אמה שפלן אוהבת אותנו. זמרת הסופרן המצליחה בעולם, שכבר הופיעה בארץ כמה וכמה פעמים (גם באמפיתאטרון קיסריה) חוזרת בעקבות ההצלחה לשלוש הופעות נוספות בחודש דצמבר. הזמרת הצרפתיה ידועה בקול הנדיר שלה, בשילוב המיוחד שבין מוזיקת אופרה לבין רוק ופופ, ובהופעות מושקעות במיוחד. לקראת ההופעה הרמנו טלפון לאמה. כצרפתיה, היא חווה ימים קשים בעקבות מתקפת הטרור האחרונה בפריז. "אני לא רוצה לדבר על זה", היא אומרת, "כי אני לא רוצה לתת להם קרדיט". אלבומה האחרון, "Dust of Dandy", הוא שינוי גדול מהסגנון הניאו-קלאסי הקבוע שלה. קולה נשמע פחות מתקתק ועדין, אולי אפילו גברי.

תוכלי לתאר את העבודה על האלבום החדש? 

"אני אוהבת לעבוד בצמדים - האלבום הקודם שלי היה מאוד נשי ובאלבום הזה ניסיתי לעשות משהו יותר גברי. בתהליך העבודה על האלבום גיליתי צדדים אפלים בתוכי, שלא ידעתי שקיימים בי. גיליתי צד אחד של הקול שלי, עוצמתי יותר. עדיין יש בקול שלי את אותה העדינות, אבל גם אנרגיה אחרת שעשתה את העשייה של האלבום הזה למעניינת מאוד עבורי. המילים הרבה יותר ישירות הפעם. אני רוצה לפנות אל המאזינים, להעביר אליהם את הרגשות שלי. המילים מלאות תקווה".

בתור מי שהמוזיקה שלה מאוד מגוונת וקשה להגדרה, לאיזו מוזיקה את נהנית להאזין?

"כשאני בבית אני לא ממש שומעת מוזיקה, כי אני לא רוצה לספוג יותר מדי השפעות. באופן כללי אני אוהבת להאזין למוזיקה קלאסית - שופן, באך ודברים אחרים. כשאני במונית, במסעדה או אצל חברים ויש מוזיקה אני מאוד מתרכזת במה שאני שומעת וזה משפיע עליי. כשאני נמצאת במתח אני אוהבת לשמוע רוק כמו רולינג סטונס, דייויד בואי, אואזיס, נירוונה".

עוד במאקו מוזיקה:

האלבום האחרון שלך כולו באנגלית, למה? באיזה שפה את הכי נהנית לשיר?

"כתיבה בשפות שונות מאפשרת לי ליצור מתוך נקודות מבט שונות. אני אוהבת שפות. השפה עבורי היא חומר שאני עובדת איתו. אני לא מרגישה שאני בוחרת את השפה, אלא שהשפה בוחרת אותי. שפות שונות מביאות קצב אחר, רגישות אחרת. זה קשור להרגשה שלי, לקצב של השיר, למקום שבו אני עובדת. באופן כללי, אנגלית בשבילי היא יותר חיה וקצבית, צרפתית היא יותר חושנית ולירית. הכי קשה לי לכתוב באיטלקית - אני כותבת באיטלקית עתיקה וזו שפה שדורשת ממני להשתמש בספרים ומילונים, לחקור ולשכתב. זה פחות משוחרר".

את ידועה כמי שמעורבת בכל האספקטים של העשייה, החל מההלחנה והטקסטים ועד לצילומי האלבום

"כשרק התחלתי ניסיתי לעבוד עם מפיצים ומפיקים ובסופו של דבר החלטתי לעשות את זה בעצמי, כי ככה הרגשתי הרבה יותר חופשיה ושלווה. יש לי רק כמות קטנה של אנשים שאני עובדת איתם כבר 20 שנה והם מכירים אותי טוב ואני אותם. אלו חיים מסובכים, כל אלבום וכל הופעה הם חוויה חדשה, וזה גם מה שאני אוהבת. כל פעם צריך להתחיל מההתחלה".

אמה מבטיחה לשיר שירים מהאלבום האחרון יחד עם שירים מכל שנות היצירה שלה: "אני אוהבת לשחק עם שינוי סגנונות על הבמה. אני אוהבת דינאמיות וניגודיות, אז אני אשיר שירים חדשים בערבוב עם הישנים". ההופעות יתקיימו ב-22 בדצמבר בהיכל רענן כץ בחיפה, וב-23 ו-24 בהיכל התרבות בתל אביב. מחיר כרטיס להופעה ינוע בין 199 ל-699 שקלים, בהתאם למקום הישיבה.