אבי בן אבו פרומו (צילום: אבי רוקח)
"הסגנון שלי מגוון, כזה אני, ויצטרכו לקבל את זה". אבי בן אבו | צילום: אבי רוקח

מבין עשרות בוגרי "כוכב נולד", שבשנים האחרונות ממלאים את עולם המוזיקה הישראלית בכישרונות חדשים, שמורה אצל הקהל פינה חמה בלב לאבי בן אבו, שהגיע למקום החמישי בעונה השמינית - מהעונה בה ניצחה דיאנה גולבי וממנה יצאו גם עידן עמדי, אוהד שרגאי, אדר גולד, אדיר גץ, מעיין בוקריס ועוד לא מעט כשרונות.

שיר הבכורה של בן אבו "ככה לא עוזבים", שיצא בנובמבר 2010, לפני הרבה יותר משנה, היה הסינגל הראשון מאלבום חדש, אותו יוציא בחודש הקרוב. אחריו הגיעו הקליפ של "ככה לא עוזבים", "חוזרת אליי", שגם הוא זכה לקליפ", עוד ננצח" ההמנוני, "אושר גדול" הרוקיסטי, "בקרוב אצלך" הקצבי-ים תיכוני, ו"תני לי סימן" שממשיך את החפלה. המכנה המשותף לכולם הוא גוון סגנוני - בן אבו הוא זמר ששר בכמה ז'אנרים, ואת כולם הוא מסכם בשיר החדש שלו "כל העולם" שיוצא היום.

"השיר הזה מסמל בעיני את השילוב בין מזרח למערב", אומר בן אבו. "הוא משלב בתוכו אלמנטים של פופ, רוק, ים תיכוני, מעין מיני סיכום של האלבום. לקחתי שירים כמו 'בקרוב אצלך' ו'אושר גדול' וכאילו שילבתי אותם בשיר הזה".

"זה אני, וצריך לקבל אותי כמו שאני"

-הגיוון הזה לא יגרום לקהל לאבד פוקוס איתך?
זה כביכול לא מפוקס אבל זה אני וצריך לקבל אותי כמו שאני. גם בהופעות באמצע שיר מזרחי יש לי שאגת רוק סטייל אבנר גדסי ושימי תבורי. אני מופיע המון באירועים, בעיקר חתונות, מחיפה ועד באר שבע וכמובן בעירי אשדוד, ובחתונות כמובן יותר מתחברים לים תיכוני. זה הרבה יותר זורם, גם השמח גם שירי חופה כמו 'נשבע' ו'ניצחת איתי הכל' שזה התפר בין הרוק לים תיכוני. אני מחכה להופעת הבכורה שלי ואז נוכל לעשות את החומרים שלנו".

-איזה סוג של פרפורמר אתה?
"יש כאלה שאוהבים הרבה שואו, אני אוהב לתת שואו, אבל מתרכז יותר בלהיות זמר, בלהוציא את השיר ישר מהנשמה שלי אל הקהל, כמו שלומי. לפעמים אני קופץ ומשתולל, אם זה מרגיש שצריך לקפוץ, אבל אני לא מתכנן שואו, זה יוצא לי מהנשמה לקהל ובדרך כלל עובד לי".

-בחתונה שלך אתה תופיע?
"אני מתחתן בעוד חודש ומתנגד נחרצות לשיר בחתונה של עצמי, גם ככה אני אהיה לבן וחיוור ומאוד אתרגש. אני לא יודע אם אוכל להגיד בכלל 'הרי את מקודשת לי' בדיבור, אז עוד לשיר?. אני רואה את ההזמנות ואני בהלם מעצמי. אמא שלי אמרה לי אתמול: 'אתה קולט שאתה מתחתן?', וגם היא לא קולטת".

כוכב נולד 8 חוגגים לאבי בן אבו (צילום: אורי קריספין)
"הגיע הזמן להתחתן". אבי בן אבו וחברתו מור | צילום: אורי קריספין

-מי הכלה?
"מור, בת זוגי בשבע השנים האחרונות, היא האישה של חיי. היא עובדת בחברת נדל"ן ומתחילה בשנה הקרובה ללמוד תואר שני. אני שבע שנים שלמות ומלאות איתה. בקיץ אהיה בן 25 וזהו, כבר אין לאן לסחוב את זה\ זאת האישה שלי. שבע שנים וזה יותר מדי. חיכיתי רק להיות בשל. מור עובדת בחברת נדל"ן ומתחילה תואר שני אחרי תואר ראשון בכמה מקצועות. אנחנו עוברים למושב שדה עוזיהו איפה שהיא גרה. היה ברור שזו הבחורה שאתחתן איתה וההתרגשות גדולה, אי אפשר לשלוט בזה. אנחנו עוברים לגור יחד במושב שדה עוזיהו וקונים הכל יחד, כבר אי אפשרא להשאיר קסמי אוזניים בסלון. ואני אבשל לשנינו באהבה. אני מבשל הכל דגים, בשר, מה שצריך".

