מי יהיה זמר השנה שלכם? הצביעו למצעד השנתי

קנייה ווסט

קנייה ווסט, תמונת ראש (צילום: Jamie McCarthy, GettyImages IL)
קנייה ווסט | צילום: Jamie McCarthy, GettyImages IL

שנה מדהימה עברה על קנייה ווסט, בה ביסס את המשיך לבסס את מעמדו כאחד הכשרונות הגדולים במוזיקה העולמית וכאחד האמנים המצליחים בה. את 2011 פתח ווסט בהוצאת שני סינגלים אחרונים מאלבום המופת שלו "My Beautiful Dark Twisted Fantasy". ב"All of the Lights" המרגש הוא אירח את ריהאנה וקיד קודי, וב"Lost In The World" את בון אייבר. במקביל, הוציא קנייה את הוידיאו המוטרף ל"Monster".

כבר בתחילת השנה שחרר ווסט עם חברו ג'יי זי את "H.A.M", הסינגל הראשון מאלבומם המשותף "Watch The Throne", שכלל גם את הלהיט "Otis". האלבום יצא באוגוסט ועם יציאתו אירעה תקרית בהופעה במהלכה טען ווסט על הבמה ש"לא מבינים אותי, לפעמים אני מרגיש כמו היטלר" והשווה את עצמו למייקל ג'ורדן. באותו חודש הוא נפל על הבמה בנורבגיה והתגייס למען ילדי אפריקה,

ומה עוד? במרץ קנייה התפרץ להופעה ודיבר נגד הלבנים, ולא הרבה אחר כך יצא הקליפ של קייטי פרי לשיר "ET" בו ווסט מתארח. השיר זכה בפרס "שיתוף הפעולה הטוב ביותר" בטקס פרסי אמ.טי.וי אמריקה.. באוקטובר הכריז קנייה כי יוציא בשנה הבאה אלבום חדש בלייבל שהקים "Good Music" וממש לאחרונה הוסיף עוד התבטאות שנויה במחלוקת: "אני רוצה שמנהיגי העולם יבואו להלווייה שלי". ואחרי שזכה השנה בשלל פרסים, תארים וכיבודים על אלבומו, לקראת טקס פרסי ה"גראמי" הקרוב מוביל ווסט עם 7 מועמדויות לפרסים.

קנייה ווסט הוא זמר השנה שלכם? הצביעו למצעד השנתי

 

ברונו מארס

ברונו מארס (צילום: Gettyimages IL, getty images)
מלך הפרסים. ברונו מארס | צילום: Gettyimages IL, getty images

ברונו מארס הוא עדיין לא כוכב גדול כמו קנייה ווסט, אבל הוא מועמד במצעד השנתי עם שלושה להיטים גדולים כמו "The Lazy Song"(הקליפ עם הקופים), "Marry You" וכמובן "Grenade", שלושתם מתוך אלבומו המצוין "Doo-Wops & Hooligans", שיצא כבר בשנה שעברה.

מארס זכה רק לאחרונה בפרס "אמן הפופ-רוק" של השנה בטקס פרסי המוזיקה של אמריקה, אלא שהזכיות שלו בפרסים התחילו כבר בפברואר, בטקס ה"גראמי", בו זכה בפרס "ביצוע הפופ הגברי הטוב ביותר" על הלהיט "Just The Way You Are", והיה מועמד לעוד 6 פרסים. ב"גראמי" הקרוב (פברואר 2012) הוא מועמד לעוד 6 פרסים.

 

בטקס פרסי MTV אירופה השנה זכה מארס בתארים "פריצת השנה" ו"האמן החדש של השנה" וביצע את "Marry You". בטקס פרסי MTV אמריקה שנערך השנה בלט מארס עם ביצוע המחווה ל"ואלרי" של איימי וויינהאוס המנוחה. הופעה בלתי נשכחת נוספת נתן מארס בתוכנית "X Factor" עם ביצוע לשיר "Runaway Baby".

ברונו מארס הוא זמר השנה שלכם? הצביעו למצעד השנתי

 

ג'סטין ביבר

ג'סטין ביבר פארק (צילום: רועי ברקוביץ')
אתה מוכר לנו מאיפשהו. ג'סטין ביבר | צילום: רועי ברקוביץ'

לג'סטין ביבר יש יתרון מובנה אחד בולט על כל שאר מתחריו במצעד - הוא הופיע השנה בישראל, מה שהופך אותו אוטומטית לדמות הרבה יותר מתוקשרת מהם, כשכל צלמי הפפראצי בארץ עטים עליו.

