העובדה שביתה נשרף.. קייס כהרגלה מאתגרת אותנו מבלי לגרום לנו להזיע, וזוהי המידה הנכונה ביותר.

5. MNEK – Tongue

MNEK הוא אחד היוצרים היותר מבוקשים בביזנס עם כתיבת שירים לפיגורות כמו ביונסה, מדונה ודואה ליפה. בזמנו הפנוי הוא גם מטפח קריירת סולו חצי נסתרת וכעת הוא הבשיל להוציא שיר ראשון באופן רשמי מתוך אלבום הבכורה. והוא לא מאכזב. קיימת פה תערובת משובחת של פופ-אלקטרו-גרוב בתוספת של שפע סקסיות מהזן הג'נט ג'קסוני. ריפיטים קשים.

4. Anderson Paak. – Til It’s Over

אחרי שאנדרסון פאאק הוציא את אלבום המופת Malibu הוא נהפך במהירות לחביב הקהל והמבקרים כאחד. עם ציפיות גבוהות הוא שחרר השבוע שיר סולו חדש במסגרת פרסומת לאפל (בבימויו של ספייק ג'ונז ובכיכובה של טוויגס). תשמחו לגלות שהוא עמד בציפיות ומדובר באחד השירים היפים של התקופה. הביט המשתנה תדיר לא משתלט על הקטע, מה שהיה יכול להפוך אותו למשהו נסיוני שצריך להתאמץ להאזין. הבסיס הוא קולו המרגיע של פאאק שניצב איתן גם עם כל הקישוטים מסביב. לא פלא שזה מה שסירי מנגנת כשטוויגס מבקשת ממנה לנגן משהו שהיא תאהב.

3. Sade - Flower of the Universe

שאדיי אדו היא יצור מיסטי קסום. כבר למעלה משלושים שנה היא יוצרת מוזיקה, במסגרת להקה הנושאת את שמה, שעוטפת אותך בבועה של חום נעים שגורם לכל האיברים הפנימיים לנוע בקצב. לכן זה לא מפתיע שלא מעט אנשים רעדו למשמע הידיעה כי היא צפויה להוציא שיר חדש, ראשון מזה 7 שנים, במסגרת פסקול הסרט המדובר "קמט בזמן". הפחד מפני שיר פסקולים מצועצע לא התממש ושאדיי שמרה על הרוך, אווירת החלום, ממש כאילו אתה שט בחלל במימד חסר זמן. השיר הזה הוא כמו לחבק מישהו אהוב, מכוסה ביחד איתך בשמיכת פוך דקה. קסם.

2. J-Hope - Daydream

לא רק וואן דיירקשן החליטה לפנות לכיווני סולו, גם חברי להקת הבנים BTS הדרום קוריאנית החלו לעבוד לבד. מדד הפופולריות של הלהקה חצה את גבולות חצי האי הקוריאני ולכן לא מן הנמנע שגם קריירות הסולו של חבריה יקבלו דחיפה רצינית מחוץ למדינה. השבוע עומד למבחן j-hope והוא עומד בו בהצלחה יתרה. כולם מדברים על רטרו ניינטיז, אבל הוא מהיחידים שהצליחו להבין שרטרו לא אומר לחקות. השיר מקפיץ ברמות, הזרימה שלו מעולה, ההפקה נעה באופן מושלם בין האוס לבין פופ-ארנ'בי, וגם בלי להבין את המילים (או להכיר את השפה) אתה מוצא את עצמך מג'רבש מילים בקצב. כבר כמה שנים מדברים על תעשיית המוזיקה הדרום קוריאנית שהולכת להשתלט על כולם, ועם שירים כאלה - אנחנו ממש בסדר עם זה.

1. Beach House – Dive

באמצע השיר החדש של ביץ' האוס האווירה החלומית הטיפוסית מתחלפת לרוק מגלומני, כמעט המנוני. הצמד שכבר למעלה מעשור מספק את החומר ממנו עשוי הרגע החמקמק בין הערות לשינה, פותח לפתע מבערים. אבל ההרגשה כאילו אתה נדבק לגב הכיסא בהאצה לא קיימת, הנינוחות נשמרת ואתה ממשיך לשוט גבוה. אפשר להגיד על שירים של ביץ' האוס שצריך קודם להרגיש אותם ורק לאחר מכן להאזין להם, הקטע הנוכחי מצליח להרטיט גם את הנימים הקטנים ביותר כך שאין צורך אפילו להאזין, החוויה מושלמת גם בלי תשומת לב מיוחדת.