נינט מופע השקה (צילום: אורית פניני)
מזל טוב נינה! | צילום: אורית פניני

"כשנתחתן ישאלו מתי נעשה ילדים, ואחרי הילד הראשון ישאלו מתי השני, ואחרי השלישי ישארו מתי אנחנו מתגרשים, כבר התרגלתי", אמרה נינט טייב, בראיון מיוחד ל-mako לפני פחות מחודשיים. היום פורסם שנינט קיבלה הצעת נישואין מיהודה לוי וההכנות ל"חתונת השנה" של ישראל יצאו לדרך.

אחד החלקים הכי חשובים בחתונה הוא כמובן פס-הקול שלה, שמורכב משירים. היות שמדובר בזמרת ויוצרת עם טעם מוקפד, רוקיסטי ואלטרנטיבי, ניתן להניח שנינט עומדת להקפיד מאוד על בחירת השירים בחתונה שלה. כדי להקל על הזוג המאושר והנוצץ בהרכבת פס-הקול של החתונה ובבחירת השירים וכדי להתאים אותם לטעם המיוחד של הנינה, הנה כמה הצעות מפתות. אגב, כששאלנו את נינט מהו שיר האהבה שהיא הכי אוהבת היא בחרה את זה.

 

בוב דילן - "Wedding Song"

"אני אוהב אותך יותר מתמיד, אוהב אותך יותר מאשר את האהבה / אני אוהב אותך יותר מכסף ויותר מאשר את הכוכבים שמעלינו / אונהב אותך יותר מאת השיגעון ואת גלי הים / אוהב אותך יותר מאת החיים עצמם, עד כדי כך את חשובה לי".

במילים האלה נפתח שיר האהבה המקסים והחגיגי הזה של בוב דילן, אולי כותב השירים הגדול בדורנו. מה צריך יותר מזה. למילות השיר במלואן.

 

ג'ף באקלי - "הללויה"

תרשו לנו לנחש שזה השיר שאיתו ייכנסו נינט ויהודה לחופה. נכון שהקלאסיקה הזו של לאונרד כהן היא מעט שחוקה, אבל מדובר פה בביצוע של ג'ף באקלי, האמן שנינט הכי מעריצה, שנותן כאן משהו באמת בלתי נשכח ויפהפה, ובשיר שהיא עצמה ביצעה בהופעותיה.
"...וגם אם דבר האל צדק, האהבה עזרה לי רק לשלוף לפני כל אקדוחן פרוע. לא שיר תלונה אני לך שר, לא שיר צליין קדוש מואר, רק שיר שבור וקר של הללויה. הללויה, הללויה, הללויה, הללויה". מילות השיר במלואן בתרגום לעברית.

 

הפיקסיז - "Here Comes Your Man"

אחת הלהקות הכי קוליות בעולם, בשיר שכולם מכירים והוא עדיין נחשב איכותי וכמובן רומנטי, עם השורות "יש ציפיה כל גך ארוכה / את אף פעם לא מחכה יותר מדי / הנה מגיע האיש שלך". הכי מתאים לקבלת הפנים שלפני החופה. מילות השיר.

 

ג'ניס ג'ופלין - To Love Somebody

מלכת הבלוז והרי'תם נ' בלוז הלבן שהלכה לעולמה בגיל 27 ואחת האלילות של נינט כזמרת רוק, בשיר אהבה מלא בנשמה גדולה: "But you don't know, you don't know what it's like, No you don't, no, no, no,  you don't know, Honey, you don't know what it's like, Oh to love anybody." מילות השיר.

 

אטה ג'יימס - At Last

הנה עוד בלוז גדול של זמרת בלוז גדולה, שהלכה לעולמה. נכון שהוא קצת קיטשי, נכון שיש גם ביצוע של ביונסה, אבל נדמה לנו שנינט תעדיף את הביצוע המקורי של אטה ג'יימס, ששרה: "At last My love has come along  / My lonely days are over And life is like a son". היש רומנטי מזה? מילות השיר.

