בשלב הדו-קרב המנצחים הגדולים הם שרי נחמיאס שזכתה בציון עשר עגול ויפה על המייקל-ג'קסון-לנה-דל-ריי שלה, וסער דווידוב שכבר מופיע במילון ליד הערך "אותנטי", אבל יצטרך מעכשיו לחדש. אלמוג נשאווי כשלה עם שלמה ארצי אבל הצליחה עם אייל גולן. בקרב הווקאליסטיות (שלא התחרו ביניהן הפעם) לירוז בלאס התחברה ללב של עצמה לעומת אורית ביינסאי שלא עמדה במשימה.

אביה שושני - "קרב אגרוף"

אביה שושני בחרה שיר נכון, שיר רוק נשי שיושב עליה מצויין. היא נתנה ביצוע "קלאסי", משקט לרועש, מניסיון להזדחל מתחת לעור, להתפרצות עוצמתית שלוקחת את המאזין למקסימום. היא שרה טוב, שלטה ב"נאמבר", היתה מדויקת במנות של הכוח שהקול שלה דחף לתוך הביצוע. התפרצה ברגע הנכון בצורה מעוררת התפעלות והגיעה לצעקה שכולה אמת. זה היה מרשים ואפילו מצמרר לכמה שניות. יופי של ביצוע.
ציון: 9
מילות השיר בשירונט

 

לירוז בלאס - "Listen"

לא כל יום מגיעה זמרת עם כאלה יכולות כמו לירוז בלאס. מבחינה ווקאלית נטו היא נדירה, הבעיה שלה היא לא ביכולות הטכניות של הקול אלא ביכולת לרגש. זה מה שעושה את ההבדל בין זמרות מצוינות ששרות בלהקות אירועים לזמרות שעושות קריירה בזכות עצמן, ומצליחות ללכוד את ליבו של הקהל. לירוז עשתה הכל נכון, לכאורה, שיר של ביונסה שמבקש מהמאזין להקשיב ללב שלה, בזמן שהיא עצמה מנסה להקשיב לו ונותנת ביצוע וירטואוזי. אני לא התרגשתי ממנה מיד, לקח לי זמן להתחבר אליה, אבל היא היתה פשוט מעולה.
ציון: 9.5
מילות השיר בשירונט

 

סער דוידוב - "הסיפור שלי"

סער דוידוב ממשיך לשלוף שירים מהרפרטואר הפרטי שלו ולהעיף לכולם את המוח עם האותנטיות שלו, שמנצחת בינתיים כל דבר. מקצועית נטו השיר הזה היה טיפה פחות טוב מהשניים הקודמים, למשל נושא הפרייזינג והניסיון לדחוס מילים לתוך התבניות שהשיר הורכב מהן, אבל זה באמת בטל בשישים לעומת הטקסט עצמו, שהוא הכי אמיתי ו"מהחיים" שאפשר. אסתכן ואומר ששלושת השירים שביצע עד כה דוידוב בתוכנית הם שלושת השירים הכי אותנטיים שנראו על מסכי הטלוויזיה בארץ מזה הרבה שנים. מבחינת הביצוע עצמו, הראפ, דוידוב קצת מתחיל לחזור על עצמו, והגיע הזמן שיגוון. הוא מצויין, אבל עכשיו צריך לעלות מדרגה.
ציון: 9

 

צדוק גרמה - "הדפוק הזה"
_OBJצדוק גרמה הוא לא זמר רוק. תהפכו אותו על הראש, תנערו חזק, לא יפול משם רוקר. הבחירה שלו לבצע את "הדפוק הזה", מלהיטי הרוק המלהיבים בארץ, בדיוק כמו שירמי קפלן שר אותו במקור, היא בחירה שגויה שהיתה בעוכריו, כי הוא הלך לאיבוד בתוך השיר, והיה רחוק מלמקסם את היכולות הגוהות ואת היתרונות המקצועיים שלו. לו הוא היה עושה ממנו בלדת אהבה או שיר רגאיי, אפילו פאנקי - התוצאה היתה מוצלחת יותר. סימנים ברורים לכך אפשר היה לראות בנקודה שבה הוא הגיע ל"עכשיו אני חי בזוג וכל בחיים לפני", וקצת יצא מהתבנית המקורית. הוא רצה מאוד, הוא ניסה, הוא התאמץ, הוא שר הכי טוב שהוא יודע, אבל זה לא עבד מספיק טוב. חבל, כי בתוכנית כמו "הכוכב הבא" זמרים נופלים וקמים על בחירת שירים.
ציון: 8
מילות השיר בשירונט

 

אביתר אדיר - "ככה את רצית אותי"
_OBJהביצוע של אביתר אדיר ל"ככה את רצית אותי" ניסה להיות בדיוק הביצוע שעשו לשיר הזה בשנת 1988 גידי גוב ורמי קלינשטיין, במופע "דרך ארץ" של גוב, שקלינשטיין הפיק מוזיקלית ואף ניגן בו קלידים. קצב דומה, פרייזינג דומה, תחושה וסאונד של רוק כבד מהאייטיז, שמזמין הד בנגינג סוער. בגדול אדיר היה בינוני. הוא שר בסדר, הוא ניגן בסדר, אבל טעה פה ושם במילים, התבלבל, והקצב ברח לו. עם קצת יותר פוקוס וקצת יותר ביטחון, הוא היה עובר יותר טוב.
ציון: 7.5
מילות השיר בשירונט

