דניאל תבורי פרומו (צילום: אלי לבנה)
"אנחנו שושלת, אני מקווה שיאהבו אותנו כמו שאוהבים את אבא". דניאל תבורי | צילום: אלי לבנה

דניאל תבורי רק בן 25, ועלה לארץ רק לפני שלוש שנים אחרי שחי 14 שנה בארה"ב, אבל כבר הספיק לככב על המסך ב"כוכב נולד", שם הגיע למקום השביעי, וב"התבורי'ס" בערוץ 24, שם חגג עם אביו שימי ועם אחיו אלירן, אריאל ובן-אל, חגיגה שהסתיימה בהופעה בקיסריה. באפריל האחרון הוציא את השיר "גשם" וכעת הוא מצרף אליו את בלדה "מה עובר עלייך?", שניהם צפויים לככב באלבום הבכורה שלו, עליו הוא עובד בימים אלה באולפן שהקים בבית המפורסם של אביו במושב בית דגן, שם צולמה "התבורי'ס".

"אני גר אצל אבא, שחוזר בעוד שבוע מחודש בחו"ל", מספר דניאל. "הוא מדלג הלוך חזור בין רכישות נדל"ן בחו"ל ובא לארץ להופיע. הוא הפסיד הרבה כסף בחיים והתפכח. הוא רוצה להשקיע את הכסף וכל הכבוד לו, כי הוא עושה את זה גם בשבילנו".

"כיף לראות את אבא רגיש כלפי הילדים שלו"

שימי תבורי - בית ומשפחה (צילום: יוסי צבקר)
"הוא תימני קשוח כמו של פעם, אבל לקראת גיל 60 הוא מתרכך". שימי תבורי | צילום: יוסי צבקר

-איך זה לגור פתאום עם אבא?
"זה מוזר, כי לא גדלתי איתו. עד גיל 9 היינו באותה מדינה אבל לא באותו בית ועד גיל 22 ראיתי אותו פעם בשנה. בתקופה של כוככב נולד והתבורי'ס רציתי פינה משלי אז גרתי בדירה שכורה בהרצליה. עכשיו השתחררתי מהצבא וחזרתי מחו"ל וזו פעם ראשונה שאני גר איתו באותו בית. והתחלנו לעבוד ביחד ממש הרבה. הוא שותף שלי בהפקות והתבורי'ס שממשיכים להופיע זה עסק משפחתי, שאני ואבא מפיקים. אני מרגיש קרוב אליו. זה כיף לי בפעם הראשונה להתקרב אליו, כי הייתי רחוק ולא מחובר אליו שנים".

-מה גילית עליו שלא ידעת קודם?
"הוא משתנה לי מיום ליום מול העיניים. בשנים האלה, קרוב לגיל 60, הוא התרכך ונהיה הרבה יותר רגיש, יותר חכם ברגשות כלפי הילדים, אינטואיציה שלא היתה לו בעבר. וזה כיף לראות אותו רגיש, כי סך הכל הוא תימני קשוח כמו של פעם, שהרבה עובר לצידו ולא מתרגש מהרבה דברים. לראות אותו מתרגש מאיתנו זה מרגש אותנו. הוא מאוד תומך בכל הילדים".

"אתה רוצה מישהי שתהיה איתך בבוקר כשאתה קם, ובלילה תירדם איתך"

-בוא נחזור אליך, בנית אולפן בבית.
"בניתי אולפן ואני עובד בכיף שלי, מקליט ומגבש אלבום. עבדתי שנה כדי להגיע לשבוע הזה שהסינגל החדש ייצא וכל השאר כבר מוכנים. יש לי 5-6 שירים גמורים ועוד עשרה בשלבי הפקה כאלה ואחרים. השיר הבא שייצא נקרא 'מותק', כתבתי והלחנתי אותו בלוס אנג'לס. אחרי ההופעה בקיסריה היה לי צו גיוס ביד וטסתי לחו"ל לארבעה חודשים לראות את אמא ולטייל לפני הצבא, למרות שהתגייסתי רק לחצי שנה. נסעתי לחו"ל ולא רציתי חלטורות. רצית להיעלם מהתקשורת. החברה נשארה בארץ והתגעגעתי אליה אז יצאו לי הרבה שירים טובים. עכשיו אני פנוי, רווק, מחפש אהבה, מחפש השראה לעוד שירים, לעוד מישהי שתשבור לי את הלב. מי שרוצה להיות חברה שלי שתשלח קורות חיים לאינבוקס של הפייסבוק".

