מי שעומד מאחורי הסרטון הזה הוא בחור ישראלי בשם יונתן דגן, המתגורר בניו יורק וחתום על פרוייקט מוסיקלי הנקרא j.viewz. גם אם לא שמעתם עדיין על הפרוייקט הזה, שזיכה את דגן במועמדות לטקס פרסי הגארמי בשנת 2011, סביר להניח ששמעתם את צליליו הייחודיים של דגן בשירים "אורות" ו"אדם צובר זכרונות" בביצוע של אברהם טל.

"וואו, כמה תגובות, הייתי צריך להשתיק את הטלפון אתמול מרוב טלפונים, זה מגניב ממש", דגן מספר היום ל-mako בשיחת טלפון מברוקלין ומסביר איך נולד הרעיון היומרני של לנגן ככה סתם על ירקות. "בפרוייקט שלי אני משלב בין כלים חיים לאלקטרוניים ועובד עם כל מיני קונטרולרים. אז באופן טבעי חיפשתי איך לעשות מניפולציות לסאונד. ואז פתאום נתקלתי בדבר הזה שנקרא makey makey, שלמעשה מתרגם כל סוג של סינגל חשמלי לפקודת מחשב

"המכשיר הזה עולה ארבעים דולר ומהרגע שקיבלתי אותו בשבוע שעבר שמתי את כל העבודה שלי בצד ופשוט התחלתי לדבר עם ירקות. את המכשיר הזה אפשר לחבר לכל דבר, ועל ידי סגירת מעגל חשמלי לייצר סיגנל למחשב ולתרגם אותו לסאונדים. אז החצילים הפכו להיות בייס דראם, והתותים היו הכלי המלודי, הענבים נתנו לי צליל של פעמונים. בשלב הראשון בכלל חיברתי תפוז וקיווי והתחלתי לתופף מין קצב כזה שהזכיר לי את "teardrop.

דגן גייס חבר בשם רועי רוכלין, שצילם את הקליפ, ובתוך כמה שעות התוצר המוכן עלה לרשת. התגובות לא איחרו להגיע: "המפתחים של המכשיר כבר יצרו איתי קשר ואמרו זה הדבר הכי מגניב שהם ראו שאפשר לעשות עם המכשיר שלהם. פנה אלי גם עיתונאי אחד מאנגליה, וקיבלתי גם לא מעט תגובות אוהדות של אנשים שאוהבים את j.viewz. אני לא מנגן על ירקות למחייתי, אתמול כבר פירקתי את כל מה שבניתי לצורך הקליפ".

איך עובד ה-makey makey?