אם עברתי עם בת הזוג שלי את הצבא וכוכב נולד - אז הכל בסדר"

-במוזיקה הים תיכונית לכוכבים יש בעיות עם הנשים שלהם, זה נפרד, זה מתגרש, ההוא נפרד וחוזר.
"יש אלוהים בשמים, הוא מושך בחוטים. אם עברתי עם בת הזוג שלי את הצבא שזה יותר קשה מהכל - שלוש שנים חייל קרבי לוחם ביחמ"מ, ועברתי את כוכב נולד וכלום לא קרה - אז הכל בסדר. אנחנו מתמודדים, מפרגנים ומפורגנים ואוהבים בעיקר".

-מתי ייצא אלבום הבכורה?
"אני מאמין שהוא ייצא בחודש הקרוב. התחלתי להוציא סינגלים לפני  יותר משנה, אני בונה תעודת זהות, חשוב להביא כמה שיותר ממני, ולכן האלבום הזה מגוון ואני כבר בוחר לי את הסגנון באלבום הבא שיהיה יותר מפוקס. כבר יש לי שירים לאלבום שני ואנסה לשלב בו רוק וים תיכוני. גדלתי על ים תיכוני, אבל אתה יודע, רוק זה רוק. המודל מבחינתי הוא שלומי שבת. הוא מנטור שלי, כמו אבא, הזמנתי אותו לחתונה ואני מקווה שהוא יגיע. חברים נוספים שיש לי מהמקצוע הם עידן עמדי, איציק שמלי, אדיר גץ".

"נעלמתי כדי להתעסק ולנבור במוזיקה"

-עם יד על הלב - נעלמת עכשיו לאיזה חצי שנה.
"נעלמתי כדי להתעסק ולנבור במוזיקה. אם תקטוף מוקדם מדי הפרי לא יהיה בשל. אני לא חייב להוציא סינגל כל שבועיים. יש כאלה שזה עובד להם. אני עובד אחרת, בוחר שירים בקפידה, מחכה לטיימינג הנכון. יש דברים שלא תלויים בי, כמו הצלחה של שירים. את 'ככה לא עוזבים' הוצאנו ראשון, השיר עבד ועבד והרדיו חרש עליו וככה הוצאתי עוד שיר ועוד שיר. אני רציתי להוציא אלבום כבר באוקטובר 2010 אבל הסבלנות משתלמת. השירים הישנים התנגנו ועדיין מתנגנים. 'ככה לא עוזבים' עדיין מושמע ברמות ואני בשוק מזה. אני לא דואג שישכחו אותי כי עם הדרך הנכונה והשירים הנכונים השמיים הגבול. חוץ מזה הקדוש ברוך הוא איתי".

"אני חייב לעבור דרך ולהשאיר חותם במדינה"

-והקהל?
"בהופעות אני רוכש לעצמי קהל נאמן, האנשים שליוו אותי, שמחכים כמה חודשים שלא היה סינגל. זה מבחינתי החותמת שהשגתי קהל שלי ויש לי לאן לגדול. אני מרגיש שעוד לא ביססתי את המעמד שלי, זו דרך וייקח זמן, אבל אני מאמין בזה. אני אהיה חייב לעבור דרך ולהשאיר חותם במדינה. כוכב נולד היה פרק יפהפה שחשף אותי, אבל באלבום משלך הכוכב נולד נשכח וצריך עכשיו להשאיר רושם מי זה אבי בן אבו וכל שיר וכל הופעה זו הדרך. יש לי סבלנות, זה יקרה בע"ה".

-בינתיים עידן עמדי הצליח מאוד, והגיע לירון רמתי.
"וטוב שהם קיימים. שכל מי שיכול - יצליח לא משנה כמה תוכניות שירה יש. כל מי שרוצה יצליח. יש מקום לכולם".

"הייתי חילוני והרגשתי לא טוב כשהופעתי עם כיפה מול קהל"

-אתה גם מופיע עם התזמורת האנדלוסית.
"התחלתי לשיר שם בגיל 13, אבא שלי דחף אותי, אבל אחרי שנה חשבתי שזה לא בשבילי. עשיתי מרד קטן בגיל 14. הייתי חילוני וזה הרגיש לי לא כל כך טוב להיות פייטן ושליח ציבור שמופיע עם כיפה מול קהל. אז עזבתי את התזמורת בגיל 14 בתובנה שזה לא מתאים לי. אבל התחברתי שוב כשהייתי הולך להופעות של התזמורת ושומע את המוזיקה הזו בבית.

"השנה אני עובד שם עם הרכב של 30 נגנים, הסראונד בסאונד מטורף. עשינו מופע הרצה במשכן לאמנויות הבכמה בבאר שבע והיה מעולה. אני הזמר, והפייטן זה מני כהן ויש שחקן שמופיע איתנו ועם הנגנים. העניין במופע הוא להסביר את השורש של המוזיקה האנדלוסית ומה קרה לה בארץ. אני שר שם 'ברצלונה' ו'עלאש' של שמעון בוסקילה ו'יא מאמא' ו'מי שמאמין' המון שירים שמחברים את המוזיקה הישראלית לאנדלוסיה, מג'ו עמר עד אייל גולן".

-אבל "מי שמאמין" זה הכי מזרח אירופה, ברסלבי.
"תאמין לי שבביצוע של האנדלוסית זה נשמע אחר לגמרי".

>> עומר אדם מתגייס לצה"ל ומוציא אלבום חדש - ראיון בלעדי