מבחינה מוזיקלית עברה על ביבר שנה מעט יותר מינורית מהטירוף של השנה שעברה. הלהיט הגדול שלו היה "Never Say Never" עם ג'יידן סמית', מפסקול הסרט "קראטה קיד", והוא גם השיר שמועמד במצעד השנתי.

בנוסף הוציא ביבר אלבום רמיקסים , סרט תיעודי על חייו הארוכים ומהדורות מיוחדות של האלבום "My World 2.0" שיצא בשנה שעברה.

ביבר גם חשף את תוכניותיו לשנה הבאה עם האלבום "Believe", בו הוא צפוי לארח את קנייה ווסט ואת דרייק, לו כבר הקליט קאבר "Trust issues". שיתוף פעולה נוסף של ביבר בגזרת הראפ היה עם כריס בראון בשירים "Ladies love me" ו-"Next to you", שבקליפ שלו ביבר התנשק ממושכות עם שחקנית שאיננה חברתו סלינה גומז.

בחודשים האחרונים הוציא ביבר את אלבום חג המולד הראשון שלו בקריירה "Under The Mistletoe" וממנו יצאו ארבעה סינגלים וקליפים: "Mistletoe" עם הנשיקה המפורסמת, הקליפ המצויר "Santa Claus Is Coming To Town" , הקליפ בשחור-לבן "Fa La La" עם להקת "בויז טו מאן" והדואט עם מריה קארי "All I Want For Christmas Is You".

מבחינת הטקסים היתה לביבר שנה מעורבת. הוא זכה  פרס לקליפ הטוב של זמר על "U Smile" בטקס פרסי MTV אמריקה וב"אמן הפופ של השנה" בטקס MTV אירופה, אבל הפסיד את התואר בטקס פרסי המוזיקה של אמריקה לברונו מארס. ביבר גם פספס את "תגלית השנה" ב"גראמי" שעבר, אבל זכה בשישה (!) פרסים בטקס פרסי ה"בילבורד".

ומה עוד קרה השנה עם ביבר חוץ מההופעה בישראל? באוסטרליה הוא דווקא חטף גשם של ביצים, ולעומת זאת במקסיקו נערות היו מוכנות לאבד את בתוליהן תמורת כרטיס להופעה שלו. והיה גם איזה עניין קטן עם דרישה להכרה באבהות, אבל באמת בקטנה.

ג'סטין ביבר הוא זמר השנה שלכם? הצביעו למצעד השנתי

 

כריס בראון

כריס בראון גיי (צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL)
יש חיים אחרי ריהאנה. כריס בראון | צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL

כריס בראון הוכיח השנה שיש חיים אחרי ריהאנה, ואפילו חיי תהילה. אלבומו הרביעי "F.A.M.E" יצא השנה בחודש מרץ ונכנס הישר למקום הראשון ב"בילבורד" האמריקני עם מכירות של 270 אלף עותקים בשבוע הראשון. הסינגל המוביל מתוכו "Yeah 3x", שגם מככב במצעד השנתי, הגיע ל"עשרת הגדולים" ב-11 מדינות. הסינגל השני "Look At Me Now" עם ליל ויין ובאסטה ריימז, הגיע למקום הראשון במצעד ההיפ הופ בארה"ב.

הסינגל השלישי "Beautiful People" עם אמן הדאנס בני בנאסי, שגם הוא מועמד במצעד, הגיע למקום הראשון במצעד הדאנס האמריקני. הסינגל הרביעי שיצא בארה"ב היה "She Ain't You", בעוד שאר העולם נהנה דווקא מ-"Next to you", קליפ הנשיקה של ג'סטין ביבר. עוד לפני שהשנה נגמרה בראון הוציא את "Strip", סינגל ראשון מהאלבום הבא שלו "Furtune", שצפוי לצאת במרץ 2012. האיש מכונה.

בעקבות האלבום יצא בראון לסיבוב הופעות מצליח ואירח במופע הראשון את קלי רולנד, אבל את הופעתו הגדולה ביותר נתן השנה בטקס פרסי MTV אמריקה, במופע ריקודים שהיווה מחווה ללהיטים בולטים מההיסטוריה של הטקס, כולל ריחופים באויר בעזרת כבלים. בראון רקד, לצד להיטים שלו, גם את "Protect Ypur Neck" של וו טאנג קלאן ואת "'Smells Like Teen Spirit" של נירוונה.

כריס בראון ביאס השנה שלא במתכוון את ריהאנה בת זוגו לשעבר בטקס פרסי ה-BET באמריקה, שם זכה בפרס על חשבונה. כמו כן התארח השה ב"International Love" של פיטבול, שמתחרה בו כאן במצעד.

