מירי מסיקה, ג'ון לנון בהיכל (צילום: ענבל מור)
"אני לוקחת סיכון שאמאיס את עצמי, אבל זה שווה". מירי מסיקה | צילום: ענבל מור

פתיחת העונה התשיעית של כוכב נולד עומדת בסימן הצטרפותה של השופטת החדשה מירי מסיקה. נבחרת עדיין אין, את מרגול, צדי וצביקה כולם כבר מכירים ויאיר ניצני הוא גאון מוזיקלי וכבודו במקומו מונח, אבל מסיקה, מה לעשות, היא הדמות הזוהרת שתמשוך אליה את מירב תשומת הלב לפחות בפתיחת העונה (ערוץ 2, מוצאי שבת ב-21:00).

"אולי האחרון בתור הוא זה שהכי מתאים לנבחרת"

"אני מאוד מתרגשת", מודה מסיקה. "כל פעם שאני צופה בפורומאים לתוכנית יש לי פרפרים בבטן. הייתי שם המון שעות, דיברתי המון שטויות ולא מעט דברים חכמים, ואני לא יודעת מה יבחרו להכניס לתוכנית, ואם אמרתי משהו והתכוונתי אליו, אני לא כל כך זוכרת".

-למרות שזה לא נראה ככה, להיות שופטת בכוכב נולד זו עבודה קשה.
"עבודה קשה מאוד. זה אומר במשך שעות להתרכז ולהקשיב ולהביע דעה, ומדובר בחלומות של אנשים וחייבים להקשיב לכולם. האודישנים נמשכים 12-14 שעות כל יום ואנחנו יושבים בסבלנות ומאזינים כי לך תדע, אולי האחרון בתור הוא זה שהכי מתאים לנבחרת. והכי קשה זה הגעגועים לתינוקת שלי. מזל שיש בהפקה הזו הצוות מדהים וזה מרגיש כמו קייטנה".

מירי מסיקה הופעה (צילום: נועה מגר)
"כל מיני אנשים בתקשורת אמרו לי 'נו נו נו' על זה שאני הולכת לכוכב נולד". מירי מסיקה | צילום: נועה מגר

-בשיחה הקודמת שלנו אמרת שאת מקווה שלא תפגעי באף אחד.
"נכון, כי אף אחד לא אוהב לשמוע 'לא', אבל לפעמים ה'לא' הוא לא בגלל שהם לא טובים,  אלא בגלל שהם עדיין לא מתאימים, עוד לא טובים. יש כאלה שעוד לא מוכנים, שבאים בגילאים צעירים, הם ממש על הגבול, באים בגיל 16 ועוד לא סיימו לגבוה. יש כאלה שקיבלו מנה מאלוהים כמו עומר אדם שכבר היה טוב ושר בגיל 15 כמו כן 40, אבל הרוב צריכים להתבשל. בעתיד הם יוכלו להשתלב בתוכנית, אני משוכנעת".

"נזכרתי איך בכיתי כשלא התקבלתי ללהקה צבאית, אבל זה לא סוף העולם"

-קיבלת פלאשבקים לאודישנים שאת עשית בעבר?
"בטח, כי גם אני לא התקבלתי למשל ללהקה צבאית ובכיתי בבית המון. צריך לזכור שכוכב נולד או להקה צבאית זה עוד צינור לקריירה, ויש עוד אופציות. יש נבחנים שאומרים שזו הזדמנות אחרונה ושכל החיים שלהם מונחים על הכף, אבל זה לא נכון. הנה, תראה, רוב הזמרים בארץ או בעולם לא היה להם כוכב נולד. יש אצל חלק מהנבחנים תחושה של סיכוי אחד, צ'אנס אחרו, משהו ממש גורלי, אבל זה לא חיים ומוות, זה תוכנית טלוויזיה ויש זמרי ענק שלא מתאימים לטלוויזיה".

