בעוד פחות מחודשיים זה יקרה. ראיין טדר וחבריו ללהקה יעלו על במת הענק בגבעת המופעים בפארק, ויתנו את הנשמה לקהל הישראלי. מהו סוד הקסם? איך שני תיכוניסטים אמריקאים שהחליטו להקים להקה, הפכו לשמות הכי חמים בעולם? אין תשובה אחת לשאלה הזו, סביר להניח שיש המון מזל, המון כוח רצון, ולא מעט כישרון. חברי הלהקה למדו אכזבה ועבודה קשה מהי, ולא נשארו אדישים להצלחה. לצד הסולן ראיין טדר, ישנו גם זאק פילקינס, שייסד את הלהקה ו"מוביל" את הנגינה על הגיטרות, דרו בראון שמסייע לזאק, ברנט קוצי על הבס, ואדי פישר על התופים.

כמו כמעט כל להקת פופ מצליחה, גם החבר'ה מוואן ריפבליק נפגשו בתיכון. הפעם אלו היו טדר הסולן ופילקינס הגיטריסט המוביל שנהיו חברים בשנתם האחרונה ללימודים בתיכון בקולורדו. כמו בהרבה סיפורים דומים, במהלך נסיעה הביתה ותוך כדי דיבור על מוזיקה, החליטו השניים להקים להקה. הם קראו לעצמם "הבלגאן היפה", והחלו לנגן במספר בתי קפה שכונתיים.

בשנת 2002, עם סיום הקולג', נפגשו השניים בלוס אנג'לס והקימו את הלהקה מחדש, הפעם תחת השם "ריפבליק". טדר כבר היה כותב שירים וטכנאי הקלטות. תשעה חודשים אחרי האיחוד בלוס אנג'לס, הוחתמו על ידי חברת התקליטים "קולומביה" (חתומים היום: ביונסה, אדל, סלין דיון ועוד רבים) והחלו לעבוד על חומרים לאלבום הבכורה. זהו השלב בו צורפו גם שאר החברים אל טדר ופילקינס, והשם שונה ל"וואן ריפבליק", מכיוון שהשם "ריפבליק" עורר מחלוקת עם להקות אחרות אשר היו חתומות בזמנו בקולומביה.

לאחר שנתיים וחצי של עבודה בסטודיו על אלבום בכורה, נזרקו טדר וחבריו מקולומביה בטענה שהם "לא מספקים את הסחורה". טדר וחבריו לא התייאשו, והחלו לפרסם את חומריהם באתר MySpace. הם היו הראשונים לכבוש את הרשת החברתית העתיקה, כשהם לא חתומים בשום חברת תקליטים. עקב הפופולריות כמובן, התווסף חוזה לסיפור. הפעם בלייבל "מוזלי" השייך לטימבלנד, ונמצא תחת אינטרסקופ (מדונה, ליידי גאגא, אמינם, לנה דל ריי ועוד).  

בנובמבר 2007 יצא אלבום הבכורה של הלהקה, "Dreaming Out Loud", וזכה להצלחה פושרת, יחד עם ביקורות צוננות, אך המבקרים ציינו כי "כדאי לעקוב אחרי חברי הלהקה". הסינגל "Apologize" זכה להצלחה פושרת. טימברלנד הציע ללהקה לערוך מעט שינויים בשיר, ולשים אותו באלבומו שלו, שהיה בתהליכי עבודה. התוצאה היתה הגרסה המוכרת שכבשה את המצעדים בכל רחבי העולם. טימברלנד הוסיף "ביט" חדש ורענן, והפך את הלהיט לחדשני במובנים של אותה תקופה. הסינגל השני "Stop And Stare" אמנם לא שיחזר את ההצלחה של קודמו, אך נהיה לאחד השירים הכי מזוהים של הלהקה. הקריירה של טדר וחבריו בנסיקה.

שאר הסינגלים מהאלבום הראשון זכו להצלחה בינונית ומטה, אך שני הלהיטים שהלהקה הוציאה סיפקו את הסחורה, והשם "וואן ריפבליק" נהיה לאחד השמות החמים בעולם הפופ-רוק. לאחר תקופת רגיעה, הלהקה שחררה את האלבום "Waking Up" שזכה להצלחה משמעותית ואף לביקורות משבחות, וסיפק להיטי ענק, ביניהם "All The Right Moves" ו-"Secrets". גם הפעם, שאר הסינגלים של הלהקה לא התרוממו.  מאוחר יותר, חברי הלהקה התארחו באלבומה השני של ליאונה לואיס, בשיר הנקרא " Lost Then Found", השיר לא שוחרר כסינגל.

וואן ריפבליק לקחה "פסק זמן" עד שנת 2013, ובמהלכו אמנם התארחו בסיבובי ההופעות של פינק, מארון 5 ובון ג'ובי, אך ההתעניינות העולמית ירדה והשם "One Republic" ירד כמעט מהכותרות. לאחר שלוש שנים וחצי של הפסקה, עבודה על חומרים חדשים ואגירת כוחות, שחררו וואן ריפבליק באוגוסט 2012 סינגל ראשון מתוך אלבומם הבא. הסינגל- "Feel Again" זכה להצלחה ממוצעת, ולא החזיר אותם לכותרות. הלהקה הכריזה כי הסינגל הוא "פרומו בלבד", וכי הוא משתתף בפרויקט צדקה בשם "Save The Children". בינואר 2013, ההילוך עלה עם הוצאת " If I Lose Myself", שנהפך כבר ללהיט באירופה ואוסטרליה, אך פחות הצליח בארה"ב. אלבומה השלישי של הלהקה " Native", יצא במרץ האחרון וזכה להצלחה מסחרית גדולה. המבקרים חשבו שכאן יסתיים הסיפור, עם סינגלים בעלי הצלחה בינונית ואלבום שמוכר טוב רק בגלל השם והקאמבק, אבל אז הגיע " Counting Stars".

השיר שיצא כסינגל השלישי מהאלבום זכה להצלחה עצומה. עם 700 מיליון צפיות ביוטיוב, מקום שני באמריקה וראשון באנגליה, שיר שהפך לאחד המנוני ההמונים של העשור הנוכחי. השיר החזיר את הלהקה לתמונת המיינסטרים העולמית. גם הסינגל " I Lived" ששוחרר מאוחר יותר זוכה להצלחה יחסית ברחבי העולם, ומתקבל בתגובות נלהבות (בעיקר לגבי הקליפ, שהוקדש כולו לנער בן 15, המעריץ את הלהקה וחולה במחלה תורשתית קשה), וההוכחה לכך שהוא מתנגן ברדיו כמעט ללא הפסקה.

וואן ריפבליק יופיעו ב-28 במאי בגבעת המופעים בפארק הירקון. המופע מופק ע"י קבוצת בלוסטון.