הזמרת מירי מסיקה מוציאה השבוע את אלבומה החדש והשישי "סימנים על החול", הכולל את השירים "עזור לי" בו משתתף אביה, ו"דמעות" שכתבה קרן פלס, אשר כבר הפכו ללהיטים ברדיו.

היום חושפת מסיקה מתוך האלבום שני שירים נוספים, המתייחסים לבנותיה, תמר בת הארבע ויובל התינוקת. את "הכל בך" כתבה צרויה להב. הוא כולל שורות כמו: "מה‭ ‬את‭ ‬רואה, מה‭ ‬לימדו‭ ‬אותך‭ ‬מי‭ ‬תמיד וניגון‭ ‬כוכבים‭ ‬מהדהד, ספרי‭ ‬לי‭ ‬את‭ ‬בשפת‭ ‬תינוקות‭ ‬עטופה‭ ‬וסודית, אנחנו‭ ‬לעולם‭ ‬לא‭ ‬ניפרד ‬‬‬‬‬‬‬‬‬/ איך‭ ‬יכול‭ ‬להיות‭ ‬שבמקום‭ ‬קורס‭ ‬כזה ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
שלמות‭ ‬עוללית‭ ‬נולדת, פשוטה‭ ‬כהמיה‭ ‬פעוטה‭ ‬בחדר, פלאית‭ ‬כחיוך‭ ‬מתעורר".

את "אני שלך" חיברה מרים בניון, ובו מסיקה שרה: "אני‭ ‬שלך ‬תמיד, ‬‬‬כל‭ ‬מה‭ ‬שידעתי‭ ‬לפניך, אני‭ ‬שוקלת‭ ‬מחדש, שאהיה‭ ‬בדיוק, כל‭ ‬מה‭ ‬שביקשתי‭ ‬בשבילך, ואם‭ ‬לא‭ ‬יהיו‭ ‬לי‭ ‬תשובות‭,‬‮, לא‭ ‬יהיו‭ ‬לי‭ ‬מלים‭ ‬לכסות‮, את‭ ‬מגלה‭ ‬אותי" (את שני השירים הלחין אדיר גץ, עיבד ערן מיטלמן והפיק מוזיקלית בעלה של מסיקה אורי זך).

"אלה שתי נשים מעניינות, צרויה להב ומרים בניון, חזקות, חכמות, מיוחדות, אומרת מירי מסיקה. "צרויה כתבה את השיר אחרי שילדתי את תמר, לפני ארבע שנים. אמרתי לה שאני מרגישה שתמר יודעת הכל כאילו מכלום, שיש לי איתה חיבור רוחני מאוד גדולה, שהיא יודעת ובעתיד כשהיא תדע לדבר היא תספר לי. הטקסט המקורי היה 'אחרי שניפרד', שגם התאים לסיפור החיים של צרויה, אבל אז היא אמרה 'אני לא אעשה לך את זה' והורידה ושינתה ל'לעולם לא ניפרד'. אני חיה בתחושה שתמר שלי יודעת הכל והלוואי שהיתה יכולה לספר לי. זה מה שהרגשתי אז. אני חושבת שאנחנו בעצם נולדים מושלמים, מתקלקלים תוך כדי החיים, וכשמתים חוזרים להתחלה. הנשמה שיודעת הכל שוכחת, מתנקה".

מרים בניון כתבה את "אני שלך" כשהיא חיכתה בקופת חולים לבת שלה. היא כתבה בפשטות ובמזוקקות שזה כל כך נגע בי. היא ישבה בתור בקופת חולים וכתבה כמה הילדה היא אוויר בשבילה. זה נגע לי בנשמה. אדיר גץ הלחין את שני השירים. הכרתי אותו ב'כוכב נולד' והיה כיף לשתף איתו פעולה".

-היה לך ברור שבאלבום יהיו שירים על הבנות?
"כן כי האלבום הוא על החיים. כמו שקרן כתבה את 'דמעות' על ההתמודדות שלה עם אורי. האלבום בעצם מדבר על אהבה -  אהבה לבן זוג, לילדים, אהבה בוגרת שבה אחרי שנים אתה מוצא מקום ראשוני לנסות ולהיזכר בו. אני מספרת כאן את החיים שלך ועל האהבה הכי גדולה בהם".

