שיר אורדו
"בעקבות התוכנית קיבלתי המון הצעות להופעות וזה מה שחשוב". שיר אורדו והכינור
הזמרת והכנרת הצעירה שיר אורדו, יוצאת העונה השנייה של "בית ספר למוסיקה", תתארח יחד עם שלמה גרוניך במופע הגאלה של אנסמבל סולני תל אביב, שיתקיים ב-28 באפריל (יום ראשון) באולם "נגה" של תיאטרון "גשר" ביפו החל מ-20:30. אורדו תנגן בכינור ותשיר עם גרוניך את הקלאסיקה "ציור", אותו ביצעו במקור גרוניך ומתי כספי, המורה של אורדו בתוכנית "בית ספר למוסיקה". כספי הוא גם המעבד של השיר השני שתשיר אורדו בערב - "בעבור חופן תותים", שיר שאת מילותיו כתבה רותי רודנק, סבתה של אורדו, רני גולן הלחין וכספי עיבד אותו במיוחד עבור האירוע.

"רותי רודניק, סבתא שלי, כתבה את המילים לשיר, אפשר לראות בו את האופטימות שלה אחרי שעברה דברים לא קלים בחיים", אומרת שיר אורדו. "המילים מספרות סיפור על אישה אופטימית, על התפחות של מישהי במהלך החיים, כל בית בשיר מתאר אותה בשלב אחר בגילה, בחייה, מילדה לנערה לאישה ולזקנה ואז היא נזכרת בהיותה ילדה המילים מקסימות בעיני".

-את מתרגשת לקראת המופע?
"מאוד, ברור. זה מעמד מדהים ואני שמחה שזכיתי לרגעים כאלה, להופיע עם גרוניך ועם אנסמבל סולני תל אביב, זה כבוד גדול. אני גם מנגנת שם בכינור".

-איך היתה החזרה עם שלמה גרוניך?
"היתה מצויינת. באתי אליו הביתה, הוא ישב ליד הפסנתר. איש מאוד נחמד שמאוד כיף לעבוד איתו. התרגשתי כי זה שלמה גרוניך אבלהוא אמר לי שהקולות שלנו משתלבים טוב ביחד והוא ישמח לשתף איתי פעולה גם בהמשך".

מחווה לחלונות הגבוהים, שלמה גרוניך (צילום: טל קירשנבאום)
"הוא שמח לשתף איתי פעולה". שלמה גרוניך | צילום: טל קירשנבאום
-הוא סיפר לך על הצמד שלו עם מתי כספי לפני 40 שנה?
"כן, ושמעתי את השיר שלהם 'ציור' ביו טיוב ומאוד אהבתי, זה היה מיוחד. השילוב בינינו הוא אחר. אני גם מנגנת איתו בשיר הזה, הוא בפסנתר אני בכינור. אני חושבת שזה ייצא מאוד מיוחד, שילוב קולות של נערה וגבר, זה ייצא יפה אני בטוחה".

-איך המופע איתו לעומת "בית הספר למוסיקה"?
"זה שונה. ב'בית ספר למוסיקה' אני עם נגנים מקצועיים אבל הרכב קטן. כאן זו תזמורת של חמישים נגנים. שניהם זו חוויה מדהימה ואני שמחה לעבור את שניהם. גם אין את הטלוויזיה, אבל יש יותר קהל באולם".

-התוכנית הכינה אותך טוב?
"להתמודד עם שיר חדש זה לא בעיה בשבילי, אני חושבת. התוכנית לימדה אותי לעמוד לפני קהל, התפתחתי מבחינת הביצוע שלי על הבמה, החוויה עזרה לי להתפתח. אני מקבלת הצעות להופעות ועוד דברים. ביום הזיכרון פתחתי ערב שירי לוחמים בהיכל התרבות של ראשון לציון באולם הגדול עם "שיר למעלות". שרתי וניגנתי וזה כבוד עצום בשבילי. במקום אחר בעיר פתחתי עוד ערב שירי לוחמים ושרתי וניגנתי כינור בשלושה שירים. ביום העצמאות הופעתי בבית חיל האויר בהרצליה בפני צמרת הביטחון, הרמטכ"ל והשר החדש. שרתי שני שירים בליווי להקות צבאיות ולהקת מלאכים קטנים, את 'אורות' של אברהם טל ו'אלוהים נתן לך במתנה' של איתן מסורי. כיף לקבל הצעות בזכות החשיפה בתוכנית, זו חוויה ענקית לעמוד מחדש על הבמה".

