אין תמונה
בובי מקפרין, מדונה, אקסל רוז מגאנז נ' רוזס ואנתוני קידיס מהרד הוט צ'ילי פפרז

מבובי מקפרין עד רד הוט צ'ילי פפרז, מאפגן וויגס עד סטיב האקט, מסימפל פלאן עד הסקורפיונז, ממדונה עד גאנס נ' רוזס. עונת ההופעות הבינלאומיות של הקיץ נפתחה וזה הזמן לעשות סדר בים הסגנונות, האירוחים והאמנים שינחתו עלינו השנה. זול זה לא יהיה, אבל אלטרנטיבות ממש לא חסרות ברשימה הזו, ומה שיפה זה שהקיץ עוד צעיר ובכל יום עשויים להיות עדכונים, בעיקר לחודשים המתקדמים שלו.

הופעות אפריל-מאי 2012

Medeski, Martin & Wood
תאריך: חמישי,  26.4, איפה:בארבי, ת"א, מחירים: 199 ש"ח
מה צפוי: עשרים שנה אחרי שהוקם יגיע לכאן בשבוע הבא, מוצאי יום העצמאות, טריו הג'אז-פיוז'ן כדי לשתף אותנו בהרפתקת הגרוב הסוחפת שלהם.

ליסה ג'רמנו
תאריכים: רביעי-חמישי, 2.5, 3.5, איפה: אוזןבר, ת"א, מחירים: 109-139 ₪
מה צפוי: זמרת הרוק האלטרנטיבי המוערכת, שהספיקה לשתף פעולה עם ביורק ופי.ג'יי הארווי מגיעה במיוחד לאוזןבר כדי למלא את החלל האינטימי באיכויות הווקאליות הייחודיות שלה.

בובי מקפרין
תאריכים: שלישי, 1.5 ,חמישי ,3.5 ,שישי, 4.5 ,שני 7.5, איפה: האנגר 11, ת"א, מחירים: 349-499 ₪
מה צפוי: חוץ מ-Don’t worry, be happy שבטח יגיע בסוף, בובי מקפרין יארח בכל ערב אמנים אחרים במסגרת פסטיבל "מוזיקה והעיר הלבנה". במופע הראשון יתארחו שלמה בר ואחינועם ניני, במופע השני יצטרפו אתי אנקרי, עמוס הופמן וגד להבי, במופע השלישי מירה עווד וגרשון וויספירר ובמופע האחרון מקפרין יארח את עידן רייכל, אבישי כהן וויקטוריה חנה.

אין תמונה
ולהתחיל מבראשית. סטיב האקט

סטיב האקט
תאריך: שבת, 5.5, איפה: האנגר 11, ת"א, מחירים – 249 -379 ₪
מה  צפוי: הופעה נוספת במסגרת הפסטיבל "מוזיקה והעיר הלבנה", הפעם בכיכובו של גיטריסט להקת הפרוגרסיב, ג'נסיס. האקט שזכה ליותר הערכה דווקא בקריירת הסולו שלו שיחרר עד היום 24 אלבומים וסביר להניח שיבצע כמה שירים מתוך האחרון, Beyont the shrouded horizon שיצא בשנה שעברה.

Apparat
תאריך: שישי, 4.5, איפה: מועדון הבלוק, ת"א, מחירים: 80-100 ₪
מה צפוי: סשה רינג, המוזיקאי הגרמני ואייקון האלקטרוניקה מהמפורסמים והמוערכים ביותר בעולם בעשור האחרון יגיע לתל אביב להופעה אחת בלבד שתשלב תקלוט ועבודת ווידיאו ייחודית.

אל דימיולה
תאריך: שבת, 5.5, מקום – אמפי שוני, בנימינה, מחירים: 179 ₪
מה צפוי: הגיטריסט הוירטואוז יגיע לכאן במסגרת המופע World Sinfonia שכולל קומפוזיציות מתוך האלבום האחרון של דמיולה לצד קלאסיקות מהקריירה המפוארת שלו,  אליהן הוא מוסיף פרשנויות שלו לאמנים שונים, ביניהם הביטלס.