כריס בראון הוא זמר השנה שלכם? הצביעו למצעד השנתי

 

סי לו גרין

טקס הבילבורד, סי לו גרין (צילום: Ethan Miller, GettyImages IL)
הכי גרובי. סי לו גרין | צילום: Ethan Miller, GettyImages IL

סי לו גרין (שנולד בשם תומאס דקארלו קאלאוויי), המשיך השנה את הצלחתו מהשנה שעברה, בעיקר עם הסינגל "Bright Lights Bigger City". השיר לקוח מהאלבום "The Lady Killer", שיצא לפני כחודש במהדורת פלטינה מיוחדת, הכוללת שיר חדש בשם "Anyway", שכתב לו ברונו מארס.

את השנה הוא פתח עם הופעה מיוחדת בטקס ה"גראמי". גרין שיתף פעולה עם השחקנית גווינית' פאלטרו ועם חבורת בובות מבית היוצר של "החבובות" וג'ים הנסון, וביצע את השיר "Forget You", גרסה מרוככת ללהיט "Fuck You" שיצא בשנה שעברה. לרבים הזכירה הופעתו בטקס הופעה דומה של אלטון ג'ון משנת 1977.

בנוסף התמיד השנה סי לו גרין להופיע בטקסים שונים ובתוכניות טלוויזיה רבות בארה"ב ובבריטניה, כשגולת הכותרת היא השתתפותו בתוכנית הריאליטי "The Voice".

סי לו גרין הוא זמר השנה שלכם? הצביעו למצעד השנתי


פיטבול

פיטבול (צילום: Charley Gallay, GettyImages IL)
קיסר הרחבות. פיטבול | צילום: Charley Gallay, GettyImages IL

הראפר האמריקני פיטבול (או בשמו האמיתי: ארמנדו כריסטיאן פרז) הוציא השנה את אלבומו השישי "Planet Pit" והמשיך לתת בראש עם דאנס, האוס ואלקטרוני להיטי יותר מכל אמן אחר. שני הסינגלים המצליחים מהאלבום הזה, שמתחרים שניהם במצעד השנתי, הם "Give Me Everything" עם ני-יו, אפרוג'ק ו-Nayer, ו-"Rain Over Me" עם מארק אנתוני. הסינגל השלישי הוא "International Love" עם כריס בראון.

אבל ההצלחה הגדולה ביותר של פיטבול השנה היתה בשיתוף הפעולה עם ג'ניפר לופז בלהיט הענק "On The Floor". פיטבול גם התארח בהופעה הבלתי נשכחת שנתנה לופז בטקס פרסי המוזיקה של אמריקה.

פיטבול וחבריו נתנו בעצמם הופעה מצוינת בטקס פרסי MTV שנערך השנה, עם הלהיט "Give Me Everything".

פיטבול הוא זמר השנה שלכם? הצביעו למצעד השנתי

 

טוני בנט

טוני בנט (צילום: Gettyimages IL, getty images)
הפתיע. טוני בנט | צילום: Gettyimages IL, getty images

טוני בנט בן ה-85 כבר ראה הכל במוזיקה, אבל דווקא השנה הפתיע והפך לפתע לרלוונטי עם אלבום דואטים שכלל את איימי וויינהאוס באחת ההקלטות האחרונות לפני מותה בשיר "Body & Soul", ואת הדואט "The Lady is a Tramp" עם ליידי גאגא, איתה שר את השיר בספיישל חג ההודיה האחרון.

כמו כן הפך בנט לדובר בלתי רשמי של מותה של וויינהאוס כמי שהיה איתה באולפן ההקלטות: "אני חושב שאיימי ידעה שהיא מאוד מאוד חולה", אמר. "היא לא דיברה על זה אבל אני הסתכלתי עליה ויכולתי לראות שהיא יודעת שמצבה הפיזי לא טוב ושהיא עומדת למות. אלה לא היו הסמים, אלא האלכוהול, אבל כאשר הקלטנו היא היתה פיכחת".

בקטע הוידיאו שנחשף מצולמת ווינהאוס באולפן כשהיא מספרת על סשן ההקלטות: "נפגשתי עם טוני באולפן והקלטנו יחד. זה יצא מושלם, נפלא, באמת דואט נהדר". בצילום זה נראית איימי ווינהאוס מחייכת ובמצב רוח טוב, אולי היה זה החיוך האחרון בחייה.

טוני בנט הוא זמר השנה שלכם? הצביעו למצעד השנתי