אביב גדג' הופעה 2 (צילום: עודד קרני)
הלם כרך, פסטיבל הנשמה, אינדי נגב. אביב גדג' | צילום: עודד קרני

חג הסוכות בפתח והוא מביא איתו את חול המועד המפורסם בו מתקיימים שלל פסטיבלי מוזיקה מכל המינים והסוגים, שיגרמו לכם לצאת מהסוכה ולחגוג ברחבי הארץ.

הפסטיבלים לא רק שמתחרים זה בזה, אלא כוללים בחלקם את אותם מופעים, אז שימו לב לאן אתם רוכשים כרטיס. על כל פנים ריכזנו לפניכם את האירועים העיקריים, ולכם רק נשאר לבחור איפה תבחרו להתארח כאושפיזין.

פסטיבל "הלם כרך"

מתי: 1-3.10
איפה: אולמות "צוותא" בתל אביב
מי: קרוסלה עם עמיר לב, יהלי סובול במיקס-טייפ השפעות, יהוא ירון עם אביב גדג', ערב מיוד לרם אוריון, איטליז, עמית ארז, יוסלס איי די, גבע אלון, ג'נגו, רן סלווין, זוהר וגנר והמסריחים, אלי רוזן, דוד פרץ ועוד
למי: חובבי האינדי
למה שווה לצאת מהסוכה: מחווה מיוחדת לרגל 15 שנה לאלבום "סימנים של חולשה" של ברי סחרוף ב-1.10 בשעה 20:30. מחיר כרטיס 80 ₪. עוד באותו הלילה בחצות יהלי סובול יבצע גרסאות כיסוי לאמני האינדי והאלטרנטיב האהובים עליו.

 מחירי כרטיסים לשאר הפסטיבל: שישי, 2 באוקטובר: כרטיס משולב לכל ההופעות: 100 שקלים, שבת, 13 באוקטובר: כרטיס משולב לכל ההופעות: 100 שקלים להשיג במשרדי צוותא: 03-6950156.

לפרטים נוספים

עפרה חזה (צילום: דוקו קשת)
בכורה בראשון לציון. המחזמר "עפרה" | צילום: דוקו קשת

פסטיבל ראשון לציון

מתי: 3-10.10
איפה: ראשון לציון
מי: שלומי שבת, קרן פלס,כנסיית השכל, איה כורם,דודו טסה וג'קי לוי, מתי כספי, מאיה בוסקילה, אביתר בנאי, רונה קינן, שלומי שבן, דני סנדרסון, רמי קליינשטיין, עידן יניב, דנה אינטרנשיונל, ושלישיית הגמר של כוכב נולד: רוני דלומי, מיי פיינגולד וולדי בלייברג.
למה שווה לצאת מהסוכה: בגלל הבכורה למחזמר "עפרה" על חייה של עפרה חזה ז"ל, שכתב מנהלה האישי בצלאל אלוני. בגלל ערב ההוקרה לישראל גוריון. יהיו גם מופעי בידור של חנוך רוזן, יעקב כהן, מופע האלתורים של גורי אלפי, אלי ומריאנו, דוד קיגלר ודרור קרן, וכן כוכבי הילדים "הפיג'מות".
לפרטים נוספים

פסטיבל הדיג'ירידו

מתי: 2-4.10
איפה: קיבוץ חורשים בלב השרון
מי: סולמה,סומסום, DidgesBrew, הרכב האלקטרו-גרוב-דיג' הגרמני ,כחול, וסדנאות מוזיקליות כמו: סדנת קול עם עמית כרמלי (שוטי הנבואה) ,סדנאות נגינה לדיג'ירידו למתחילים ומתקדמים ,ריקוד אתיופי, ריקוד אפריקאי, ריפוי בצלילים.
למה שווה לצאת מהסוכה:
בגלל סדנת הקול המדהימה של עמית כרמלי, בגלל חוויות מוזיקה וצלילי עולם עם כלי נגינה אותנטיים, סדנאות מיוחדות ובגלל שזה ארוע לכל המשפחה שמשלב גם סדנאות לילדים.
מחירים: נעים מ-140 ש"ח (במכירה מוקדמת) ליום אחד עד ל-270 ש"ח לכל הפסטיבל, כמו כן יש מחיר מיוחד למשפחות.

