אין תמונה
האשטאג. מורן מזור בראיון לטלוויזיה באמסטרדם

מורן מזור, הנציגה שלנו לאירוויזיון 2013, הופיעה הלילה באמסטרדם עם השיר "רק בשבילו" באירוע "קונצרט אירוויזיון". מדובר באירוע המתקיים זו השנה החמישית ברציפות ומיועד לאלפי מעריצי אירוויזיון שהגיעו לבירת הולנד כדי להתחכך במתמודדים של התחרות הקרובה.

מורן מזור, השיר שלה וישראל, נמצאים כעת במקום ה-28 בלבד מבחינת ההימורים המשוקללים לקראת האירוויזיון, שיערך בחודש הבא במאלמו שבשבדיה, מה שלא מנע מהקהל באולם באמסטרדם לקבל את מזור במחיאות כפיים סוערות, כאשר עלתה לבמה עם תיק בהצגת המשתתפים בקונצרט.

אין תמונה
בזקט צהוב-כתום ותיק ענק. מורן מזור בהצגת המשתתפים ב"קונצרט אירוויזיון"
עוד לפני שעלתה לבמה לשיר העניקה מזור ראיון לרשת זרה המסקרת את האירוויזיון. במהלך הראיון, כאשר נשאלה על אייל גולן, רצתה מזור לספר שהוא מארח אותה בהופעותיה, אבל לא זכרה איך אומרים באנגלית "מארח". בסיום הראיון שרה מזור קטע מהפזמון של "רק בשבילו". להלן עיקרי הדברים:

-איך באמסטרדם?
"עשיתי שופינג, קניתי נעליים".

-מה יהיה על הבמה?
"אני אוהבת את הצוות שאיתי עכשיו. אני שוקלת להוסיף לשיר מילים באנגלית. תדעו בקרוב".

מורן מזור שרה באמסטרדם

-עבדת הרבה עם אייל גולן.
"הוא הזמר הכי מפורסם בישראל. היה לי את הכבוד לעבוד איתו. הוא המפיק של האלבום הראשון שלי. אני עובדת בחברה שלו. הוא מארח אותי בהופעות שלו עם שירים שלי. כבוד קשה לעבוד איתו, הוא איש כל כך מוכשר, אני לומדת ממנו המון".

-מה לגבי גרסה באנגלית לשיר?
"אני חושבת על זה. על אנגלית או שפה אחרת".

מורן מזור בראיון

-ורמיקס דאנס?
"כמה דיג'יים בישראל עשו רמיקסים. והם יפים מאוד. אני מחפשת תרגום טוב לאנגלית או צרפתית או שפה יפה אחרת ואם יש למישהו תרגום להציע לי אני אשמח".

-שמעתי שבאלבום החדש שלך יהיו שירי דאנס.
"אני לא יודעת אם מוזיקת דאנס זו המילה הנכונה, אבל זו מוזיקה שאפשר לרקוד לצליליה. זה פופ ואר אנד בי עם נגיעות אתניות. זו מוזיקה מאוד מצליחה בישראל, הקהל אוהב אותה מאוד . יש לי חמישה סינגלים שמצליחים מאוד ברדיו, והאלבום שלי ייצא בקרוב".

הצגת המשתתפים – מורן מזור ב 07:33

-האם את מתכננת הופעות בטלוויזיה במדינות נוספות לקראת האירוויזיון?
"בישראל כמובן. לגבי שאר העולם אני לא יודעת עדיין. אם אעשה זאת אתה בטח תהיה שם אז ניפגש שוב".

-יש לך מסר לצופים?
"שלום לכולם. אני מקווה שתהנו מהמופע הערב ובמאלמו בחודש הבא. אני מקווה שתצביעו בשבילי. אני ממש אוהבת אתכם, מאחלת לכם הצלחה גדולה ושולחת נשיקות לכולם".

הרמיקס

כמו שאמרה מורן מזור בראיון, מספר דיג'יים ישראלים כבר הכינו רמיקסים לשיר שלה לאירוויזיון. האחרון שבהם שיצא הוא של עמרי פיינשטיין.

רשות השידור אוסרת על מורן מזור ללבוש גליאנו

סערת השמלה של המעצב ג'ון גליאנו הסתיימה ביום חמישי האחרון כאשר רשות השידור הודיעה לחברת "ליאם הפקות", המייצגת את מורן מזור, שהיא אינה מאשרת לה ללבוש שמלה של המעצב ג'ון גליאנו שהוגדר שנוי במחלוקת.

כזכור, בראיון שהעניקה ביום רביעי האחרון לאתר "פאשן פורוורד" מבית mako, סיפרה מזור כי לצורך בחירת השמלה לאירוע "הסטייליסט שלי ערך כמה פניות למעצבים בינלאומיים וישראליים ובהם גם ג'ון גליאנו. לשמחתנו, הוא נענה בחיוב והסכים לאתגר ההלבשה".

מורן מזור עצמאות (צילום: שרון רביבו)
זה לא של גליאנו. מורן מזור בשמלת יום העצמאות איתה תופיע במופע החגיגי של ערוץ 1 | צילום: שרון רביבו
גליאנו הוא מעצב-על שלפני כשנתיים שיגר בצרפת אמירות גזעניות כמו: "אני אוהב את היטלר, אנשים כמוכם היו צריכים להיות מתים, האימהות שלכם, האבות שלכם, כולם היו צריכים פאקינג למות בגז". בתגובה הודח גליאנו מבית האופנה Dior ונדרש לשלם קנס בגובה ששת אלפים יורו.

בעקבות ההתפתחויות הודיעה ברשות השידור שהיא לא מאשרת למורן מזור ללבוש בגדים של גליאנו. במכתב ששלח יואב גינאי, מנהל חטיבת התוכניות בערוץ 1, לרני רהב, מנהל יחסי הציבור של "ליאם הפקות" ומזור, נכתב: "רשות השידור אינה מאשרת בשום צורה ואופן ובשום תנאי כי מזור תלבש בגדים שעוצבו על ידי גליאנו במשך כל ימי שהותה כנציגת ישראל במאלמו, שוודיה. אין לי ספק שגם אתה כישראלי וכיהודי מבין ש'רזומה מפואר' שכזה, בתקופה בה משתוללת גזענות ואנטישמיות ברחבי אירופה, שולל מהאיש כל זכות להלביש או לחבור לנציגת ישראל לאירוויזיון, גם אם הוא 'התנצל'".

מליאם הפקות מסרו בתגובה ל"הארץ" שמזור לא תלבש את בגדיו של גליאנו. האמת, כעת הסיפור הזה נראה כמו תרגיל מבריק ביחסי ציבור, שנועד להעניק למורן מזור כותרות ברחבי אירופה, כפי שאכן קרה.