-בגיל 25 בחורות זה לחץ, לא?
"אתה רוצה מישהי שתהיה איתך בבוקר כשאתה קם, ובלילה תירדם איתך. לא צריך לסבך את זה יותר. הכיף של היום יום קצת חסר לי. אני אוהב את המתוקות שמזכירות לי את אמא וגם ילדות רעות. אני צריך ילדה רעה אבל מופנמת כזו. שיהיה על מה לדבר איתה, אבל בבוקר ובלילה".

"דודו אהרון נזכר אחרי שנה בשיר ששרתי לו ב'לה לה לנד בלוס אנג'לס"

דודו אהרון פרומו (צילום: דור מלכה)
"הוא התקשר אלי בארבע וחצי בבוקר לבקש שיר בסגירה של האלבום". דודו אהרון | צילום: דור מלכה

-והשיר?
"דודו אהרון ביקש את השיר 'מותק' לפני חודשיים ואחרי הרבה התלבטות סירבתי לו. דיברתי איתו שאני אזרום לדואט ושהוא יפיק אבל אמרתי לו בפנים שזה בטח לא יקרה ושלא רגיש לא נעים. עשיתי את השיר עם אורי אבני, המעבד של לירן דנינו והיה תענוג לעבוד איתו. באלבום יהיה גם ביצוע שלי ל'ביום של הפצצה' של רמי קלינשטיין בעיבוד קולדפליי, מאוד גדול, מאוד לא האופי של השיר במקור. יש גם שיר שכתבתי על פי הזמנה ללירן דנינו. כתבתי לו ובסוף התאהבתי בו ואני מקליט אותו, שמו "אני הולך'. השיר הזה קרה בהשראתו של לירן".

-אתה מאכזב הרבה כוכבים.
"מה אני אעשה, זה לא קל. דודו תפס אותי בארבע וחצי בבוקר. עם כל הכבוד. אני מעריץ את דודו וזה ריגש אותי. הוא היה אצלנו בלוס אנג'לס בצילומים של 'לה לה לנד', שרתי לו את השיר שם. הוא התקשר שנה לאחר מכן. בסגירה של האלבום שלו הוא נזכר והתקשר בארבע וחצי בבוקר, אחרי שנה שלא דיברתי איתו. התחנף אלי וביקש את השיר ולא היה קל לסרב לו, כי בשבילי זה יהיה מרגש לשמוע אותו שיר שלי. גם כתבתי שיר שאולי אציע לאייל גולן. אני זורם בכתיבה, לא יודע לאן זה יקח אותי. פניי מיועדות לסינגלים ולרדיו ומה שיקרה אז באהבה".

"אני רוצה להביא משהו אמריקאי, יותר מושקע ממה שיש בדרך כלל בארץ"

לירן דנינו פרומו (צילום: דורון עדות)
"מקווה שגלגלצ יחבקו אותי כמו שחיבקו אותו". לירן דנינו | צילום: דורון עדות

-גלגלצ אימצו את לירן דנינו ונתן גושן, אתה הבא בתור?
"זה המילייה, אבל כן ולא. אני רוצה להביא משהו אמריקאי, יותר מושקע ממה שיש בדרך כלל בארץ, וזה מה שהם מביאים, עיבודים קצת זרים לארץ, סטייל מאוד טרי. מהבחינה הזו אני מקווה שאמשיך את מה שקורה שם. מצד שני אני רוצה להביא אלמנטים מזרחיים כמו שהיו במזרחית של פעם, שאני מאוד מחובר אליה. לשיר מזרחית זה מה שאני נהנה, אבל גם ראפ ו'בויז טו מאן'. אני עושה עכשיו עם פישי הגדול גרסה בעברית ל'ביליונר' של ברונו מארס. עשיתי שם קטע ראפ שהחליפות של קובי פרץ כבר קטנות אלי. המזרחית זה בשבילי הקצה, מה שאני עושה הכי טוב אבל לא מתחבר לזה על הבמה. אני לא מתאים לסצנה של החתונות והחפלות. אני אוהב הופעות עם להקה שהמוזיקה שלך מרגשת. אבל יש לי שורשים כמו יואב יצחק שמרגש אותי ברמות קשות".

-אחיך בן-אל חזק בחפלות.
"אנחנו מדברים על זה עכשיו. יהיו לי שירי חפלות. אני לא מתבייש בזה, בכל זאת אני תבורי, אי אפשר להתכחש לזה, אני רוצה להוכיח לאנשים שאני יכול כאשכנזי לבן לשיר מזרחית. בהופעות אני שר מאוולים וכל הגבות למעלה, אני שר 'ברצלונה', 'סוד המזלות', 'מרלן', כל המאוולים. בקריוקי אני שר 'רעיה' ו'לך אלי תשוקתי', אין קריוקי בלי 'רעיה' בסוף הלילה. באלבום הזה יהיה פחות מזרחית אולי היא תבוא כשאני אהיה מגובש. אני מחפש קו אחיד להיצמד אליו, לא להתפזר, לא מהפך, רוצה שהקהל יבין אותי, שיתחבר לשירים. יש לי גם דאנס שאני שם במגירה. בשנה הבאה נראה מה יהיה באלבום הבא. כרגע הקו מאוד פופי, וכן, אני מקווה שאמצע בית חם בגלגלצ כמו חברי היקר לירן דנינו".