-אמרת שאת חוששת להיות בשביל תמר לא רק אמא.
"תמר מסתכלת עלי כמו מעריצה. יש לה מבט ששובר לי את הלב. אתה רוצה שיעריצו אותך, אבל אני רוצה להסתכל עליה ככה, היא הפלא. לא טבעי שזה יהיה הפוך. היא אוהבת את המוזיקה שלי והיא לא באמת מעריצה אותי, אלא את הקטע של זמרת ואת הפאייטים על השמלה, זה מנצנץ אז ילדים אוהבים. אני שואלת אותה 'תמרי איך הייתי?', והיא עונה: 'יפה'. שזו התשובה הכי נכונה".

-בזמנו סיפרת לי שאת חולמת לעשות את ה"אפר ואבק" שלך. זה האלבום שחלמת לעשות?
"זה אף פעם לא האלבום שחלמתי לעשות. אני חיה בדרכי, הכל מקרי אצלי. אני לא יודעת אם אי פעם אעשה את מה שחלמתי וסיפרתי לך עליו. אולי הוא לא קיים. אולי הדרך חשובה והאוסף של כל השירים הכי טובים שלי יהיה האלבום הכי טוב שחלמתי לעשות".

מירי מסיקה (צילום: צ'ינו פפראצי)
"היא מעריצה אותי אבל זה צריך להיות ההפך. היא הפלא". מירי מסיקה וביתה תמר | צילום: צ'ינו פפראצי

-מהן הציפיות שלך?
"שהוא יתקבל הכי טוב, ממש מקסימום. גם 'חדשות טובות' האלבום השלישי עשה 'זהב', אבל לא הרבה שירים נשארו ממנו. עכשיו המטרה היא שכמה שיותר שירים יישארו וייגעו בלבבות של אנשים. אני רוצה לרגש במקומות הכי עמוקים, הכי עמוק בלב. זה הייעוד שלי בעצם, עם כל הכבוד למספרים ותארים. צריך לגעת לאנשים בנשמה, בשביל זה אני שרה".

-אם את רוצה שהשירים יישארו, למה קראת לאלבום "סימנים על החול"?
"זה היה השיר הראשון שהקלטתי מהאלבום, לפני שלוש שנים. ככה האלבום התחיל. תמיד אלבום מתחיל משיר. אז ככה השם נראה לי. הוא נבחר מאינסטינקט, בלי יותר מדי מחשבה. סימנים על החול הם חלק מהתנועה של העולם, כמו הבודהיסטים שמציירים המון ובסוף מוחקים. להראות הדרך חשובה, ולא התוצאה".

מירי מסיקה (צילום: צ'ינו פפראצי)
"הן האהבה הכי גדולה שלי, אז אני שרה עליהן". מירי מסיקה וביתה יובל בעגלה | צילום: צ'ינו פפראצי

-ומה צפוי במופע החדש?
"אני לא מתשחצנת, אבל זה המופע כי טוב שלי, כי אורי עשה אותו. זה באמת הכי טוב שהיה לי והתגובות עד עכשיו נדירות, בחזרה גנרלית ושתי הופעות. זה מופע עם הכי הרבה נגנים שעשיתי, מופע גדול מהחיים. יש בו המון מוזיקה וחגיגה אמיתית. אני בדרך כלל לא מרוצה ויש לי מה לומר, אבל זה המופע שחלמתי עליו".

-אורי לא מנגן הפעם?
"אורי הפיק את המופע, המאסטרו, עשה עבודה מדהימה. ערן מיטלמן החליף אותו בפסנתר וכשיבוא לו הוא ינגן. בינתיים הוא מלווה אותי על הקונסולה ליד הסאונדמן והתאורן, נותן לי הערות וחיזוקים חיוביים ואני לומדת ומתרגשת. אורי אמר שהוא מכיר אותי מהתחלה ושאצלי אותו מקום הולך וגדל, והפעם זה מקום אחר, שפרצתי את הגבולות של עצמי, וזו המחמאה הכי יפה שקיבלתי ממנו".

-יש קטעי קישור חדשים במופע?
"לא, תצטרך לסבול את אותן הבדיחות".

מירי מסיקה תשיק את האלבום והמופע "סימנים על החול" במשכן לאומנויות הבמה ת"א ביום רביעי 2 ביולי בשעה 21:00. בהמשך תופיע באמפי שוני (24.7), זאפה ת"א (29.7), אמפי עומר (9.8), היכל התרבות ראשל"צ (28.8).