הראל סקעת - "מילים" (יריב בראל) (תמונת AVI: מומה)
הקריירה הבינלאומית רק התחילה. הראל סקעת | תמונת AVI: מומה

כל מי שכבר הספיד את הקריירה הבינלאומית של הראל סקעת מתבקש לבלוע את הכובע. סקעת נחת השבוע בפריז כדי להשתתף במופע "Fragments" של להקת המחול מברצלונה של הישראלי שרון לביא, שרוקדת סטפס לצלילי כמה משיריו המוכרים: "מובן לי עכשיו" ו"תמימותי", מתוך אלבומו השני, וכן השיר "מילים", איתו ייצג את ישראל באירוויזיון בשנה שעברה.

סקעת ולהקת הסטפס "Sharon Lavi Tap Company" צפויים להופיע ביום שישי הקרוב בתיאטרון פול אלוארד בבזון בפריז, אולם בן כאלף מקומות, ומשם להמשיך להופעה בברצלונה. בהמשך הם צפויים לשתף פעולה בפסטיבלים ברחבי אירופה, בין היתר במלאגה, ובימים אלה נשקלת גם האפשרות להופיע בפסטיבל המחולות המסורתי בכרמיאל.

"הגיעה אלי פנייה לפני כמה חודשים לשיתוף פעולה עם הלהקה הזו להופעות ברחבי אירופה", אומר הראל סקעת בראיון מיוחד ל-mako מפריז. "מסתבר שהם רוקדים את השירים האלה ומחוברים אליהם. הם העמידו ממש נאמברים של מחול מהשירים שלי ומופיעים איתם והתפקיד שלי במופע יהיה לשיר את השירים בזמן שהם רוקדים אותם.

"כשבאתי לחזרה פחדתי שאהיה מובך ואצחק, אבל התמוטטתי"

"מדובר באנסמבל של רקדנים מכל אירופה. זה משהו מאוד אמנותי ומאוד מיוחד ושונה ממה שעשיתי עד עכשיו. אני מאוד שמח לעשות את זה כי מדובר באמנות לשמה. אני גם שר באנגלית במופע וייתכן שנשתף פעולה בעוד כמה שירים. זה מגניב כי גם הקהל מגיע לפריז מכל אירופה לראות אותם".

-איך שרון לביא הגיע לשירים שלך?
"גם הייתי בשוק שהם רוקדים את זה. שרון חי כבר עשר שנים באירופה ונחשב לאחד הכוחות המובילים את עולם הסטפס ביבשת. הוא דיבר איתי ואמר שיש לשירים שלי רית'ם (קצב) פנימי שהוא נורא התחבר אליו וזה בעיניו לחבר מוזיקה ישראלית של שנות האלפיים עם הסטפס הקלאסי. כשבאתי לחזרה פחדתי שאהיה מובך ואצחק. כי איך אפשר לרקוד סטפס על שיר עצוב? אבל תשמע, זה גאוני, כי בכל שיר יש קצב פנימי שאפשר לקחת אותו מהר ולאט. ב'מובן לי עכשיו' יש קצב פנימי מהיר ואני ממש התמוטטתי כשראיתי אותם רוקדים אותו. אני מקווה שאצליח להתרכז בשיר".

אין תמונה
מתוך מופע הסטפס "Framents"

-מה עוד חדש בקריירה שלך?
"אני עובד על אלבום שלישי ונמצא באולפן רוב הזמן וגם מופיע הרבה. אני רוצה שהאלבום הבא יהיה אני וזה בשיא הכנות, והאני הזה משתנה כל הזמן, מכאן שהעבודה על האלבום לוקחת זמן".

-מה בנוגע לקריירה בחו"ל?
"הופעתי בפסטיבלים ויש אלבום באנגלית שעובדים עליו באמריקה. יושבים שם כותבים מקצועיים שכותבים לי שירים ושולחים לי אותם. בהמשך ניסע להקליט שם הקלטות מרוכזות. ואני ממש מחכה לזה, כאילו, יאללה שיקרה כבר".

"ציפיתי מהאירוויזיון לפחות"

-ציפית שהאירוויזיון יזניק אותך יותר מהר קדימה בחו"ל?
"ההפך, האמת היא שציפיתי לפחות. לא באתי עם ציפיות בכלל. באתי עם ציפיה לבוא עם שיר טוב שמשקף את מה שאני אוהב ויכול לעשות וקרו איתו דברים שלא ציפיתי. אתה בוודאי זוכר שהוא נבחר כשיר הכי יפה באירוויזיון והיינו בשוק מזה. אני מניח ששיתופי פעולה עם אנשים מאירופה זה משהו שנוצר מתוך זה".

עדי כהן בשמלת כלה (צילום: עודד קרני)
"היא זמרת דגולה". עדי כהן | צילום: עודד קרני

-בשבוע הבא יש פה קדם אירוויזיון.
"פתאום עכשיו דיברו איתי על זה והסתכלתי שנה אחורה. זו חוויה שעברה וזה היה כל כך כיפי. אתה לא תאמין, אבל עברה שנה ואני בונה אצלי בבית אולפן ביתי, ובאופן סימבולי שברתי בטעות את הפסל שזכיתי בו בתחרות הפרס האמנותי".

-למי תסמס בקדם?
"עוד לא שמעתי את כל השירים אז אני לא יודע, אבל למעשה אני קצת משוחד ואוהב את השיר של עדי כהן שהיתה איתי בגמר של כוכב נולד. אני חושב שהיא זמרת דגולה".

>> נינט בחזרות עם הסימפונט בבית האופרה: " אני נורא מתרגשת"