למרות שצופים רבים נתקלו לראשונה בשם שלו רק אתמול, עבור חובבי המוזיקה המזרחית בישראל, מתמודד "הכוכב הבא", חיים דדון, הוא שם שגורם להם כבר למעלה מעשור להתרגש מהסלסולים שלו. אותם מעריצים לחלוטין מבינים איך מפגש בינו לבין איתי לוי יכול להביא את האחרון לדמעות ("קשה לי לראות אותו ככה, אני יודע כמה הוא... אני מכיר אותו מתחילת דרכי"). ומה לגבי כל אלה שנתקלו בו כאמור לראשונה אתמול? הנה סיפור קטן על קול גדול מהחיים.

דדון החל את דרכו כבר לפני כעשור בחאפלות והמועבטים, והרבה לפני שהעולם הבין את הפוטנציאל של הרשתות החברתיות - הזמר הצעיר סחף את הרשת עם כמה ביצועים לשירי קריוקי שבלטו מאוד ב-2011 כמו "רוחות רעות" ו"לב קבור" של מאור אדרי  או "אמא יקרה" של דודו אהרון. בזכות הוויראליות של אותם ביצועים, שכאמור הגיעה עוד הרבה לפני שידענו שחפלות יהיו טרנדיות בטיקטוק - דדון הפך לזמר מאוד מבוקש במועבטים והופיע על בסיס כמעט יומי בכל עמוד פייסבוק שסיקר את הז'אנר.

 

רק בשביל להצדיק את ההתלהבות ממנו, דדון קיים "תחרות" עליות מאולתרת עם אחד מבעלי הגרונות המרשימים ביותר בישראל, יניב בן משיח (שמבצע לפעמים שירים בהיכל התרבות בלי מיקרופון, כן?), כששניהם נכחו באותו אירוע וביצעו את הלהיטים שאהובים על כולם אבל רק מי שבורך בגרון שכזה יכול לבצע. התגובה של בן משיח? תראו בעצמכם. 

לאור ההצלחה, דדון הוחתם ב"אנווה מיוזיק" של צ'ולי זכאי ומיד קיבל מחמאות בזכות היכולת שלו לשיר נמוך מאוד ולעבור בקלות לתווים גבוהים במיוחד שמזוהים כל כך עם המוזיקה הטורקית. ב-2012 הוא כבר שיחרר את הסינגל הראשון שלו, "באתי", שכתב לו אותו זכאי. הבלדה, שנשענה על לחן בולגרי, גרמה לחובבי המזרחית, הטורקית ואנשי התעשייה שעוד לא התלהבו מהזמר לעוף ולהינעל עליו סופית והוא הפך לפופולרי עוד יותר בהופעות מאולתרות.

אפשר לומר ש"רומנטיקן" הסינגל הקצבי והשני של דדון אפילו הקדים את זמנו ונשמע כמו שיר שעומר אדם היה מוציא והופך ללהיט בקלות. בהמשך הוא שחרר את "אל תלכי" שהזכיר את "באתי" בסגנון הטורקי וגם הוא זכה למידה של הצלחה והפך ללהיט קריוקי חזק בשטח.

מאז ועד היום דדון המשיך לשחרר שירים, חלקם עבדו יותר וחלקם פחות - כשלא ממש ברורה הסיבה לאי ההצלחה. יכול מאוד להיות שמדובר פשוט בבחירת שירים לא נכונה ובמקביל שמרנות של המדיה המסורתית, אבל הזמר שהגיע מטבריה, שרף את יוטיוב וכבש את החפלות - לא הצליח לתרגם את ההייפ סביבו להצלחה מסחרית. 

עכשיו, אחרי שאתם מבינים טוב יותר את ההתפרקות של איתי לוי, אפשר גם להתרכז בדבר שהכי ריגש אותנו אמש, אפילו יותר מהדמעות של איתי - ואנחנו מדברים כמובן על התגובה של דדון. הייתם מצפים מזמר שמנסה עשור שלם לפרוץ להיות ממורמר או עם אצבע מאשימה כלפי מישהו, אבל במקרה שלו קרה בדיוק ההפך: "אני מבסוט, אתה לא יודע כמה", אמר דדון ללוי. "אני באמת באמת חושב שזה הזמן בשבילי".