הקרטל איפה האבא (צילום: יאיר כהן)
"אלבום בלי מופע השקה זה כמו ערוץ 10 בלי יעקב אילון". בן טוב וגלילה | צילום: יאיר כהן

"סוף סוף אחרי כמעט שנתיים של עבודה, האלבום השני שלנו, 'עם כל מה שהיה' יצא לחנויות ואיתו, מופע ההשקה. יש משהו בהופעת השקה שהוא קריטי מבחינת היוצר או היוצרים. זה התכלס של התכלס, השורה התחתונה, הערב בו אפשר בעצם לחגוג את התוצר של כל העבודה הקשה, ואז ורק אז... להמשיך הלאה, לתקופה חדשה. לאלבום הבא.

"לא לעשות מופע השקה, זה כמו הריון ללא לידה, כמו יום הולדת בלי עוגה, כמו חדשות 10 בלי יעקב איילון - מוזר. בגלל החשיבות הזאת, תמיד האנרגיות בהופעת השקה, הן בטופ. עומדים על הבמה ומשחררים קיטור שהצטבר במשך זמן רב. במקרה שלנו, זה מתורגם לשגעת ואנחנו אוהבים שגעת. במופע ההשקה הקודם, לאלבום "זימה", האנרגיות שרצו בבארבי יכלו להניע רכבת מנתניה לת"א-האוניברסיטה, מרכז הירידים - לפחות. מי שהיה שם יודע. הדג נחש עלו ושרפו את הבמה, כך גם מרסדס בנד וגיא מזיג מהדורבנים.

"הפעם, לשמחתנו הרבה, חוץ ממרסדס בנד שמתארחים שוב (ואיזה כיף לנו), אנחנו מארחים גם את רד בנד ומאיה איזקוביץ. עם כל אחד מהם, חשבנו וחשבנו, יחד, איך עושים משהו חדש - חגיגי. אנחנו כבר שבועיים בחזרות, בוקר עד ערב. מתרגשים לאללה, סופרים את הימים.

"גדלנו על 'משמר המפרץ', ואן דאם וטופאק"

"האלבום החדש, נעשה ממקום של זיכרון ישן. של תקופה בה היינו ילדים , וגדלנו על כל סדרות הטלוויזיה של אותה תקופה. 'משמר המפרץ', 'אביר על גלגלים', 'מק'גאייוור'. ולא רק סדרות, גם סרטי אקשן של ז'אן קלוד ואן דאם, ואפילו ההיפ הופ התמים הזה של פעם, "changes" של טופאק למשל. אנחנו מרגישים שהצלחנו לשחרר מאיתנו את הנוסטלגיה הזאת, אל תוך 8 רצועות. נוסטלגיה שבספק אם הדור הצעיר של היום, מכיר. יש בזה משהו מדליק, הידיעה הזאת שהסאונד של האלבום יכול להישמע נוסטלגי לחלוטין עבור בני הדור שלנו (ילידי 80 ומטה) וחדש לגמרי עבור חבר'ה צעירים.

"האלבום הוא אלבום ביתי. עבדנו עליו בצורה מאוד מוקפדת עד שהגענו לתוצאה שרצינו. ועכשיו! יותר מהכל, אנחנו רוצים לנגן את השירים האלה על הבמה, יחד עם עמית שטריקר על הבאס וזוהר ברזילי על התופים - מקסימום כוח. ערב שהוא מאוד מיוחד עבורנו, ערב שנוכל להיזכר בו בעוד כמה שנים טובות, ככה... בנוסטלגיה".

*"הקרטל" במופע השקה ב-28.2 בבארבי ת"א עם אורחים.

>> הקרטל - "שיתפוצץ העולם", "איפה האבא שיראה אותך ככה", "עם כל מה שהיה","רואים את הסוף"