תוכנית מבחן המסך האחרונה של "הכוכב הבא" בעונתה השנייה זימנה מפגש עם להקה שניסו להפריד ממנה את הסולנית, צמד שניסו להפריד בין שני חלקיו, פצצת אנרגיה מניו ג'רזי, רוקר שגדל על "היהודים", זמר פופ אחד שמתאמץ להיות ברונו מארס, זמר פופ שני ששר בפה סגור, מועמד מוביל ללהקה צבאית וזמר מזרחי אחד עם ציון מושלם.

זואי טבק – Valerie
_OBJלזואי טבק יש יכולות גבוהות מאוד. בלי קשר לכך שאנגלית היא שפת האם שלה, היא נתנה ביצועה כיפי ומגניב, כמעט קרוב למושלם. החינניות, הגרוב והכיף שהיא משדרת כובשים את האוזן ואת העין. האופן שבו היא לקחה שיר של איימי ווינהאוס ושרה אותו כאילו זה להיט דיסקו נוצץ, הקלילות הזו, הפזיזות, השובבות, הן קסם. היא השתוללה על הבמה כמו שנערה בגילה אמורה להשתולל, ואני מאוד אשמח לשמוע אותה מנסה לשיר בעברית.
ציון: 9

 

רחמים אלאל – שלכת
_OBJרחמים אלאל שייך לדור של חובבי רוק מקומיים שגדלו על סגנון השירה של תום פטרובר מלהקת "היהודים", שבעצמו גדל על מטאליסטים והארד-רוקרים מסוף האייטיז ותחילת הניינטיז. אלאל לא שר, הוא שואג, שזה שלב בדרך לגרוולינג (הנביחה המפורסמת של המטאליסטים). שאגה יכולה לעבוד טוב אם עושים אותה טוב, אם היא באה ממקום מאוד אמיתי והכי חשוב - אם המאזין מאמין לה, אם הוא חש שלזמר לא נותרה אופציה אחרת בחיים. פטרובר ביסס על זה קריירה, על היכולת לרכוש את אמון הקהל לשאגה הנואשת שלו. אלאל מרגיש שהוא מתחבר לטקסט של עמיר בניון ב"שלכת" ומנסה לשאוג את השיר, הבעיה היא שבדרך הולך לאיבוד השילוב בין איכות הביצוע לאלמנט האמון. אני מאמין לו שהוא בא ממקום אמיתי, אבל הביצוע לא מספיק חד.
ציון: 7

 

יקיר חן – When I Was Your Man
_OBJליקיר חן יש המון כישרון ויכולת קולית מרשימה, ואיתם הוא מנסה לשיר פופ כמו שהוא חושב שצריך. התוצאה רחוקה מלהיות ממש טובה, אבל הבסיס קיים. יש לו בעיה בפרייזינג, לפעמים קצת בקצב, הוא מלא במניירות שצריך לנקות, ומשקיע יותר מדי אנרגיות ומאמץ, אבל מנגד הוא מפגין כישורים וירטואוזיים, שאם הוא יעבוד עליהם חזק ונכון, יכולים לקחת אותו רחוק בתוכנית. בשביל שזה יקרה גרף ההשתפרות שלו צריך להיות מהיר ומיידי.
ציון: 8

 

עומר יהב – הכל עובר
_OBJעומר יהב היה יכול להיות זמר מצויין בלהקה צבאית. יש לו את הגובה, המראה, הקול הנמוך, וסגנון השירה, שאפיין כאן להקות צבאיות בדור השני שלהן, בשנות השמונים. הוא סוג של ראובן לביא משודרג. אני מאוד אוהב את צבע הקול הזה, ויותר מזה, את האופן שבו השירה שלו עובדת מצוין עם המלודיה שיצר עידן רייכל. אהבתי את הפרייזינג שלו, אבל זה באמת חולשה פרטית לסגנון יותר מיושן.
ציון: 8

 

גראונד הייטס – Doo Wop
_OBJחווה היא זמרת מוכשרת, עוד לא ברמה של זמרות גרוב ישראליות אחרות, אבל בהחלט הכישרון הבסיסי קיים שם והיא רק יכולה לפתח אותו. הגרסה שלה ללורין היל נשמעה טוב. למעשה, במצבה הנוכחי של היל, היא יכולה להופיע במקומה ברחבי העולם והקהל יהנה. היא לא היתה מושלמת, אבל החזיקה יפה גם את השירה וגם את קטע הראפ, והכי חשוב – הפזמון שלה עשה חשק לחזור לימים היפים של הניינטיז. הלהקה שסביבה באמת לא היתה משהו, וכדאי להם לתת למוזיקאים של התוכנית בראשון עמוס בן-דוד לסדר להם את העיבודים בהמשך.
ציון: 8.5

 

אברהם ראטיגה – Hold  On Wer'e Going Home
_OBJאין ספק שלראטיגה יש גרוב שלהרבה זמרים אחרים אין, אבל לטעמי הוא לא זמר מספיק טוב. הוא שר בפה כמעט סגור עם קול חלש יחסית, כי קשה לשיר חזק כשמנסים גם לדייק וגם לשיר בפרייזינג נכון שיר שהוא לא הדבר הכי טבעי עבורך. התוצאה היתה יותר מניירה יבבנית מבאמת שירה. הוא לא שר אר אנד בי, הוא לא עשה ראפ, אלא בעיקר הוציא החוצה הרבה אוויר ומעט קול. כשהוא עבר לעברית זה בכלל נשמע רע. הוא חמוד, אבל עם "חמוד" לא נהיים כוכבים.
ציון: 7

 

אריאל שמילוביץ ורותם גולדשטיין -  הייתי כאן
_OBJברור שכאשר אריאל ורותם שרים יחד, נוצרת ביניהם סינרגיה והם שלם שעולה על סכום חלקיו בנפרד. שני הקולות שלהם מתחברים יפה, אפילו משלימים זה את זה, וכאשר מבצעים דואט התוצאה יפה. הם לא ממש הלהיבו בתחילת השיר, אבל תפסו ביטחון ככל שהנאמבר התקדם, ופה ושם נרשמו רגעים שאפילו נגעו בריגוש וברגש. אהבתי את החיבור ביניהם, אהבתי את הבחירה של השיר ואת הביצוע עצמו.
ציון: 9

 

גל חייק - מישהו הולך תמיד איתי
_OBJטוב, זה כמעט לא פייר. גל חייק הוא זמר מקצועי, כישרון מאוד גדול שמוכר היטב בז'אנר הים תיכוני-מזרחי, בעיקר בקרב קהלים שאוהבים ומתחברים לסגנון כבד יותר, של מוזיקה טורקית וערבית. הוא כבר היה באודישנים ל"אייל גולן קורא לך", והוציא את הקאבר לעפרה חזה כסינגל כבר לפני יותר משנה. יש לו קול מצוין, יש לו יכולת הגשה נהדרת, הוא מסלסל ושר רבעי טונים בדיוק גדול, והוא יכול לשחק עם הקול העמוק והחזק שלו באופן מרהיב. מאוד אהבתי שהוא שמר על איפוק, ולא הראה את מלוא העוצמה ומלוא העומק שיש לגרון שלו להציע (כי אז תקרת האולפן היתה רועדת, והמסך היה נופל לרצפה), אלא התאים את הביצוע לשיר העדין הזה, שיר התפילה היפהפה של עפרה חזה.
ציון: 10