לפני כשנתיים, ביולי 2008, הקדיש אביב גפן הקדיש את השיר "הילד של כולנו" למען שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, היושב בשבי החמאס.

היום, יום יציאת הצעדה למען שליט מבית הוריו שביישוב הצפוני מצפה הילה, אומר אביב גפן: "זה דוגמה לדור שלי והאנשים, שפני האומה, ברגעים כאלה קשים של הכרעות קשות, בעיקר פוליטיות, נעשות בכאלה רגעים קשים. ואני בעצם מייצג כאן המון המון אנשים שאומרים לעשות הכל, והמחיר, כבד ככל שיהיה, נורא מוצדק בעיני".

אביב גפן מסכים עם דן שילון שביצירתו הוא מתנדנד בין ייאוש עמוק לתקווה גדולה, אבל אומר: "אני אדם ריאלי, ואני חושב שגלעד יחזור. גלעד שליט יחזור. טיפה עייפתי מלהיות חלק מארץ ששולטת כל כך הרבה זמן על עם אחר, ואני מתנגד לכל הסגר".

"ליברמן הוא בושה גדולה לישראל"

על שר החוץ אביגדור ליברמן אומר גפן: "ליברמן זה בושה גדולה לישראל. אדם אלים, עם שפת גוף אלימה. הוא אדם חשוך בעיני, וכל עוד יהיו שם אנשים כמוהו שיקבלו החלטות הם ייתקלו באנשים כמוני. אני מייצג אולי מיעוט, אבל מיעוט שקיים". על כך שליברמן זוכה לאהדה גדולה בציבור אמר גפן: "אז מה?!". ועל כך שנתניהו היה נבחר שוב לו היו נערכות היום בחירות הוסיף: "צריך לבדוק את זה במציאות".

על השיר "הילד של כולנו" אומר גפן: "הוא נכתב כבר לפני כמה שנים ולאחרונה חזר לכותרות, כי בבתי ספר שרים אותו, אבל אני נרתם למען המשפחה קודם כל. אני חושב שישראל זה מקום כל כך דינאמי וגלעד ירד קצת מהכותרות וצריך להחזיר אותו. אני קורא לכולם לצעוד למענו ולהחזיר אותו, כי אם הוא לא יחזור זו דוגמה רעה מאוד".

קריירה באירופה; מוציא שיר חדש בארץ

"אני מופיע בימים אלה באירופה, שר באנגלית, עם הרכב, נוסעים מהופעה להופעה באוטובוס מיוחד עם אשתי והילד", מספר גפן, שבקיץ האחרון שוב חורש פסטיבלי מוזיקה נחשבים ביבשת. "ישראל זה הבית שלי והבסיס שלי, אבל קורים הרבה דברים יפים באירופה. שם הכל חדש, אני צובר הרבה קהל, נכנסתי לפלייליסט של הבי.ב.סי שיודעים מה זה מצוין, זה מקום נורא סנובי. ביוון יש לי להיט שמושמע 25 פם ביום וכמובן בגרמניה. העולם גדול ואנשים אוהבים מוזיקה".

"השאיפות שלי מאוד גדולות. החלום להיות בחו"ל היה קיים, התחלתי אותו בלהקת 'בלאקפילד', ועובדה שבעוד שבועיים אופיע בפסטיבל 'רוק ווייב' לצד בלאק אייד פיז ופיי'לס ומאסיב אטאק. אני בתקופה נפלאה מבחינת המוזיקה. בשבוע הבא אני מוציא שיר בעברית שנקרא "גבר נעזב", ומספר על גבר שאשתו בוגדת בו".

>> הצביעו למצעד שירי שמוליק קראוס וזכו באוסף משולש משיריו