"במופע החדש שלי אני מדבר עם הקהל. יש להם הרבה מה לשאול אותי. הם קוראים כל מיני רכילויות ויש כל מיני שמועות, אז הם זורקים דברים", מספר צביקה פיק, שבימים אלה מעלה מופע במועדון זאפה בתל אביב.

-מי בא לראות אותך היום?
"לשמחתי ולצערי רוב הקהל שלי צעיר מאוד. כי אם אתה מגיע למצב שבאים גם צעירים וגם מבוגרים אז אתה יכול לעשות איזה עשר קיסריות. אבל אם הקהל מזהה אותך כמתאים לצעירים בלבד, שזה נורא מוזר לי אבל גם כיף, אז זה מגביל את כמויות הקהל".

-אתה עוד מתרגש לפני הופעות?
"אני עוד מתרגש לפני הופעות, ממה ללבוש ואיך הם יגיבו ומה יגידו, ויש חבר'ה ששרים איתי ועולים לבמה, זו מין חגיגה כזאת. אני כבר מכיר את הסדר של איך זה קורה. יש אווירה כזו של מסיבה, וזה לא תמיד היה ככה וזה מאוד משמח".

"גרושתי אומרת שזה לא מחריצות, אלא בזכות השירים"

-איך אתה מחזיק כל כך הרבה שנים?
"אין לי תשובה, אני יכול רק לשער. גרושתי מירית שם אור אומרת שזה לא החריצות ולא אהבת המקצוע, אלא המוזיקה. היא אומרת שכתבתי שירים כאלה וכאלה והם אלה שישאו אותי תמיד. אני דווקא חושב שזה כן קשור בלהיות עם היד על הדופק וסגנון החיים וללכת למועשונים ולראות הופעות. אני חושב שאהבת המקצוע זה דבר נורא חשוב. לאהוב את התקשורת, לאהוב את מה שקורה לך, לשתף פעולה, לחייך, להיות פרזנטור של מוצרים כאלה ואחרים, ולאהוב את האינטרנט. לא לשבת בבית ורק להגיד לא ולא לכל מיני דברים, וזה גם מזל".

-אתה שומר על עצמך מרוחק מאנשים.
"היתה לי תקופה שהתרחקתי, שהלכתי עם שומרי ראש, כל ההצגה הזו. היום אני נהנה שאנשים מדברים איתי כשאני הולך לקנות בגדים ונותנים ל עצות. אני מדבר עם אנשים, אני עונה, מסמנים לי לפתוח את החלון ברמזורים אני ותח, ולא תמיד אומרים דברים יפים. לפעמים אומרים משהו על האוטו. אני אוהב את הקהל. היום אני הולך לבלומפילד ויושב עם עשרת אלפים איש. גם אין לי בעיה להיות חשוף עם בת הזוג שלי. אני בתקופה יפה. היה לי עשור יפה, עם 'דיווה' ו'מרי לו' וחמש שנים בכוכב נולד".

"בכוכב נולד הכל תלוי במי שר יותר יפה באותו ערב"

-אתה צופה בכוכב נולד?
"אני מציץ לפעמים ל'כוכב נולד', זה מאוד חסר לי. אני התרגלתי חמש שנים לשבת עם צביקה הדר שאני מאוד אוהב ולהביע דעה ויש לי מה להגיד, ולהחליף חולצות כל ערב. זה מאוד חסר לי, אבל אני מנסה לעשות דברים גדולים כמו לכתוב לאמנים מחו"ל ומוזיקה לסרטים, וזה לא מסתדר עם שני שידורים חיים כל שבוע. אני מרגיש שאני כותב היום יותר טוב מאשר בעבר".

-יש לך מועמד מועדף בכוכב נולד?
"אני לא עד כדי כך צופה בזה. אבל אתם צריכים לדעת שבכוכב נולד אין מועמדים. הכל תלוי במי שר יותר יפה בכל ערב נתון. היו לי מועמדים שעפו באמצע, שפתאום זייפו את הזיוף של החיים, או מהתרגשות, כי זה נורא קשה. אבל התוכנית טובה כי היא תמיד מגלה את הכישרון ואז זה כבר תלוי בו".

"כל העולם חיכה לדנה אינטרנשיונל אחרי 'דיווה', ואז זה תלוי מה אתה עושה"

-עד כמה זה עדיין חשוב לזכות בכוכב נולד?
"זה תלוי מה אתה עושה עם זה. לדעתי רוב אלה שזכו בשנים האחרונות לא מיצו את כל האפשרויות. כמו דנה אינטרנשיונל, שאחרי הזכייה עם 'דיווה' כל העולם חיכה לה, ואז זה תלוי בך, באנשים שסובבים אותך, בהחלטות שאתה עושה. נורא קשה להחליט מה אתה עושה ומה לא לעשות, כי הפיתויים גדולים ואם אתה עושה כמה טעויות... אז זה טוב לזכות בכוכב נולד, אני תמיד חושב שטוב לזכות. אבל אחר כך אנשים מצפים לשמוע את השירים הנכונים, לראות את המופעים הנכונים, לשמוע את ההפקה הנכונה".

-לבנות שלך אתה מייעץ?
"אני לא מייעץ אבל מראים לי. דניאלה מוציאה שיר חדש ושמעתי אותו לפני כולם, אבל אני לא הולך לאולפן ואני לא מעיר לה. אבל אני אבא. יש לה עכשיו תוכנית חדשה בטלוויזיה ולא ראו אותה מספיק, אז שאלתי אותה מה קרה".

בסיום אומר פיק: "אני עושה המון ספורט ומשחק קט רגל פעמים בשבוע. לא מעשן, לא שותה אבל כל השאר כן. יש לי חברה שבע שנים והכל בסדר".

>> ושלמה ארצי ופוליקר ממלאים את קיסריה