"אנחנו עושים עסק משפחתי, מנהלים מתוך הבית הופעות שלנו ושל אבא"

אין תמונה
"אולי נקליט יחד אלבום דואטים". התבורי'ס

-מה עם הופעות?
"כרגע אני עוד לא מופיע. אחרי הסינגל הבא אמצע מקום שאתחיל לחשוף חומרים מקוריים. כשאבא בארץ אנחנו מופיעים כ'התבורי'ס' בבמות בידור וועדי עובדים, אז חסרים לי הלהקה והופעות של רפרטואר שלי. זה יקרה אולי אחרי הסינגל הבא. אף אחד גם עוד לא מנהל אותי, אני לא ממהר. אני בפגישות, המאסטרים הם שלי, בהפקה עם אבא, ואני לא מחויב לאף אחד. כשאצא להופעות ויהיה אלבום אהיה חתום במשרד. כרגע אנחנו עושים עסק משפחתי, מנהלים מתוך הבית הופעות שלנו ושל אבא".

-אבא שלך באמת פורש ממוזיקה?
"כמו שהוא אמר לך בראיון ההוא, הכוונה שלו היא לפרוש ממוזיקה, אבל עכשיו כשיש אולפן בבית אני זומם להכניס אותו לאולפן, מה שלא הצליחו כמעט לעשות בשנים האחרונות. אני אכתוב לו שיר, גם בן אל יכתוב ונתקתק איתו הפקה, אפילו בשביל הכיף. עצוב לי שהוא יפרוש למרות שאני מבין אותו, כי הוא עבר ארבעים שנה. זה טוב לנוח, אבל מוזיקה זו האהבה האמיתית שלו. בגיל 15 הוא עבד בנגריה כדי שבזמן הפנוי יבנה גיטרה ואחר כך חסך כסף משבוע שלם של עבודה כדי שיהיה לו לשלם על שיעור. אני מקווה להקליט איתו דואט ואולי ייצא אלבום של התבוריס עם כל מיני דואטים".

"רציתי לצאת מהצבא לצילום שער בעיתון ולא נתנו לי"

-תגיד, מה עשית בצבא?
"הייתי אמור לנהל מוזיקלית להקה צבאית, בפיקוד העורף ברמלה. בשבוע הראשון שלי שם רצו שאמטלם לכתבת שער של עיתון 'מעריב', שבחר את יוצאי כוכב נולד האהובים עליו, וביקשתי אישור לצאת לצילומים. המפקדת שלי לא אישרה לי. שבוע ראשון בצבא, רצו להראות לי מי הבוס. מאוד כעסתי אבל הבלגתי וויתרתי על שער במעריב. אחרי זה הלכתי למפקד הבסיס, ביקשתי לצאת מהמחלקה ועברתי ללוגיסטיקה תחת מפקד המחנה שהכרתי אותו והוא נתן לי אישורים לצאת לעבוד בחוץ מתי שהייתי צריך. היה לי עצוב שלא הפקתי את הלהקה, אבל העבודה מחוץ לצבא גם מאוד חשובה, כי בדיוק חזרתי לארץ והייתי חם על השירים ורציתי להיכנס לאולפן. אני בן 25 ויש לי דברים בחוץ שהם חשובים לי".

-היה לך מזל שלוש פעמים - אתה גם בן של שימי תבורי, גם היית ב"כוכב נולד" וגם ב"התבוריס", חשיפה גדולה מאוד.
"עכשיו אני מקווה שאביא שירים טובים. אם היה לי מזל שלוש פעמים אולי עכשיו לא יהיה, לך תדע. המשפחה הזו היא עם ברכה עליה וקסם שכובש את הקהל כל פעם מחדש וזה בא רק מאבא, ואנחנו ירשנו ולמדנו ממנו. אפילו בהופעת חלטורה ובלגן בסוף הקסם כובש וזה בא ממנו. אנחנו מוכשרים ואני מקווה שהחיבור בין הארץ הזו והמשפחה הזו יימשך, כי סך הכל אנחנו שושלת שתמשיך. העם אוהב אאת אבא ואני מקווה שרק נזכה לאחוז קטן ממה שהוא קיבל".