שיר אורדו – I Will Allways Love You (תמונת AVI: mako)
"הייתי טובה והם פקששו אותי". שיר אודרו | תמונת AVI: mako
-למה לא היית בגמר?
"אני חושבת שהייתי צריכה להיות בגמר, זה היה פספוס שלהם. נתתי ביצוע שאני מאוד גאה בו. אם היו אומרים לי לשנות לא הייתי משנה כלום, זה היה ביצוע מדהים ואני לא מבינה למה היה להם את הפקשוש הזה. מה שחשוב זה שקיבלתי הצעות להמון הופעות בעקבות החשיפה. הקהל אוהב את היכולות שלי ומעריך אותן. עוצרים אותי ברחוב וזה כיף שכולם תומים בך".

-מה את מתכננת להמשך?
"אני לומדת בכיתה ח'. בחופש הגדול אהיה בת 14. אני חושבת להקליט את השיר 'חופן תותים', אבל אני עדיין לא בטוחה, אנחנו חושבים על זה. בהמשך יהיו עוד דברים, כרגע אני בעומק ההכנות להופעה".

אירוע הגאלה של אנסמבל סולני תל אביב

נוסף על שיר אורדו יופיעו על הבמה, בניצוחו של ברק טל, 50 נגנים ו-30 זמרים: הצ'לן עמית פלד, זמרת הסופרן אלה וסילביצקי, זמרי הסטודיו של האופרה הישראלית: הדר עטרי - סופרן, ענת צ'רני - מצו סופרן, עודד רייך - בריטון, מקהלת זמרי קולגיום, תזמורות כלי קשת ומקהלות צעירות מקונסרבטוריון גבעתיים ומבית ספר "רעות לאומניות" חיפה. את הערב תפתח קבלת פנים חגיגית של הרכב הג'אז- טריו יואב אשד.

תכנית הערב: רוסיני- הפתיחה "הספר מסיביליה". שומאן: קונצ'רטו לצ'לו. מנדלסון: סלטרלו מתוך הסימפוניה מס' 4 "האיטלקית". פוצ'יני: "בבינו קארו" מתוך ג'אני סקיקי. אופנבך: "ברקרולה" מתוך האופרה סיפורי הופמן. צ'ייקובסקי: "אריוזו" מתוך האופרה יולנטה. ורדי: "מקהלת העבדים" מתוך האופרה נבוקו. ביזה: שיר הטוריאדור מתוך האופרה כרמן. שלמה גרוניך יבצע ממיטב שיריו כולל הלהיטים "ציור", "נואיבה" ו"יש לי סימפטיה" וכאמור יארח את שיר אורדו לצמד שירים.

האירוע הוא ערב גאלה ותרומה עבור המשך פעילות אנסמבל סולני תל-אביב, שהוקם בשנת 2001 על-ידי המנצח ברק טל, מתוך שאיפה ליצור בארץ גוף תזמורתי קאמרי איכותי ברמה הגבוהה ביותר, והוא שם לעצמו למטרה להציג יצירות של מלחינים ישראליים, לקדם סולנים ישראליים צעירים, ולטפח אהבה למוסיקה קלאסית בקרב הדור הצעיר. מנגנים בו טובי הנגנים הצעירים בארץ - מוסיקאים מקצועיים בשנות ה20- וה-30 לחייהם, בהם חברי הרכבים קאמריים מובילים, סולנים צעירים וזוכי תחרויות.  מאז הקמתו הופיע האנסמבל עם גדולי הסולנים הבינלאומיים,  וזוכה לתגובות נלהבות ולשבחים של האמנים המופיעים אתו, של הקהל ושל הביקורת. האנסמבל הופיע על בימות מרכזיות בעולם, השתתף בפסטיבלים בינלאומיים מרכזיים ניגן בשידורי רדיו וטלוויזיה רבים בארץ ובאירופה וזכה מענקים ופרסים רבים.