אין תמונה
"אמרתי שאני באה רק לעונה אחת, אבל אני מרגישה כמו בקייטנה". מירי מסיקה

-עד היום היית בררנית מאוד מבחינה טלוויזיונית ועוד רגע את בפריים טיים של ערוץ 2 פעמיים בשבוע.
"כן, זה קצת מפחיד, אני לא רוצה להמאיס את עצמי. זה לא שאני זמרת מתחילה, כבר יודעים מי אני, יש לי קהל שלי, ולכן זה בהחלט צעד לא פשוט. זה סיכון שאני לוקחת. אני מרגישה שאני בשלב הנכון לעשות את זה מעמדה של ביטחון. קשה לי עם זה שהכל בטלוויזיה, אם זה לא היה בטלוויזיה הייתי עושה את זה בחינם, כי זה כיף ואתה גם לומד על עצמך. אבל כרגע אמרתי שאני באה לעונה אחת לכיף שלי ובשביל החוויה.

"הבעיה היא שכל הצוות מסביבי הם פשוט אנשים כאלה טובים שממש מרגשים אותי, צביקה ויואב צפיר ומרגול וצדי שביים אותי ויאיר שהוא מקסים, יש ממש תחושה של חברות בפאנל וזה מדהים. אתם תראו את זה במשך העונה. אז אמרתי להם בצחוק שאם תרצו אותי הלאה אולי אני אמשיך. מפחיד אותי שזה מלכודת דבש. בתחושה שלי זה יעשה לי רק טוב. אני מפחדת כי אנשים בתקשורת אמרו לי 'נו נו נו' וחברים שלי שמרו עלי אז צחקתי שלא מזהים אותי ברחוב. תשמע, זה מחיר ששווה את זה. לא לכל אחד זה מתאים לשבת בטלוויזיה ולדבר כל כך הרבה ולי יש אישיות שמתאימה לזה".

"אמרתי לקרן: 'אם מציעים לך - תעשי'"

מירי מסיקה וקרן פלס השקה עפר בשן (צילום: פרטוש)
"רצו את קרן ואמרתי לה בעבר 'אל תלכי'. אחרי שבאנו שתינו רצינו". מירי מסיקה עם קרן פלס | צילום: פרטוש

באמצע השיחה בינינו מסיקה מקבלת אסאמאס. קרן פלס בטיול באיטליה עם חברים והחליטה לשתף אותה במה שקורה. "הציעו לקרן כמה פעמים להיות בכוכב נולד ובפעם הראשונה הזהרתי אותה שלא תלך. בעונה שעברה היינו שם בתוכנית אחת ואחרי שחזרנו משם שתינו רצינו ואמרתי לה 'אם מציעים לך - תעשי, לכי על זה, תראי כמה כיף היה שם'. קרן גם כותבת טור לעיתון ועושה עוד הרבה דברים, אז הנה אני פה. נראה לי שאחרי שאני אעשה את זה זה יפתח דלת לאמנים אחרים או שזה יסגור את הדלת, אני לא יודעת".

-יש לך כבר פייבוריטים לנבחרת?.
"כן, סימנתי לי פייבוריטים שאני רוצה שילכו עד הסוף. אין לי סוג אחד של זמרים שאני אוהבת מבין המתמודדים. אני פתוחה לכל הסגנונות, כל המינים וכל הצבעים, כי כשזה טוב -זה טוב".

"הביצוע של דיאנה ל'לבכות' הוא אולי הכי טוב בתולדות כוכב נולד"

לסיום ביקשנו ממירי מסיקה לבחור בחמשת הביצועים הכי גדולים בכוכב נולד לאורך כל העונות, והיא בחרה (לפי סדר העונות):

"מקיץ אל חלום" ששרה נינט טייב

"שלכת" בביצוע הראל סקעת

"תמיד אהבה" בגרסה של לי בירן

"לבכות" המרגש של דיאנה גולבי

"כאב של לוחמים" העוצמתי של עידן עמדי.

"זה מה שעלה לי בראש, מה שנצרב בזיכרון, הביצועים שהשאירו עלי את הרושם הכי גדול", היא אומרת. "כששמעתי את נינט בפעם הראשונה עם 'מקיץ אל חלום' הייתי בהלם, היא ממש ריגשה אותי. אותו דבר 'שלכת' של סקעת, הוא מוטט אותי. ליבי עלה עם מגאפון בביצוע לשיר של עברי וחשבתי שנפלו השמיים, מעידן עמדי נמסתי כי זה היה נורא מרגש, ולבכות' של דיאנה הוא אולי הביצוע הכי טוב שהיה אי פעם בכוכב נולד".