 

Train - Marry Me

מסוג השירים שבחורות כמו נינט מתות עליהם, ובחורים כמו יהודה יאהבו להקדיש להן אותם. לכו תדעו, אולי זה בכלל השיר שיהודה באמת השמיע לנינה כשהוא כרע ברך עם טבעת היהלום. "התחתני איתי, היום ובכל יום, התחתני איתי, אם אי פעם יהיה לי את האומץ להגיד לך שלום בבית הקפה, אמרי שתשי זאת, אמרי שתעשי זאת". מילות השיר

 

שלום חנוך - "חתונה לבנה"

שלום חנוך התייחס לחתונה כאל משהו מסורתי עם כללי טקסט ברורים שכובל את המשתתפים ואף כרןך בהקרבת קורבן אישי למען הזוגיות (שאת ההתפרקות שלה תיעד באלבום שזהו שיר הנושא שלו). נכון, בדיוק ההפך ממה שאנחנו מאחלים ליהודה ונינט, אבל מדובר עדיין בשיר רוק גדול שהם בטוח אוהבים. הכל מאהבה ושיהיה במזל טוב (ואם לא בא לכם על שלום חנוך תמיד אפשר ללכת על הגרסה של אביתר בנאי או על השיר של בילי איידול). מילות השיר.

 

סוניק יות' - Sugar Kane

שיר כיפי ששייך לאחד הזוגות המלכותיים של עולם המוזיקה, ת'ורסטון מור, הסולן וקים גורדון הבסיסטית של סוניק יות'. אבל אנחנו בטוחים שהנישואים של נינט ויהודה לא יסתיימו כמו שלהם. מילות השיר.

 

נינט טייב - "הכלה"

באלבום השני שלה "קומוניקטיבי" שרה נינט עצמה על כלה מסוממת, שניצבים בפניה מחסומים קשים בדרך לחתונה והיא נאבקת בהם בכל הכוח ("המרדף מעייף חזקה הכלה, היא רוצה לכשף זה הלילה שלה, המרדף מעייף חזקה הכלה, היא רוצה לכשף זה הלילה שלה"). יש בשיר הזה קריצות ל"חתונה לבנה" של שלום חנוך ("הכבישים חסומים, אנשים בפינה, מבשרים מרחוק, שהייתה תאונה"), ויש בו לבסוף השלמה צינית עם הגורל (""הכלה מאושרת ומותר לעבור, האורחים כבר הגיעו יש בורקס ועוף"). קשה לנו להאמין שנינט תבצע אותו בחתונה שלה, אולי בתור בדיחה, וכשכולם יהיו ממש שיכורים. מילות השיר

 

דברים שעשיתי עם אחותי - "שיר חתונה"
נסיים במשהו אמיתי, רומנטי, לא קיטשי מדי. מודי בר-און כתב שיר מדהים על חתונה, שגם אנשים מודעים מאוד לעצמם יכולים להתרגש ממנו:

"עכשיו גם אלוהים כבר מעורב בזה, וכל מיני דודים מנהריה, עכשיו האהבה הופכת לחוזה, את לחוצה וגם אני מזיע / ואת אומרת ששכחת על מה בכלל ההמולה, אני אומר שזה בסדר, אני אומר שזה נפלא, הרי נשבעתי לך עכשיו שבועה בארמית, שאהיה חבר שלך, ושאוהב אותך, תמיד / מחר ניסע לבית מלון לירח דבש, ונצטלם על קו המים, תמיד חשבתי חתונה זה מטופש, אבל תראי איך נרטבות לי העיניים / הסידורי פרחים לא מתאימים לצבע המפות, הלילה נבתק את בתוליהן של המעטפות / ולפנינו כמויות כאלה של עתיד, שבו אהיה חבר שלך, שבו אוהב אותך תמיד".
מילות השיר