ג'ורג' הריסון (צילום: Dave Hogan, GettyImages IL)
שקט שקט, אבל חדר עמוק. ג'ורג' הריסון בהופעה ב-1987 | צילום: Dave Hogan, GettyImages IL

כולם הכירו את ג'ורג' הריסון בתור "החבר השקט בביטלס", שיצר שירים נפלאים כמו "Something", ו-"Here Comes The Sun" וכאדם מקורב לנושאים רוחניים, שלהיטו "My Sweet Lord" הגיע למקום הראשון במצעדים. אבל סרט תיעודי חדש של הבמאי מרטין סקורסזה חושף כמה סיפורים מעניינים מחייו של הריסון, הזמר, הגיטריסט והמוזיקאי האהוב, שהלך לעולמו כתוצאה ממחלת הסרטן בנובמבר 2001, לפני כמעט עשור שנים, בגיל 58.

הריסון "הרוחני" השאיר אחרי מותו צוואה ובה 99 מיליון ליש"ט

בסרט שנקרא "George Harrison: Living In The Material World" וייצא ב-DVD ב-10 בחודש, מספרים חבריו של הריסון לביטלס שנשארו בחיים - רינגו סטאר ופול מקרטני, וכן קולגות כמו אריק קלפטון ובני משפחתו של הריסון - אשתו אוליביה והבן דהאני הריסון - על אחורי הקלעים של הצלחתו וחושפים כמה מסודותיו.

רינגו סטאר, אוליביה הריסון, יוקו אונו, פול מקרטני, (צילום: Gettyimages IL, getty images)
רינגו סטאר, אוליביה הריסון, יוקו אונו, פול מקרטני ומרטין סקורסזה בהשקת הסרט | צילום: Gettyimages IL, getty images

הסיפורים מתחילים בקלישאות של סקס, סמים ורוקנ'רול ומסתיימים בחברות אמת. כך למשל מדובר בו על משיכתו הגדולה של הריסון לסם ה-LSD, השמועות על כך שהשתמש גם בקוקאין, והסכום שהותיר המוזיקאי שנודע ב"רוחניות" אחרי מותו - כ-99 מיליון ליש"ט שהופיעו בצוואתו. מנגד מספר ריגו סטאר כיצד הציע הריסון להתלוות אליו ולתמוך בו כאשר ביתו נזקהה לניתוח להוצאת גידול מראשה.

האמין ב"אהבה חופשית" עם הרבה נשים

ג'ורג' הריסון, מסתבר, כמו רבים מבני דור "ילדי הפרחים" של שנות ה-60', האמין ב"אהבה חופשית", כלומר בהתעסקות עם כמה וכמה נשים במקביל. אלמנתו אוליביה, שבמקביל להפקת הסרט לזכרו מוציאה גם ספר ביוגרפי אודותיו, מספרת כיצד נאלצה להדוף מהריסון ערימות של נשים ששיחרו לפתחו וביקשו לטעום משהו מתהילת העולם של הביטלס.

ג'ורג' הריסון, אוליביה הריסון (צילום: Dave Hogan, GettyImages IL)
האישה שאיתו. ג'ורג' ואוליביה הריסון, ינואר 1986 | צילום: Dave Hogan, GettyImages IL

"ג'ורג' אהב מה שכל גבר אוהב, הוא היה בשר ודם כמו כולם... הוא היה אדם חופשי, שלא אהב מגבלות, אהב נשים ונשים אהבו אותו", מציינת אוליביה בת ה-63, שהכירה את הריסון ב-1978, נשארה נאמנה לו עד מותו והקדישה חמש שנים להפקת הסרט וכתיבת הספר. "...מספיק שהוא היה אומר שתי מילים לאישה, וכבר היתה לו השפעה עליה... אני לא האישה היחידה שנאלצה לחיות עם גבר כה אהוב על ידי נשים, וזה תמיד היה אתגר עבורי".

בהקשר זה הסתובבו בבריטניה שמועות על כך שהריסון עצמו שכב עם מורין, אשתו של רינגו סטאר, וכריסי, אשתו של רוני ווד מהלהקה המתחרה לביטלס - הרולינג סטונז.

נתן את אשתו לאריק קלפטון

המוזיקאי והחבר של הריסון, אריק קלפטון, מספר בפירוט על יחסיו המורכבים עם ג'ורג', כאשר נרקם רומן בינו (קלפטון) לבין פאטי בויל, אשתו הראשונה של הריסון, לה היה נשוי משך שמונה שנים, בין 1966 ל 1974. כאשר נודע להריסון על הרומן, הוא אמר לקלפטון בפשטות: "היא יכולה להיות שלך", והשניים נשארו חברים.

"כשפאטי ואני התחלנו לעשות את זה באתי לג'ורג' ואמרתי לו - שמע, זה מה שקורה וכבר מעורבים בזה רגשות, אני חייב לדעת מה אתה מרגיש כלפי זה, כאילו שאני מציע לו להגיד לי להפסיק ואז אפסיק", אומר קלפטון, שהופתע לשמוע את התשובה של הריסון: "היא יכולה להיות שלך". קלפטון מייחס את האמירה הזו ליחסו הפתוח של הריסון כלפי "אהבה חופשית": "הוא יצא גבר. החלפה של נשים, זה היה הקטע באהבה החופשית של הסיקסטיז. הגישה של ג'ורג' נראתה הגיונית כשמסביב יש עולם כזה חומרני. אמרתי לעצמי, אלוהים, הוא נותן לי כאן 'קארט בלאנש' (יד חופשית)".

שמונה דקירות בסכין בהתקפה לילית

אחד הסיפורים הקשים בביוגרפיה של הריסון הוא התקפת הדקירות שחווה בביתו ב-1999, שנתיים לפני מותו מסרטן, מחלה ממנה סבל עוד לפני כן, מ-97'. חולה בסכיזופרניה בשם מייקל אברם פרץ לביתו הכפרי של הריסון במחוז אוקספורד באמצע הלילה ודקר אותו שמונה דקירות בסכין. "רצתי בבית בלילה, תפסתי משהו ביד והיכיתי את הבחור כמה פעמים בראשו, ראיתי שיורד לו דם", מספרת אוליביה הריסון על הנסיון שלה לעצור את התוקף. "הוא רדף אחרי, תפס אותי והחל לחנוק אותי, ואז ג'ורג' קפץ עליו מאחורה. למרות שהיה פצוע קשה הצליח הריסון להוציא מאברם את הסכין. במשפט שנערך לו זוכה אברם מאשמת ניסיון רצח בגין אי שפיות ובילה 19 חודשים בבית חולים סגור.

דהאני הריסון (צילום: Amanda Edwards, GettyImages IL)
הכי דומה. דהאני הריסון, הבן של | צילום: Amanda Edwards, GettyImages IL

דהאני הריסון בן ה-33, בנו של ג'ורג', טוען כי הפציעה הקשה שחווה אביו בתקיפה ב-99', הפריעה לו להיאבק כראוי במחלת הסרטן ממנה הלך לעולמו שנתיים אחר כך. "אבא שלי הותקף קשות וזה בטוח הוריד לו כמה שנים מהחיים. הפציעה הפריעה לו בניסיון להיאבק בסרטן", אמר. הבן גם סיפר שאביו הציע לו כמעט מדי בוקר לוותר על הליכה לבית הספר ולצאת איתו להפלגה ביאכטה. "להיות מורד בבית שבו גדלתי היה כן לרצות ללכת לבית ספר", הסביר.

>> הצביעו למצעד להיטי רוקסט וזכו בפרסים  כרטיסים זוגיים לפול אנקה בהיכל נוקיה