דניאל בן-חיים, יוצא "כוכב נולד 5", מתקדם בצעדים גדולים לכיוון אלבום הבכורה המיוחל שלו. אחרי שני סינגלים, שסימנו אותו כהבטחה ים-תיכונית מגיע סינגל שלישי, "מתפרפר", ונותן את החותמת הסופית - מדובר בזמר שיש לו את כל הנתונים לזנק במהירות לטופ של הז'אנר. הוא מנוהל על ידי הכריש הכי גדול - אבי גואטה של שרית חדד, את המילים כתב יוסי-מכונת הלהיטים-גיספן, את הלחן חיבר עדי "התקתקן" לאון ולעיבוד ולהפקה המוזיקלית אחראי, איך לא, יעקב למאי, יחד עם טל שגב במסגרת צמד ההפקה "דו-סול". גם רשימת הנגנים מצלצלת כמו עוד מוצר מפס הייצור הבלתי נגמר של הפופ הים-תיכוני: אבי סינגולדה בגיטרות, אבי יפרח בבס ואשר פדי בתופים. כל הסימנים מעידים שגואטה מכוון את בן-חיים לגבולות הגזרה המדודים של כוכבים כמו אייל גולן, קובי פרץ, ליאור נרקיס, מושיק עפיה ושלומי סרנגה.

"אני לא מרגיש חלק מפס הייצור של המוזיקה המזרחית", אומר בן-חיים. "לדעתי כל זמר מביא את הייחודיות שלו. כל שיר הוא משהו שונה מבחינתי. אני שומע סקיצה ולא מתייחס אם מי שכתב זה גיספן או מי יעבד. השם 'גיספן' נותן תחושה של שיר טוב, אבל לי חשוב אם התחברתי למילים וללחן. הנגנים הם הכי טובים שיש ויעקב למאי הוא הכי טוב. יש עוד טובים בתחום ואם זה מה שהקהל אוהב, כנראה שזה טוב".

-נוח להיכנס לתוך הביצה הזו?
"אני לוקח את זה ככניסה למקום שאני רוצה להיות בו. אני לא נלחם באף אחד ולכל אחד יש את המקום שלו. עובדה שיש הרבה זמרים ולכל אחד יש מעריצים. גדלתי על שלומי שבת, אייל גולן ושרית חדד והלוואי ואהיה כמו השמות הגדולים שהזכרת, אני מקווה להתברג ביניהם".

דניאל בן חיים 2009 4 (צילום: רונן אקרמן)
"ב'כוכב נולד' לא ידעו שאני שר מזרחית. כיוונו אותי לאן שהם רצו" | צילום: רונן אקרמן

-אתה רק בן 21, לא בא לך להביא משהו אחר, לשנות, לפרוץ דרך?
"אני כן מביא. אני חושב שבשירים שלי יש משהו אחר, אבל הכל באוזני המאזין. ב'כוכב נולד' לא ידעו שאני שר מזרחית ולא יכולתי לשיר שם בדיוק מה שרציתי. הם הכווינו אותי לאן שהם רצו. אני מתחבר יותר לים-תיכוני ולמזרחי. מבחינתי זאת המוזיקה הישראלית של הארץ שלנו. זה מה שהולך. לאנשים קצת קשה להשלים איתה ועם זה שהיא שולטת. אני לא מזלזל במי ששר דברים אחרים, אבל מה שאני שר זה מה שאני מתחבר ובא לי מהנשמה".

-מאוכזב שלא עלית לחצי גמר ולגמר?
"לא, כי חוץ מבשתי תוכניות הייתי בהכל וקיבלתי חשיפה ובמה ענקית, שבלעדיה לא הייתי מגיע לאיפה שאני היום. צריך להגיד תודה שהגעתי לשם. אני מאוד שלם. קיבלתי מקפצה ומפה להמשיך קדימה".

-בזמנו הכניסו אותך לרשימת אלה שלא עשו צבא.
"וזה לא נכון. עשיתי חצי שנה צבא בבסיס מזון בטירה ושוחררתי על סעיף רפואי".

-אתה שומר על קשר עם מעריצות? אולי שכחו אותך בינתיים?
"יש לי פורום באינטרנט דרכו אני מתקשר איתן וכותב להן מכתבים ופעם בכמה זמן מעדכן במה שקורה. אני לא מאמין ששכחו אותי, אולי קצת. הייתי צריך קצת להתנתק ולעבוד על האלבום ואני מאמין שייזכרו בי מהר. בעיני עדיף מה שנבנה לאט וטוב יותר ממה שנבנה בצ'יק".

-עד כמה המראה שלך חשוב להצלחה?
"זה דבר בלתי נפרד ממני שהוא לא בשליטתי וזה פלוס אדיר. אני לא מתגאה, אבל זה מה שנתן לי הקדוש ברוך הוא, ואנשים אוהבים לראות דבר יפה. זה מוסיף לפוטנציאל שלי וכרוך במוזיקה שהיא העיקר. אני מקווה מאמין שזה ישתלב טוב בכישרון שלי".

-יש לך חברה?
"כן. היא מבית שאן, חיילת, בת 19, משרתת בבסיס שמשון. אני כרגע במעבר ממגדל העמק לאזור המרכז. לפני 'כוכב נולד' גרתי שנתיים באילת ולפני זה הייתי שנתיים בישיבה חרדית, ככה שממילא רוב הזמן הייתי מחוץ לבית ככה שאני לא דאג. אני מאוד עצמאי ויודע להיות אחראי לעצמי. אני עדיין עם כיפה, שומר שבת, מניח תפילין, הכל".

דניאל בן חיים 2009 1 (צילום: רונן אקרמן)
"המראה שלי הוא פלוס אדיר" | צילום: רונן אקרמן

-ההורים שלך מעורבים במשהו בקריירה שלך?
"ממש לא מעורבים. הם סומכים עלי ועל אבי מאוד מאוד, אוהבים את מה שנעשה ורק מפרגנים ואומרים שיהיה טוב".

-כמעריץ של שרית, האמנת פעם שתהיו חתומים אצל אותו מנהל?
"להיות חתום אצל אבי גואטה ולהקליט אצלו אלבום זה סוג של הגשמת חלום. זה קצת מוזר כי בדרך כלל לוקח הרבה זמן עד שחלומות מתגשמים ואני בגיל 19 הגעתי ל'כוכב נולד'. הייתי אמור לעשות אודישן אצל אבי לפני התוכנית אבל זה לא הסתדר ובסוף הלכתי לאודישנים לתוכנית. בסוף הגעתי אליו משם. זו מחמאה ענקית שהוא בחר בי, זה נותן לי תחושת ביטחון גדולה, כיף גדול".