ירושלים בקיץ היא מקום חם, ובכל רגע צץ אירוע או מופע מחתרתי שקשה מדי לפספס. אם זה "פסטיבל בבית" (מופעים בדירות של מתנדבים אמיצים), "החזית" (לא לסחים), "נקודת מגע" (ערב טירוף במוזיאון שנגמר במסיבת אוזניות) והפסטיבל שהכי מעניין אותנו בימים אלה; "פסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת" - שבעה ימים של הופעות, סיורים ומסיבת שוטטות רחוב.

"הרעיון הוא להביא הופעות לתוך מקומות מיוחדים בירושלים, וליצור אווירה שהיא יותר מסתם הופעה, משהו שהוא קצת טקסי, כמו שירה מקודשת", אומר איתי מאוטנר, המנהל האמנותי של עונת התרבות בירושלים. שאר חברי צוות הניהול האמנותי של הפסטיבל הם גיל רון שמע, גיל קרניאל ומנכ"לית העונה נעמי פורטיס.

פסטיבל "מקודשת" הולך להיות אירוע מדהים מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא הנוכחות המורגשת של אמנים מחו"ל, ביניהם מי שסומפל על ידי פרודיג'י, שסומפלו על ידי סקאזי למיטיבי הלכת שבינינו, מקס רומיאו האגדי, שמתוכנן לסגור את הפסטיבל בהופעת רגאיי במגדל דוד יחד עם הלהקה הישראלית זבולון דאב סיסטם (חמישי, 3.9). "אמנים מחו"ל משתוקקים להגיע להופיע בפסטיבל הזה", אומר מאוטנר, "יש לנו גם המון אמנים מחו"ל שמגיעים ממדינות מוסלמיות, כולם רוצים להופיע כאן". ואכן, למרות שהפסטיבל רק בשנתו הרביעית, הוא כבר הוכתר כאחד מעשרת הפסטיבלים הטובים בעולם.

ג'וני גרינווד מגיע למגדל דוד (וזאת לא התחלה של בדיחה)

עוד בגזרת המופעים המרגשים; שי בן צור יופיע עם 12 נגנים הודים מרג'אסטן, ועוד נגן אחד מיוחד, ג'וני גרינווד, שאתם ודאי מכירים מרדיוהד. אם גם אתם תוהים איך נעשה השידוך בין גרינווד הענק לבן צור המקומי, תופתעו לגלות שזה בכלל גרינווד שנדלק על המוזיקה של בן צור, ולאחר שפיתחו קשרי חברות, גרינווד ביקש להיות הנגן שלו בהופעות. לאחר שאיחדו כוחות בכמה הופעות, גרינווד ובן צור החליטו להקליט חומרים ביחד, שצפויים לצאת במסגרת אלבום בחג המולד. בפסטיבל מקודשת הם יתחילו את הטור העולמי עם הפרויקט החדש, וזה יקרה ביום שלישי, ה-1.9, במגדל דוד.

עוד פרויקט מיוחד לפסטיבל הוא "ת'מבינתי", שכולל עיבודים של שולי רנד לשירים של מאיר אריאל. זה יקרה ביום רביעי, 2.9, במגדל דוד. אם לא שבעתם עד כה, תשמחו לדעת שגם איתמר דוארי (שניגן בין היתר גם עם יאמאן בלוז) יצטרף לליינאפ במופע חדש בליווי להקת פלמנקו מספרד, ביום ראשון, 1.9, באמפי גן הפעמון. מארק אליהו ואביו פרץ אליהו ישיקו את פרויקט אנסמבל מקאם, שישלב כישרונות רבים על במה אחת. שני מופעים ביום שני, 31.8, בימק"א.

מלבד המופעים, השנה תושק בפסטיבל סדרת סיורים בשם "מראה מקום", במסגרתה תתאפשר למבקרים הגעה לטקסי שירה מקודשת של קבוצות דתיות במקומות שונים ברחבי העיר. "אתם מוזמנים לפסטיבל, לטייל בו, לראות מקומות מסביב, לנוע בין חללים ובין אמנים, והכל במרחק הליכה" אומר מאוטנר. תוסיפו להזמנה ולרשימת האמנים המרשימה גם את הבנות נחמה, ויקטוריה חנה, תמיר מוסקט, ועוד כרטיס אחד שיעניק לכם כניסה ל-16 מופעים שיתרחשו בארבעה חללים שונים - ותקבלו ירושלים רותחת, ולא רק בגלל מעלות שנסקו גבוה מדי.  

לפרטים נוספים על פסטיבל "מקודשת" - לחצו כאן