DARK TRANQUILLITY
תאריך: שבת, 5.5, מקום: בארבי, ת"א, מחירים: 220 ₪
מה צפוי: הלהקה שנחשבת מחלוצות המטאל הסקנדינבי וזו שמובילה אותו בשוודיה, תציג בארץ לראשונה איך היא משלבת איכשהו בין מלודיות למטאל כבד. להקה אורחת : Moonskin.

סימפל פלאן הופעה 3 (צילום: עודד קרני)
התוכנית שלנו מה זה פשוטה. סימפל פלאן | צילום: עודד קרני

סימפל פלאן
תאריך: שבת, 5.5, איפה: היכל נוקיה, ת"א, מחירים: 255-155 ₪
מה צפוי: אחת הלהקות החזקות בשוק המוזיקה לצעירים בעולם שמאוד מוערצת בארץ, מגיעה כבר בפעם השלישית אחרי סולדאאוטים בביקורים הקודמים. את המופע של להקת הפופ הקנדי יפתחו אלישע בנאי וארבעים השודדים ולירן דנינו.

אוף  מונטריאול
תאריך: שני, 7.5, איפה: בארבי, ת"א, מחירים: 199 ₪
מה צפוי: הרכב האינדי פופ שמוביל קווין ברנס יגיע לכאן במסגרת סיבוב השקה לאלבומם, Paralytic stalks. מדובר בהזדמנות נדירה לראות בלייב את השילוב הייחודי שלהם בין רוק, דיסקו-פסיכדליה ופופ אלקטרוני שבזכותו זכו בעשור האחרון להערכה כל כך גדולה.

סקורפיונז הופעה (צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL)
מתפרקים בהמשכים. הסקורפיונס | צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL

הסקורפיונס
מתי: 7.5, איפה: היכל נוקיה, ת"א, מחירים: 350-680 ש"ח
מה צפוי: שנה וחצי בלבד אחרי הפעם הקודמת, אחת מלהקות הרוק הכבד הותיקות חוזרת לארץ כדי לתת למעריציה אפשרות ליהנות מהבלדות הנצחיות וקאברים לאחרים דוגמת הביטלס. עבור הקהל שמלווה אותם כל כך הרבה שנים, זה בהחלט מספק.

מארק קוזלק
תאריך: שלישי, 8.5, איפה: זאפה, ת"א, מחירים: 149 ש"ח
מה צפוי – האיש שהוביל בניינטיז את הלהקה, Red house painters, יבצע דווקא בעיקר את שירי ההרכב Sun kill moon שייסד לפני כעשור. באותו החודש יצא גם אלבומם החמישי, כך שיהיה מסקרן איך הם ממשיכים את הסגנון האיטי והמינימלי שמאפיין אותם.

בוני אם, C.C.Catch, Joy ודיסקו מרוסיה
מתי: 12.5, איפה: היכל נוקיה, מחיר כרטיס: 199-499
מה צפוי: להקת בוני אם עם שלל להיטי דיסקו מתור הזהב של הז'אנר (סוף הסבנטיז, תחילת האייטיז), תככב ב"ערב אגדות שנות ה-80'" יחד עם הזמרת ההולנדית-גרמנייה C.C. Catch , הלהקה האוסטרית JOY  ושלוש להקות דיסקו מובילות מרוסיה: הלהקה של יורי שאטונוב, הלהקה "סאמוצבטי" ולהקתו של יגור קרנליוק.

מרסלה מורלו
תאריכים ומיקום: 12.5: היכל התרבות, פתח תקווה, 14.5 רדינג 3, ת"א, מחירים: 149 – 159 ₪
מה צפוי: היוצרת הלטינית בעלת השם העולמי ששיתפה פעולה עם מרסדס סוסה תארח את האחיות פרלה וליילה מלקוס. בנוסף יצטרפו צוות רקדנים ושמונה נגנים מישראל וארגנטינה, אז לחובבי הלטינית, צפויה חגיגה אמיתית.

מדונה סופרבול (צילום: Gettyimages IL, getty images)
שוקי תכין את הצ'ק | צילום: Gettyimages IL, getty images

מדונה
תאריך: שלישי, 29.5 וחמישי, 31.5, איפה: איצטדיון רמת גן, מחירים : 250 – 2500 ₪
מה צפוי: אי אפשר באמת לדעת כשמדובר במופע ההשקה העולמי של אלילת הפופ שנועד מבחינתה "להאיר את הסיכוי לשלום במזרח התיכון". מרטין סולבג יפתח את הערב ועופר ניסים הישראלי יזכה לחמם את המופע שבו תארח מדונה את בתה לורדס וביחד הן יפזזו על במה באורך 40 מטר שתיכנס לתוך הקהל. משעמם לא יהיה שם, והנה אפילו רשימת השירים המשוערת.

