קייטי פרי – "Roar"

אין תמונה
הולכת אחורה בשיר, ילדותית בקליפ. קייטי פרי
אז כמו שאכן ניבאו לו בימיו הראשונים, ה"כפיים" של גאגא לא ממש הגשים את ייעודו כלהיט הגדול של סוף הקיץ, אבל מה שלא ברור זה איך דווקא השיר הצפוי והמשעמם של קייטי פרי, הוא זה שזכה בתהילה במקומו, כשהגיע למקום ראשון במצעד האמריקני של השבוע. אפשר להניח שמיליוני ילדות אמריקאיות יחלקו על הקביעה הזאת, אבל הלחן וההפקה הבטוחים של "Roar" מלמדים שקייטי פרי, שעד לא מזמן דווקא היתה מכוכבות הפופ שאפשר לשמוע בכיף גם אם אתה לא תיכוניסטית, לא ממש רוצה להתפתח מוזיקלית ומעדיפה לללכת אחורה. לא, לא לימים של להיט הלסביות שלה, אלא לאלבום הראשון לפני הפריצה, כשעוד הייתה ילדה טובה של אמא. אבל אולי ככה עדיף, כשאת תפקיד הילדה הרעה ממלאת כרגע בהצלחה מיילי סיירוס.

כיאה לשיר סופר מצליח, הוציאה פרי בסופ"ש גם קליפ מאוד מושקע, שמתכתב איתו באופן מדויק. כלומר, נראה כמו משהו שהיה עובד מעולה בפסטיגל, או כתפאורה במחזמר של "מוגלי מלך הג'ונגל". קשה להגיד מה בדיוק מוזגם בקליפ הזה, אולי כי הכל מוגזם. מהאיפור, דרך התלבושות ועד האפקטים המגוחכים, אבל בהנחה שהיא מנסה להרחיב את קהל היעד שלה גם לילדות מתחת לגיל 9, הוא כנראה עבודה מעולה. חוץ מזה, לך תתווכח עם 20 מיליון צפיות ביומיים.

 

קולדפליי - "Atlas"
שנתיים עברו מאז אלבומה האחרון, ונראה שקולדפליי כבר מוכנה לשחרר לעולם חומר חדש, שאכן מגיע השבוע בדמות "Atlas", שיר הנושא של סרט ההמשך ל"משחקי הרעב", שגם נכתב במיוחד לסרט על ידי כריס מרטין וחבריו.

אולי זה הודות לעלילה, אבל בשיר החדש נראה שהלהקה זונחת לרגע את הסאונד הבומבסטי והמאוד מופק של אלבומה האחרון וחוזרת להפקה רזה יותר, שמעלה זיכרונות נעימים לחומרים המוקדמים שלה, בעיקר מהאלבום השני. מצד שני, השיר לא ממש ממריא, האינטרו מזכיר יותר מדי דברים של "רדיוהד" (שוב), אבל ייאמר לזכותו של מרטין שפזמונים מדבקים זאת לגמרי המומחיות שלו וקשה מאוד שלא להצטרף לפזמון החוזר, גם כשלא מדובר בפזמון המנוני א לה "Paradise", או בכזה מופק ופופי כמו "Princess Of China".

 

מיילי סיירוס – "Wrecking Ball"
אחרי ההופעה המדוברת בטקס של MTV, לא ממש אפשרי להתחמק ממיילי סיירוס בימים אלה, אם זה בגלל החיבה לריקוד הטוורקינג הידוע לשמצה או אם זה בגלל הלשון היותר מדי ארוכה שלה. למזלנו את השיר עם ג'סטין ביבר כבר הספיקו להעלים מהרשת, אבל נראה שבכל אתר אליו תכנס, יצוץ משהו שקשור אליה כמה דקות אחרי.

מצד שני, מוזיקלית (נטולת ביבר) היא דווקא באה בטוב. אומנם לא הזמרת עם הקול הכי מוצלח, אבל הלהיט הענק שלה "We Can't Stop" הוא אחלה יציאה, ועוד יותר מפתיע הוא הסינגל השני שלה "Wrecking Ball" שנטול כל סימני טוורקינג וחותך בכלל לכיוון בלדה רוקיסטית לא רעה בכלל, שהייתה יכול להציל לאבריל לאבין את הקריירה. אז לא ברור איך יסתיים כל הסיפור עם הטורקינג והלשון שבחוץ, אבל מה שבטוח זה שהאלבום המלא שלה "Bangerz", שייצא ב- 8 באוקטובר, כנראה הולך להיות קצת יותר מגוון ממה שחופרים לנו כרגע בכל מקום.

 

Ylvis – The Fox

מאז ש-Psy גמר לעצמו (כנראה) את הקריירה הבינלאומית עם "Gentleman", כולנו מחכים ללהיט הויראלי העולמי הבא שינסה להתחרות בטפשת הכיפית של "גאנגנם סטייל".

אז שימו לב, יש אולי מצב, אבל עוד לא ברור לגמרי, שאכן נמצא אחד כזה. וכמו כל שיר ויראלי מטופש ראוי, גם הוא מגיע ממדינה שהיא לא ארה"ב או בריטניה. הפעם מדובר דווקא בנורבגיה ובצמד האחים הקומיקאים Ylvis, שכבר אוחזים בתוכנית מערכונים בארץ הולדתם ואחראים לכמה שירים וקליפים מאוד מצחיקים ביוטיוב, שפשוט לא דלפו מחוץ לאיזור נורבגיה עד היום.

אבל עכשיו הכל הולך להשתנות הודות להמנון המדבק "The Fox", אותו יצרו כפרומו לקידום העונה החדשה שלהם בטלוויזיה. קשה להסביר מה עובד כל כך מעולה בשיר ובקליפ ההזויים האלה, שהם סוג של פרודיה על ה"גאנגם" סטייל ודומיו, אבל פזמון מטומטם, יחד עם כוריאוגרפיה מטופשת והפקה אלקטרונית פופית עכשווית ומוגזמת (פרודיה עד הסוף), שמתכתבת עם כל מה שקורה במצעדים, הופכים אותו לממתק קומי משובח במיוחד.

כרגע הוידאו עומד על כמעט 8 מיליון צפיות. שזה שבעה מיליון וחצי יותר ממה שהיה לו לפני יומיים, מה שאולי מרמז על העתיד לבוא. צפו, כדי שעוד חודשיים תוכלו להגיד שהכרתם את "ריקוד השועלים" עוד כשהיה על מיליונים בודדים.