 

שרי נחמיאס - Billie Jean
_OBJשרי נחמיאס מביאה לביצוע שלה יכולות תאטרליות מבלי להיות ממש תיאטרלית. היא שרה את "בילי ג'ין" כמו שהיו שרים אותו באופרת רוק בניו יורק. התכונה שלה לקחת שיר ולהוריד אותו בקצב, בטון ובאוירה לגובה שנוח לה, עומק של פיות אפלות, היא תכונה ממכרת ומרשימה. התוצאה מהממת ברמות של לנה דל ריי בטקס פרסים (כמעט), היא רק צריכה להיזהר שמתכונה נהדרת זה לא יהפוך להרגל מגונה. מה שעומד לזכותה הוא היכולת שלה לרגש דרך איות הביצוע, לרגש דרך דרמה, כאב וזעם עצורים, לרגש דרך איפוק, ולא לרגש דרך "ריגוש". בת-לילית נדירה.
ציון: 10
מילות השיר בשירונט

 

אורית ביינסאי - "מהמרחקים"
_OBJ
אורית ביינסאי שרה בסדר, אבל בחירת השיר סירסה כמעט לגמרי את היכולות הגבוהות שלה, שבזכותן הגיעה עד הלום. העומק, העוצמה, המסתוריות, הוירטואוזיות, הכל כמעט נמרח והתחבא, ורק הנונשלנטיות נשארה. "מהמרחקים" הוא שיר שמאוד קל "להימרח" איתו, וצריך להיות מבצע מאוד מדויק (כמו, למשל, גלי עטרי), כדי לרגש איתו. הניסיון של אורית לרגש איתו לא צלח, היא שרה את השיר מבלי שזה נגע או הזיז. ביצוע סתמי ומפוספס. זה לא שיר לבחורה בת עשרים. חבל, אבל זה היה משעמם.
ציון: 7.5
מילות השיר בשירונט

 

אלמוג נשאווי - "לתת ולקחת"
_OBJיש שירים לא-מזרחיים שאם מסלסלים אותם כמו שצריך, מקבלים תוצאה נאה. הבעיה של אלמוג נשאווי היתה שהיא התרכזה בלשמור כל הזמן על הסגנון שלו ובניסיון להנחיל אותו לשיר כמעט בכוח, במקום לשחרר, לשיר את השיר "רגיל" ולסלסל אותו פה ושם. אני מבין מה היא ניסתה לעשות, ואולי זמר או זמרת עם ניסיון גדול יותר ממנה היה מצליח יותר, אבל היא נפלה כאן למערבולת של סלסולים ושירת רגש שהשיר והיא יחד טבעו בתוכה.
ציון: 7
מילות השיר בשירונט

 

אביה שושני - "שושנים עצובות"
_OBJלכאורה אביה שושני בחרה שיר שלא מתאים לה. היא זמרת רוק אפלולית, מה לה ולשיר הגעגועים והאהבה של עידן רייכל. אבל שושני לקחה את השיר הזה מכיוון הלב השבור, ובעסקי הלב השבור היא יודעת את העבודה. הביצוע שלה היה לימון שכולו רגש חמוץ של אכזבה, לימון שנסחט ונסחט לכל אורך השיר, עד שטיפותיו ניקוו במרכז הבמה עם דמעות העצב וההתרגשות האמיתיות של אביה. ביצוע מפתיע בטעם קשה אבל חזק.
ציון: 9
מילות השיר בשירונט

 

צדוק גרמה - "רוב השעות"
_OBJגם צדוק גרמה בחר של עידן רייכל, וגם הוא שר אותו שונה מהמקור, אבל בניגוד לאביה שושני הוא לא לקח אותו לסגנון שלו (שדומה למקור הקצבי), אלא ניסה לזרום איתו לאפיק אחר, ושר אותו כבלדת אהבה מרגשת. זה עבד לו יפה בהתחלה, וככל שהשיר התקדם הוא נפתח יותר ויותר והוציא מעצמו עוד ועוד רגש. לשיא הוא הגיע בשורה "ומה שנותר לבסוף מהשבר...". היה יפה לראות אותו נלחם על זכותו לשיר ביצוע מרגש, ולא ללכת לכיוון הגרובי כמו שציפו ממנו. הסיום שלו קצת התפזר, אסל בסך הכל יופי של עבודה.
מילות השיר בשירונט

 

אלמוג נשאווי - "ימים יגידו"
_OBJמופע הסלסולים של אלמוג נשאווי הגיע ללהיט הגדול של אייל גולן מאלבומו האחרון, שיר שמה שהופך אותו באמת למזרחי הוא הביצוע, לאו דווקא הלחן. נשאווי היתה הרבה יותר טובה כאן מאשר בשיר של שלמה ארצי, ורק בגלל שהיא הרגישה הרבה יותר בטוחה בעצמה ולכן גפ דייקה יותר. מבחינה קולית היא נתנה כאן מפגן מרשים, בז'אנר שלה של שירת נשמה מזרחית אין ספק שהיא עשתה את העבודה. אבל זה לא מתאים לכל הקהל. אין מה לעשות.
ציון: 8.5
מילות השיר בשירונט