צ'אמבאו, פרם ג'ושוע וג'ונו ריאקטור
מתי: 26,27,28 במאי, ח שבועות איפה: חוף גולן בכנרת, כרטיסים: מכירה מוקדמת בלבד דרך "דגל סגול הפקות" (לפרטים).
מה צפוי: שלושה הרכבים מוזיקליים, צ'אמבאו מספרד שמשיקים אלבום חדש, פרם ג'ושוע מגרמניה וג'ונו ריאקטור מאנגליה יופיעו בפסטיבל "אינדיגו" שיערך לחוף הכנרת וישלב מוזיקת עולם, פופ אקוסטי ומוזיקה אלקטרונית על שלוש במות משך שלושה ימים. פרם ג'ושוע חוזרים אחרי שכבר מילאו כאן בעבר שלוש הופעות וג'ונו ריאקטור כבר היו כאן כמה פעמים. בכל זאת יהיה מעניין.

לאמב אוף גוד הופעה 1 (צילום: נועה מגר)
באים לשחוט עוד כבש. Lamb Of God | צילום: נועה מגר

Lamb of god
תאריך: רביעי, 30.5, איפה: האנגר 11, ת"א, מחיר: 259 ש"ח
מה צפוי: שנתיים בדיוק אחרי הביקור הקודם להקת הגרוב-מטאל שהאלבום החדש שלה זוכה לביקורות מעולות, מגיעה להשמיע לנו ממנו קצת. בנוסף כמובן יבוצעו גם חומרים מחמשת האלבומים הקודמים בזכותם היו מועמדים פעמיים לפרס גראמי ואם זה לא מספיק במופע הפותח תככב להקת "בצפר".

Tortoise
מתי: חמישי, 31.5, איפה: בארבי, ת"א, מחירים: 159 – 179 ש"ח
מה צפוי: אם אתם בעניין של מדונה, אז עדיף שתגיעו לראשונה, כי ב-31.5 תוכלו להתענג לראשונה בארץ מחוויה אינסטרומנטלית נדירה.  פיוז'ן ג'אז, רוק פרוגרסיבי עם השפעות דאב ואלקטרוניקה, הם רק חלק מההשפעות של הלהקה שקיימת כבר יותר מעשרים שנה.

הופעות יוני 2012

רופוס וויינרייט הופעה 10 (צילום: עודד קרני)
מי קרא לי שמופוס? רופוס וויינרייט | צילום: עודד קרני

רופוס וויינרייט
תאריך: ראשון, 3.6, איפה: חוות רונית, מחירים: 190 - 500 ש"ח
מה צפוי: וויינרייט מגיע לכאן בעקבות האלבום האחרון, Out of the game שהפיק מארק רונסון ומאופיין בנגיעות גרוב, פאנקי, סווינג עם ניחוח סבנטיז.  וויינרייט יגיע עם הרכב של שמונה נגנים ולאלו שיוכלו להרשות לעצמם מוצעת חבילת VIP שכוללת לאונג' מפואר וכניסה לאפטר פרטי לאחר ההופעה.

Symphony x
תאריך: רביעי, 6.6, איפה: האנגר 11, ת"א, מחיר: 249 ₪
מה צפוי: במסגרת אירועי Metal summer 2012, מגיעה לראשונה הלהקה הזו עם התערובת החדשנית של רוק כבד, פרוג-רוק וקלאסיק-רוק. אם קשה לכם להחליט בינה לבין Lamb of god, תוכלו לרכוש כרטיס משולב לשני המופעים בסך 450 ₪.

לארה פביאן
תאריך: חמישי, 7.6, איפה: אמפיתיאטרון קיסריה, מחירים: 299 – 349 ₪
מה צפוי: סופסוף תוכלו להבין למה הזמרת הבינלאומית שמבצעת באנגלית, ספרדית, איטלקית וצרפתית, הצליחה למכור יותר מ-12 מיליון עותקים מאלבומיה במהלך הקריירה. אולי בהדרן היא אפילו תפרגן עם "חורשת האיקליפטוס" שאותו כבר ביצעה בעבר.

