אהוד בנאי זאפה (צילום: רועי ברקוביץ')
לא מרגיש בנוח להידחף. אהוד בנאי | צילום: רועי ברקוביץ'

סביב האוהלים בשדרות רוטשילד שרים רבים משיריו, אבל זמר שירי המחאה החברתית אהוד בנאי, שיצר קלאסיקות כמו "עגל הזהב", "עבודה שחורה" ו"אדוני סגן ראש העיר" לא מתכוון להגיע ולהצטרף למחאה למרות שהוא מאמין בה.

בראיון ראשון על גל המחאה מספר אהוד בנאי לעופר וינשטיין ("אבק כוכבים", רדיו לב המדינה), מדוע הוא לא מגיע ומצטרף למחאה יוצאת הדופן. "יש עכשיו ציפייה שתיקח את הגיטרה ותרוץ לשדרות רוטשילד או שתביע דעה ותגיד משהו", אומר בנאי.

"קודם כל לא הלכתי לשיר כי אני לא יודע לשיר בלי גיטרה ועכשיו 'בין המיצרים' ואני לא יכול לנגן. אבל לא רק מהסיבה הזאת. אני לא רוצה להידחף, קורה כאן דבר חשוב... אני כותב על המצב של החברה הישראלית ומגיב... לא נוח לי עם התגובה המיידית הזאת שהיא גם תמיד מאד מתוקשרת... קצת סבלנות לא צריך ישר לרוץ ולהפגין נוכחות". לשאלה האם ברור לו שהוא יגיע לשם ויצטרף בהמשך עונה בנאי "אני כבר מחובר. גם אם לא הגעתי לשם פיזית אני מרגיש מחובר".

"אני מאוד מבין את הצורך הזה בלתת צעקה"

בראיון משווה בנאי בין המחאה הנוכחית לזו של שנות ה-70': "אני חושב שקורה דבר חשוב שאולי מתבקש והיה צריך לקרות מזמן. אני לא יודע אם זה מעמד ביניים או לא מעמד ביניים, זה יציאה לרחוב להגיד 'לא טוב לי'. כאן זה אף פעם לא קרה. הפעם היחידה שאני זוכר שהיתה מחאה עממית זה אחרי מלחמת יום הכיפורים, זה יותר הדור שלי, וזה על רקע אחר. כעת זה על רקע שהוא יותר רווחה חברתית, דבר שהיה אופייני יותר למזרחיים ועכשיו פתאום אני מתרגש כשאני רואה את זה. דור חדש שקם ואומר 'לא טוב לי'".

"העובדה שיש כאן מעמד שליט שרגיל לעשות מה שהוא רוצה, ופתאום הם עכשיו רואים שיש לזה מחיר, שלאנשים יש דעות בעניין הזה, לעם הפשוט. יש לי בנות בגיל הזאת שגרות בשכר דירה וגם הן ירצו יום אחד לקנות דירה ואני מאוד מבין את הצורך הזה בלתת צעקה".

*מתוך התוכנית "אבק כוכבים" עם עופר וינשטיין שתשודר ביום שישי ב-15:00 ברדיו לב המדינה 91fm

>> רונית שחר בקליפ "העם הנבחר"; אסף בוכמן בקליפ המחאה "בוא ותראה"