לפרטים נוספים

פסטיבל מוזיקה יהודית בבארבי תל אביב

מתי: 4-10.10
איפה: מועדון הבארבי בתל-אביב
מי: עדי רן, Soul Farm, יהושוע (4.10), דני זמיר, אהרון רזאל, יו"ד (5.10), אילן אטיאס וה Wailers של בוב מארלי (6.10), אריאל זילבר מארח את טוני ריי (7.10), מתיסיהו (8.10), יוני גנוט, בין השמשות, חובת הלבבות ועוד בהרקדה מיוחדת.
למה שווה לצאת מהסוכה: בגלל ההופעה של מתיסיהו ב- 8.10` כדי להרגיש קצת מסורת יהודית בחודש החגים; בגלל ה Wailers ואטיאס; בגלל שהמארגנים שאול מזרחי ונינה בנאים מבטיחים שיהיה שמייח.

אביתר בנאי – אבא
פסטיבל התמר, פסטיבל עין-חמד. אביתר בנאי

פסטיבל התמר חוגג עשור

מתי: 4-8.10
איפה: ים המלח
מי: ריטה עם סימפונט רעננה, אייל גולן, אהוד בנאי, גידי גוב, יהודית רביץ, אביתר בנאי, מוש בן ארי, כנסית השכל, מאיר בנאי, ארקדי דוכין, חמי רודנר, לאה שבת, עינת שרוף, דני רובס, מזי כהן, מיכאל גריילסאמר, יוני רועה, "מטבוחה" ואחרים
למה שווה לצאת מהסוכה: בגלל אילן אטיאס וה-Wailers האגדיים שיארחו את מוש בן ארי עם מופע פותח של מיכאל גריילסאמר; בגלל מוזיקה משובחת על רקע הנופים הקסומים של המדבר. בגלל מופעי הזריחה המשובחים במצדה: אביתר בנאי (בלילה שבין 6/10 ל 7/10), וארקדי דוכין ומאיר בנאי בעשור למופע "דומינו" (בלילה שבין 8/10 ל 9/10)
לפרטים נוספים

פסטיבל מוזיקת נשמה באחוזת עין חמד

מתי: 5-8.10
איפה: היישוב עין חמד שליד מבשרת ירושלים
מי: מאיר בנאי, אביתר בנאי, עמיר בניון, עמיר לב מארח את גבע אלון ואחריהם אביב גדג', בין השמשות
למה שווה לצאת מהסוכה: כמה מגדולי המוזיקה הישראלית של היום, כל אחד בתחומו, במקום עם אוירה מיוחדת.
רוצים לזכות בכרטיס זוגי להופעה של אביב גדג', עמיר לב וגבע אלון? כנסו

האושפיזינויז

מתי: 3.10
איפה: רבניצקי 7, תל אביב
מי: הלהקות MALBEN, SANSANNA, BESAYE DESATANE, COSMOTERRORISTS ועוד.
למי: חובבי מוזיקת אינדי אלטרנטיבית רועשת.