דייגו טורס
תאריך: שבת, 9.6, איפה: אמפי-פארק, רעננה, מחירים: 199- 299 ₪
מה צפוי: אחד הזמרים הצעירים המצליחים בארגנטינה, מגיע להמיס את ליבן של הישראליות עם הבלדות הרומנטיות שלו שמשלבות בין פופ לרגאיי.

The Mars Volta
תאריך: 11.6, איפה: האנגר 11 נמל תל אביב, מחיר: 279 ש"ח (הוזלות למקדימים ולחברי ההפקה בפייסבוק).
מה צפוי: להקת הפרוגרסיב-רוק של יוצאי "At The Drive In" עומר רודריגז-לופז וסדריק ביקסלר-זאבלה, מגיעה לארץ לראשונה להופעה אחת במסגרת סיבוב הופעות אירופאי המלווה את יציאת אלבומם החדש "Noctourniquet".

גרג דולי, טוויילייט סינגרז, הופעה (צילום: דרור נחום)
בן בית. גרג דולי, אפגן וויגס | צילום: דרור נחום

אפגן וויגס
תאריך: שישי, 15.6, איפה – בארבי, ת"א, מחיר – 220 ₪
מה צפוי: אחת ההופעות היותר מדוברות שחובבי הרוק בארץ מאוד מחכים לה ולא בכדי. אחרי 11 שנים בהן לא הופיעה, הלהקה שהייתה שותפה  לגל הגראנג' בניינטיז מגיעה לבצע חומרים מכל האלבומים לצד כמה הפתעות חדשות. לחברי ההרכב המקורי גרג דולי,  ג'ון קרלי  וג'ון מק'קולם יצטרפו המתופף קאלי סימינגטון והקלידן ריק נלסון.

Dervish, FullSet ו-Shane McAvinchey
תאריכים ומקומות: חמישי, ה-28 ביוני, "הרציף", מתחם התחנה, ירושלים, שישי ה-29 ביוני באמפיתיאטרון נהלל, מוצ"ש, ה-30 ביוני האנגר 11, נמל ת"א
מה צפוי: שתי להקות איריות, אחת ותיקה דרוויד שכבר הופיעה כאן לפני כעשור, ופול-סט הצעירה, ואיתן הרקדן שיין מק'אווינצ'יי בשלוש שעות של מוזיקה אירית מסורתית, ריקודים ובירה.

הופעות יולי 2012

במבלפוט, רון ט'אל, אקסל רוז, גאנז נ רוזס (צילום: Ian Hitchcock, GettyImages IL)
בדרך לפארק. אקסל רוז ובמבלפוט מגאנז אנד רוזס | צילום: Ian Hitchcock, GettyImages IL

גאנס אנד רוזס
תאריך – שלישי,  3.7, איפה – פארק הירקון, מחירים – 290-750 ₪
מה צפוי – אמנם סלאש לא יהיה שם, אבל לפני גאנז נ' רוזס ממשיכה עם אקסל רוז ונכנסה השבוע (בלעדיו, כן זה מורכב) להיכל התהילה של הרוקנ'רול בזכות פועלה כאחת החשובות בשנות התשעים. לפניה תופיע להקה מצוינת נוספת מאותן שנים יפות - Ugly kid joe. חוץ מאקסל רוז והקלידן דיזי ריד, שאר החברים התחלפו אבל הנוסטלגיה אמורה להספיק גם במקרה הזה. את הערב תפתח להקת "היהודים".

Brian Jonestown Massacre
תאריך – רביעי, 11.7, איפה- בארבי, ת"א, מחירים – 179-199 ₪
מה צפוי: הזדמנות גדולה לחזות בלהקה האמריקאית שבאופן לא ברור מערבבת בלוז, פולק, שוגייז ורוקבילי מתובל בפסיכדליה. לאחרונה חזר ללהקה באופן קבוע הגיטריסט מאט הוליווד שהיה בין מקימי הלהקה בתחילת דרכה ומעניין יהיה לראות את שיתוף הפעולה שלו על הבמה עם אנטון ניוקומב.

