מיי פיינגולד (צילום: ליאור נורדמן)
"עושים קריירה על חשבונה". מיי פיינגולד | צילום: ליאור נורדמן

מקורבים של הזמרת מיי פיינגולד, שתייצג את ישראל באירוויזיון הקרוב, זועמים על יוצרי שניים מהשירים, שיתמודדו על בחירת הקהל, מול השיר השלישי, אותו יצרה פיינגולד עצמה, החל מיום חמישי הקרוב. מקורבי פיינגולד טוענים שהיוצר רמי תלמיד, שכתב והלחין את השיר "Same heart", ולורן דה פז וחן מצגר-אדר, שיצרו את השיר "נשארת איתי", מנהלים מעין "קמפיין" עבור השירים שלהם עוד בטרם החלה ההצבעה על השירים, זאת בעוד פיינגולד, שיצרה את השיר "Be proud", אבל מחויבת להצלחת כל שלושת השירים שמתחרים, אינה יכולה לקדם את השיר שיצרה, כמו שהם מקדמים את שלהם. "הם מנסים לעשות קריירה על הגב של מיי, והיא נשארת בידיים כבולות", אומרים במחנה פיינגולד.

אגב, את הבעיה הזו צפינו כאן עוד ביום שבו התקיימה ההצבעה בועדת האירוויזיון של רשות השידור, על השירים שאותם תקליט פיינגולד ויועמדו לבחירת הקהל. כבר אז אמרו בכירים בתעשיית המוזיקה ש"מיי פיינגולד עלולה לנסוע לאירוויזיון עם שיר שהיא לא אוהבת, או שלא היא יצרה אותו". מקור הבעיה נעוץ בהחלטה התמוהה של רשות השידור לקיים תחרות בין שלושה שירים עבור אותה זמרת, כשרק אחד משלושת השירים הוא פרי עטה.

רמי תלמיד מכחיש: "לא השמעתי את השיר ולא התראיינתי"

ובחזרה למאבק בין יוצרי השירים: מקורבי מיי פיינגולד טוענים שרמי תלמיד זכה לכתבה במקומון "נתניה now" ששייך לפורטל "ישראל Now" (יש לציין שהוא עלה לפורטל, וירד כעבור כיממה). בכתבה כותב תומר שביט ש"השיר 'Same Heart' הוא שיר חזק, איכותי, אשר מספר את הסיפור של פיינגולד' וקורא לקוראים להצביע עבורו: 'הצביעו ופרגנו לפיינגולד ותלמיד, ואולי השנה הם יביאו לישראל את הניצחון'". מקורבי פיינגולד חוששים שרמי תלמיד השמיע את השיר לכתב ואולי אף לאנשים נוספים, בניגוד לתקנון.

כתבה רמי תלמיד (צילום: צילום מסך מאתר ישראל היום, נתניה now)
"לא מכיר את הכתב ולא השמעתי לו את השיר" - רמי תלמיד באייטם קידומי לשירו | צילום: צילום מסך מאתר ישראל היום, נתניה now

תגובת רמי תלמיד: "אף אחד לא שמע את השיר. לא השמעתי את השיר לאף אחד. אני לא התראיינתי. אני לא מכיר את מי שפרסם. אני לא מכיר את תומר שביט הכתב. אני בעד הזדמנות הוגנת. תראה מה חן מצגר קיבל ב'ישראל היום'. אני זה שיכול להיפגע מחוסר הפרסום שלי, הקהל ישפוט את השירים. שיהיה בהצלחה לכולם".

חן מצגר-אדר זוכה ללייקים מאודי בצלאל ויצחק זוננשיין

לא סתם מזכיר רמי תלמיד בדבריו את חן מצגר-אדר ו"ישראל היום" - ידיעה בלעדית על צילומי הקליפ לשיר "נשארת איתי", שהודלפה ל"ישראל היום", עלתה בעמודי הפייסבוק של יוצרי השיר חן מצגר-אדר ולורן דה פז, וזאת במסגרת מעין סוג של קמפיין שמנהלים השניים עבור השיר שלהם, כך טוענים במחנה פיינגולד. זאת אחרי שדה פז ומצגר-אדר כבר זכו לכך שהשיר שלהם "נשארת איתי" יוקלט לראשונה על ידי קטלין רייטר לאלבום הבכורה שלה.

ה"קמפיין" של מצגר-אדר ודה-פז כולל גם איזכורים רבים בסטטוסים בפייסבוק לשם השיר "נשארת איתי" על ידם ועל ידי חברים שלהם, וכן צילומים משותפים שמעלה מצגר-אדר לדף שלו עם מורן מזור, שייצגה את ישראל באירוויזיון הקודם - רק בתקופה האחרונה טרח מצגר-אדר לפרסם שם ארבעה כאלה.

_OBJ

_OBJ

_OBJ

בכלל, דף הפייסבוק של חן מצגר-אדר הוא מקום מעניין מאוד. לידיעה שנלקחה מ"ישראל היום" על השיר "נשארת איתי" עשו החברים שלו בפייסבוק לייקים. אחד הלייקים הוא של יצחק זוננשיין, שכיהן כיושב ראש הועדה של רשות השידור, שבחרה את השיר שמצגר-אדר הוא בין יוצריו.

לשתיים מתוך ארבע התמונות של מצגר-אדר ומורן מזור עשה לייק אודי בצלאל, סגן יו"ר המשלחת לאירוויזיון, וסגן יו"ר ועדת האירוויזיון, שהוא גם חבר של חן מצגר-אדר. בצלאל ומצגר-אדר הכירו בשנה שעברה על בסיס מקצועי - מצגר-אדר הלחין ועיבד את השיר "רק בשבילו" למורן מזור והיה הקלידן שלה בנסיעה לאירוויזיון, ואודי בצלאל היה סגן ראש המשלחת לאירוויזיון.

_OBJ

_OBJ

_OBJ

עו"ד אלעד רט מגיב בשם חן מצגר-אדר ולורן דה פז: "מדובר במספר סטאטוסים שנועדו להביע תמיכה בשיר 'נשארת איתי', שנכתבו על-ידי חברים של יוצרי השיר. בשל העובדה שהיוצרים תויגו בסטאטוסים - הם הופיעו גם בעמוד הפייסבוק הפרטי שלהם, ואיננו מוצאים בכך כל טעם לפגם. מטבע הדברים, יוצרי השיר אינם 'משקיפים מהאו"ם', ואינם גורמים נייטרליים בתחרות, אלא בעלי עניין ורצון שהשיר שכתבו ינצח בתחרות. זכותם המלאה של חבריהם להביע בהם תמיכה בכל דרך שימצאו לנכון, כשם שזכותם של אחרים לתמוך בשירים האחרים המתמודדים בתחרות".

בתגובה לשאלה בנוגע לקשר החברי בין חן מצגר-אדר לבין אודי בצלאל, אומר עו"ד רט: "חן ואודי הם ידידים, יש ביניהם חברות על בסיס מקצועי בלבד".

את תגובת אודי בצלאל לא ניתן היה להשיג.

תגובת רשות השידור: "תהליך בחירת השירים נעשה על פי התקנון ובפיקוחה של השופטת בדימוס ברכה אופיר תום. רשות השידור לא מכירה את החברים של עובדיה ולא משוטטת ברשתות החברתיות לודא מי עושה את מה, וממילא אין זו עבירה על חוקי התקנון. ללא קשר, רשות השידור תבדוק ותבחן את המקרה בכל האמצעים שברשותה ותסיק מסקנותיה מההתנהלות שמתוארת".