ריהאנה ואמינם - The Monster

ריהאנה בפארק (צילום: ענבל צח)
"המפלצת" | צילום: ענבל צח
חשבתם שנפטרתם מריהאנה? תחשבו שוב. הכוכבת המאחרת מתארחת בשיר החדש "The Monster" של הראפר אמינם, הסינגל השני מהאלבום החדש  והשמיני שלו "The Marshall Mathers LP 2" שייצא רשמית ב-5 בנובמבר.

את השיר הפיק "פריקוונסי", והתוצאה היא שילוב קצבי עם תופים חזקים בין הרטפ האגרסיבי והחד של אמינם לבין פזמון פופי מלודי ומנצח של ריהאנה.

כזכור, הלהיט הגדול הקודם של השניים "Love The Way You Lie part 2", יצא ב-2010, לא הרבה אחרי הופעתה הקודמת של ריהאנה בארץ. אמינם מצידו התארח גם באלבום האחרון של ריהאנה בשיר "Numb".


ליידי גאגא - Venus
עד כמה המצב של ליידי גאגא קשה? עד כמה טיב הסינגלים שהיא מוציאה לא אחיד? עד כמה "ARTPOP" שייצא רשמית ב-11 בנובמבר, הולך ומסתמן כפלופ? כואב כואב. למרות קליפ מעולה, "Applause" הוא שיר בינוני. "Do What You Want" עם אר.קלי שיפר את המצב, ועכשיו הגיע "ונוס".

ברור שהקליפ יהיה מהמם, אבל זה לא אומר שהשיר צריך להישמע כמו קטע שמלטה לא שלחה לאירוויזיון 97', כי הוא לא ניצח ב"קדם" בגלל שנשמע כמו תאונת דרכים בין להקת "אבבא" לדיג'יי שאדו. גאגא עצמה הפיקה את הדבר הזה מוזיקלית. האם היא מנסה להתחנף לציבור מעריצים כלשהו? האם היא מכוונת לקהל שלא שמענו עליו? מה היא חשבה לעצמה כשהלכה על דיסקו שמדונה זנחה לפני יותר מעשור? ברור שאני אזמזם אותו עכשיו שבוע, אבל כמעריץ שלה השיר הזה מעליב אותי.



ג'סטין ביבר - Recovery
ככל שהתקריות והשערויות שלו נהיות יותר ויותר הזויות, השירים שג'סטין ביבר מוציא נשמעים טוב יותר, כלומר מתעדים יפה את הנסיונות הנואשים שלו למצוא היגיון, נקודות משען, חום ואהבה, בתוך המכונה הענקית שהוא הלב שלה.

הביבר ממשיך לשחרר שיר חדש כל יום שני מהאלבום החדש. בינתיים הוא שיגר שלוש בלדות אר אנד בי, שנקראות: "שוברת לבבות", "מחזיק חזק" ו"התאוששות", בסדר הזה. ביבר בשיא ההצלחה היה משעמם. ג'סטין המתבגר שנאבק על השפיות הוא כבר סיפור הרבה יותר מעניין.
Hold Tight



אנריקה איגלסיאס -Heart Attack
אנריקה איגלסיאס תפס את החברה שלו בוגדת בו עם מישהו, ועכשיו הוא שוקל לקפוץ מגשר גבוה. זו בערך עלילת הקליפ החדש שלו "התקפת לב". לא ברור האם השי מבוסס על סיפור אמיתי, אבל התוצאה בסדר גמור.

אנריקה איגלסאס ממשיך להיות מזמרי הפופ היותר מעודכנים, מאלה שתמיד יעדכנו את הצליל שלהם לפי האופנה. הפעם, כמו כולם, הוא בדאב-סטפ, אבל כדכו הוא מצליח להישמע בו משוייף ולהיטי, גם אם לא הכי מקורי - שימו לב למולדיה של הפזמון, שמזכירה את "Wrecking Ball".

 

וואן דיירקשן - "Story of My Life"
וואן דיירקשן ממשיכים לעשות הכל נכון, ונדמה שהדבר היחיד שמפריע להם להיות הצלחה בינלאומית אמיתית (כזו ששווה להתאמץ ולהביא לישראל, כי היא מביאה 30 אלף לפארק - והם עדיין רחוקים מזה למרות הרעש הגדול שהמעריצות ממשיכות לעשות), הוא להצליח לשכנע שהם באמת מתכוונים למשהו.

אולי זה יקרה בזכות שירים כמו "Story of My Life", שנשמע הכי אמיתי שלהם עד היום, ומשחק יפה על השילוב פופ לקאנטרי, כמו שטיילור סוויפט, ליידי אנטבלום ואביצ'י עשו לפניהם.

 

טיילור סוויפט - "Sweeter Than Fiction"
בין סיבוב הופעות עולמי לאלבום חדש, טיילור סוויפט מצאה זמן להקליט את השיר הזה עבור פס-הקול של הסרט הבריטי "One Chance". בכתיבת השיר השתתף הגיטריסט של להקת "Fun", ג'ק אנטונוף, שאפילו יוצא כאן לסולו.

אבל השיר עצמו חלש. פופ אייטיז מבוסס סינתיסייזר, שנשמע כמו שאריות של סינדי לאופר מ-88' פוגשות את "מאניק מאנדיי" של הבאנגלס. מה קורה לזמרות האמריקאיות האלה שפתאום כולן נשמעות כמו אמ.טי.וי אירופה מלפני 25 שנה, אפילו טרום עידן עדן הראל.