זאקיר חוסיין
תאריך: שני, 16.7, איפה: מתחם הרציף, ירושלים, מחירים: 189– 329 ש"ח
מה צפוי: וירטואוז הטאבלה והשגריר המפורסם ביותר בעולם של המוזיקה ההודית, מגיע לבירה עם המופע – Masters of percussion. במופע הקצבי ישתתפו כמה מהמתופפים המוכשרים בהודו שיפגינו את יכולת אילתור על-טבעית כמעט.

סמית'ס מוריסי (צילום: Jo Hale, GettyImages IL)
מוריסי | צילום: Jo Hale, GettyImages IL

מוריסי (לא הוכרז רשמית)
מתי: 22.7, איפה: לא ידוע., מחיר: לא ידוע.
כארבע שנים אחרי שהופיע בגני התערוכה בתל אביב (אוגוסט 2008) יחזור הזמר הבריטי סולן ה"סמית'ס" לשעבר להופעה אחת בישראל במסגרת סיבוב עולמי אותו הוא מריץ בימים אלה.

הופעות אוגוסט 2012

סיזלה
תאריך:  שלישי, 7.8, איפה – בארבי, ת"א, מחיר – 180 ₪
מה צפוי: בינתיים, מדובר באמן הרגאיי היחיד שיגיע אלינו מחו"ל השנה, אז כדאי לנצל את המופע הזה. אחד מהמובילים של הז'אנר בעולם כיום, יגיע בליווי שמונה נגנים עם רפרטואר דאנס-הול שאמור להעיף את הקהל האדום-צהוב-ירוק לתקרת הבארבי.

סטיבן מלקמוס, Stephen Malkmus (צילום: Leah Nash)
סטיבן מלקמוס מ"פייבמנט" | צילום: Leah Nash

סטיבן מלקמוס והג'יקס
תאריך – רביעי, 22.8, איפה – בארבי, ת"א, מחיר – 179 ש"ח
מה צפוי: אשף הגיטרות וסולן פייבמנט יגיע לראשונה לישראל חמוש בלהקתו "הג'יקס" כחלק מסיבוב הופעות של אלבומם האחרון. "Mirror Traffic" שהוקלט והופק על ידי בק וזכה להצלחה והערכה רבה. כולנו נשמח לשמוע ממנו את הסינגל "סנטור" שהפך ללהיט עולמי.

הופעות ספטמבר-אוקטובר 2012

איאן אנדרסון
מתי ואיפה: 6.9 ב"מתחם התחנה הישנה" בירושלים, 7.9 במרכז הקונגרסים בחיפה, 8.9 באמפי רעננה.
מה צפוי: המוזיקאי והתיק והמוערך מהלהקה האגדית ג'טרו טול חוזר לישראל בפעם השביעית (והשנייה לא שם הלהקה), וינגן את "Thick As a Brick 2", אלבום המשך ליצירת המופת של "ג'טרו טול" משנת 1972. בהופעה הוא צפוי לבצע את שני האלבומים במלואם, לראשונה מאז שנות השבעים.

אין תמונה
יהיה חריף. רד הוט צ'ילי פפרז

רד הוט צ'ילי פפרז
תאריך – שני, 10.9, איפה - פארק הירקון, מחירים -  320 – 1200 ₪
מה צפוי: סופסוף הלהקה האגדית הזו שגם זכתה השבוע לכבוד בהיכל התהילה של הרוקנ'רול, תכבד אותנו בנוכחותה אחרי שביטלה לפני 11 שנים. עם כמות להיטים כזו גדולה שיש להם מעשרים השנים האחרונות, אפשר להיות בטוחים שתהיה שם חגיגה ענקית וחוויה בלתי נשכחת עבור הקהל הנאמן של הלהקה.

ג'וני האלידיי
תאריך – שלישי, 30.10, איפה – היכל נוקיה, ת"א, מחירים – 300 – 1250 ₪
מה צפוי: הכוכב הצרפתי הותיק מתחיל סיבוב בינלאומי החודש בצרפת ויסיים אותו אצלנו עם ביצועים ללהיטים מכל הזמנים. האיש שזכה לכינוי "אלביס פרסלי הצרפתי" מגיע לכאן לראשונה ויכול להיות גם שבפעם האחרונה עבור אלו שזוכרים לו חסד נעורים.

>> וכמה ירוויחו האמנים הישראלים ביום העצמאות?