קולאז' נינט מיי (צילום: שוקה כהן)
אחת משיקה אלבום באיצטדיון עם רוקפור, שנייה תופיע עם "דיזיאק". נינט ומיי פיינגולד בדרך לפסטיבל ערד | צילום: שוקה כהן

פסטיבל ערד

מתי:5-7.10
איפה: ערד
מי: עברי לידר, שב"ק ס, אביב גפן, אסף אמדורסקי, אסף אבידן והמוג'וז, דני סנדרסון, בלקן ביט בוקס, יוני בלוך, ליאור נרקיס, מוניקה סקס, איפה הילד קובי אפללו, סינרגיה, נינט עם רוקפור, מיי פיינולד עם "דיזיאק", ועוד עשרות אמנים.
למה שווה לצאת מהסוכה: ערב רוק באיצטדיון בו נינט משיקה אלבום ואביב גפן מארח את שלום חנוך, ערב אמני רוק ישראלים באנגלית באיצטדיון עם אסף אבידן והמוג'וז ותמר אייזנמן; בגלל הנוסטלגיה והגעגועים לתמימות של פסטיבל ערד; בגלל מחירי הכרטיסים הנמוכים הנעים בין 35-50 ש"ח.
לפרטים נוספים

פסטיבל "טעם הכפר"

מתי:6-7.10
איפה: כפר נאעורה בגלבוע
מי: מירה עוואד, אחינועם ניני, לבנה סאלמה, וויסאם חביב, גאיה, הדיוון ומיכאל גריילסאמר
למה שווה לצאת מהסוכה: בגלל ההזדמנות להציץ לחיי הכפר, בגלל שהכניסה חופשית. בגלל שיתוף הפעולה בין אמנים יהודים לערבים, שמאמינים שהגיע זמן לעשות פה שלום.

פסטיבלים אחרי סוכות ברוח החג

גם אחרי סוכות וחול המועד צפויה להימשך מתקפת הפסטיבלים של חודש אוקטובר. אם עוד נשארו לכם כוחות ושקלים בארנק, לא כדאי לכם לפספס גם אותם.

פסטיבל אינדי נגב

מתי: 16-17.10
איפה: מצפה גבולות בנגב
מי: ערן צור, רות דולורס וייס, האחים רמירז, סגול 59, בני בשן, גבע אלון, TREE ,Tiny fingers ועוד רבים וטובים, רשימת המופיעים מתעדכנת כל הזמן.
למה שווה לצאת מהבית: לעזור למיסוד התרבות והמוזיקה העצמאית בארץ ובנגב ולהנות על הדרך; בשביל לראות את אביב גדג' על רקע נופי ילדותו המדבריים. 

חשוב לדעת: כרטיסים יש לרכוש מראש,לא יהיו כרטיסים במקום. מחירי הכרטיסים: לקונים עד ה-10.10- 90 שקלים. לאחר מכן 100 שקלים.
לפרטים נוספים

ריטה, כנסיית השכל (צילום: אריאל בשור)
ריטה וכנסיית השכל. פסטיבל תל אביב | צילום: אריאל בשור

פסטיבל תל אביב הראשון

מתי: 20-31.10
איפה: בכל לוקיישן אפשרי בתל אביב
מי: ריטה עם כנסיית השכל,רמי פורטיס ומארינה מקסימיליאן בלומין,יהודית רביץ והאחים רמירז,קולולוש עם באני סיגלר,עברי לידר במופע אנפלאגד,ברי סחרוף ורע מוכיח במופע משירי אבן גבירול, "מאדהאני", Easy star all stars" , "גונג", הדודאים 2009, שלומי סרנגה אקוסטי, לי בירן, שילה פרבר, אביתר בנאי, לוס כפרוס, נועם רותם ועוד
למה שווה לצאת מהבית: בגלל השילוב של הופעות מחו"ל והפקות מיוחדות ומסקרנות; בגלל המחווה לחווה אלברשטיין, והמחווה לאהוד בנאי והפליטים. ריבוי ההופעות והסגנונות יאפשר לכל אחד למצוא את מקומו.חוץ מזה שמזמן לא חגגנו 100 שנה לתל אביב והגיע הזמן להכתיר את תל אביב כבירת המוזיקה הישראלית.
לפרטים נוספים

מחפשים עוד אירועי סוכות לכל המשפחה?