אין תמונה
כבר לקחנו את ברלין. עופרין

צמד "עופרין" הם זוג מוזיקאים ישראלים, עפרי ברין ועודד קידר, החיים ועובדים מזה ארבע שנים בברלין, בירת המוזיקה הצעירה והאלטרנטיבית של אירופה בשנים האחרונות. הקריירה המוזיקלית והיחסים ביניהם התפתחו במקביל. היא כותבת את המילים והמלודיות והוא אחראי למבנה וההרמוניה. עד כה הוציאו שני אלבומי טריפ-פופ אווירתיים ורומנטיים, במסגרת לייבל עצמאי. בחודש מרץ האחרון הגיעו "עופרין" לארץ לסיבוב הופעות, במסגרתו סוכם על הפצת אלבומם החדש "On Shore Remain" דרך חברת "התו השמיני" ובימים אלה נמצא האלבום בחנויות.

מדובר באלבום שזכה לביקורות מצוינות בגרמניה וגרר השוואות של הצמד לאמנים כמו פורטיסהד, רדיוהד וביורק. בחודש ינואר פורסמה במגזין Maxi, אחד הגדולים בגרמניה, כתבה על ההרכב, בו הוכתר האלבום החדש כ"אלבום הכי יפה של החורף". כמו כן נבחר האלבום כאחד מהאלבומי השנה בסיכום שנתי שנערך במגזין הג'ז היוקרתי Jazzthetik.

עבדו עם המפיק של מולוקו וזירו 7

הסינגלים מהאלבום זכו להצלחה ברדיו הגרמני. "Better by Far" הגיע למקום 8 בתחנת הרדיו הגדולה WDR2. הסינגל השני "SAM" הגיע למקום ה-34 במצעד תחנות הרדיו הסטודנטיאליות בגרמניה ושהה ארבעה שבועות בTop 50 ארבעה שבועות.

לתמיכה נוספת זכה הצמד משתי קרנות פיננסיות. אחת מטעם משרד התרבות הגרמני לקידום מוסיקה פופולרית "Initiative Musik", והשנייה Tour Support מטעם חברת פולקסוואגן, יצרנית הרכב "Volkswagen Sound Foundation".

על האלבום עבדו "עופרין" עם המפיק הלונדוני אדי סטיבנס, שעבד בין השאר הלהקות מולוקו וזירו 7. "המנהל שלנו יצר איתו קשר וארגן לנו הופעה משותפת בברלין עם ההרכב האינסטרומנטאלי החדש של חברי זירו 7, 'אינגריד איטו'", מספר עודד קידר. "אחרי ההופעה הכרנו את אדי ונוצר קליק מיידי. העבודה איתו הייתה מרתקת, הוא הראה לנו דרך חדשה לעשות מוזיקה, טכניקות הקלטה שונות ומשונות ומגוון דרכים להתעלל בפסנתר כנף כדי להשיג סאונד יותר מעניין. הקלטנו שואב אבק, דלתות חורקות ועוד כל מיני כאלה".

מופע השקה בברלין היה מפוצץ

לאחרונה הוציאו עופרין קליפ ראשון מהאלבום, לשיר Tango. "בחרנו בשיר הזה כיוון שהוא מאוד אווירתי ואחד החביבים עלינו בכל מקרה", אומר קידר. "זה שיר יפיפה עם הפקה פשוט מדהימה, השיא שלו מרגש אותנו כל פעם מחדש., שהו אחד ההישגים של אדי כמפיק באלבום. צילמנו את הקליפ במהירות רגילה עם מנורה מיוחדת שיוצרת אפקט של מים ובעריכה האטנו את הוידיאו ב-75 אחוז, מה שנותן קליפ אווירתי, ברוח האלבום".

מופע ההשקה של האלבום בברלין היה מלא עד אפס מקום, כש700 איש הגיעו לראות את המופע המיוחד עם וידאו-ארט ותאורה אומנותית. מי שפיספס אותם בארץ, לא צריך להמתין הרבה, בקרוב יגיע הצמד שוב לישראל לסיבוב הופעות זוגי, ובחורף יגיעו בהרכב מלא ועם EP חדש.