אין תמונה
מי תשלוט השנה? מדונה, ליידי גאגא או ריהאנה?

חלונות הראווה הגדולים של תעשיית הפופ העכשווית מורחים לנו מול העיניים פוסטרים נוצצים של כוכבות ענק, אבל התקשורת החודרנית מוכיחה שוב ושוב שמאחורי הפוסטרים נמצאות זמרות בשר ודם, שמתחרות זו בזו בתחרות רווית יצרים על תארים, כיבודים, הישגים, שיאים, פרסים ו"שליטה". בשנה שעברה היו אלה ביונסה , בריטני ספירס, קייטי פרי, ליידי גאגא, ריהאנה וג'ניפר לופז המתקאמבקת.

אלא שאת הקופה לקחה בשנה שחלפה מישהי אחרת לגמרי -  אדל, הסופגנייה הבריטית החמודה, שהצליחה להמם את כל הכוכבות הגדולות עם האלבום הכי מצליח שהיה בפופ העולמי בשנים האחרונות, כשהיא הופכת לקונצנזוס נדיר בין הקהל למסקרים ומחברת איכות עם להיטיות. אבל 2011 מאחורינו, אדל לא שרה כבר חודשים ארוכים (ולא ברור מתי תחזור לשיר ולהקליט) וכעת הגיע הזמן לבדוק מי תהיה הכוכבת הגדולה של 2012.

ביונסה ובריטני מחוץ למשחק

אין תמונה
ד"ש לקטנה. ביונסה

ביונסה הרגע ילדה את בתה הבכורה והיא ככל הנראה מחוץ למשחק בשנה הקרובה. גם בריטני ספירס, הנסיכה האשכנזייה הנצחית, לא תוציא אלבום בשנה הקרובה. קייטי פרי עדיין חיה על אדי הדלק של אלבומה מלפני שנה וחצי, ועדיין מקווה לשבור עם הסינגל החדש והשישי מתוכו "The One That Got Away" עוד שיא גינס אם תגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד (הפיק שלו היה מקום 3 בינתיים), אבל לא ברור מתי תוציא אלבום נוסף ואם היא מספיק חזקה. גם על ג'יי לו נדמה שאין מה לדבר השנה.

סלינה גומז אירוע צדקה (צילום: Valerie Macon, GettyImages IL)
ד"ש לג'סטין. סלינה גומז | צילום: Valerie Macon, GettyImages IL

מבין הזמרות שפרצו בשנתיים האחרונות משני צידי האטלנטי יש כמה שמות בולטים, כמו לנה דל ריי, שאף אחד לא יודע לעמוד כרגע מה פוטנציאל הכוכבות האמיתי שלה. ג'סי ג'יי, שהיא בינתיים על תקן בריטית עם כישרון ולהיטים, אבל בשביל להיות כוכבת אמיתית תצטרך לכבוש גם את אמריקה. ניקי מינאז' עושה הכל נכון, והיא בדרך, אבל עוד לא שם. בתחום הטין-פופ עוד לא קמה לבריטני ספירס יורשת אחת אמיתית - סלינה גומז החליטה להתרכז בשנה הקרובה בעיקר בסרטים. מיילי סיירוס עוד לא הוכיחה שהיא זמרת לטווח רחוק וגם דמי לובאטו, שהבריאה מהמחלה, היא עדיין יותר שאלה מתשובה. קיילי מינוג? אתם צוחקים, נכון?.

נשארנו עם שלוש - ליידי גאגא, שלקחה את הפופ כמה צעדים קדימה. ריהאנה שמצליחה לעבוד יותר קשה ממנה, ומככבת במדורי המוזיקה והרכילות בעולם על בסיס כמעט יומיומי, ומדונה, המלכה-האם, שעומדת להתחיל אוטוטו קאמבק גדול. מי משלושתן תשלוט ב-2012? שלוש זמרות - שלוש דעות.

מדונה

מדונה בוומבלי. 20 ספטמבר 08 - 3 (צילום: Chris Jackson, GettyImages IL)
אני חוזרת, יאללה עופו. מדונה | צילום: Chris Jackson, GettyImages IL

שלוש שנים עברו מאז הוציאה הגברת הראשונה של הפופ העולמי, מדונה, את אלבומה האחרון, "Hard candy". נכון, מאז קמה לה מעתיקה (סליחה, מתחרה) בשם ליידי גאגא, והצליחה למשוך הרבה מאוד תשומת לב. היא קנתה את מקומה בעיקר בזכות התחפושות המוגזמות ופחות בגלל הפקות הפופ המפוארות (בינינו, גם אותן היא גנבה ממדונה). כך או כך, מדונה פינתה את השטח ויצאה לה לביים סרט, ושרלילות פופ כמו ליידי קקה וריהאנה ביססו את מעמדן ככוכבות השולטות בנוף הפופ העולמי בשנים האחרונות. ואז הגיעה 2012, השנה בה היא תזכיר להן מאיפה משתינה מלכת אסתר. הרי מה שהיא עשתה כבר לפני שלושה עשורים, הן לומדות לעשות רק עכשיו.

"ליידי קקה וריהאנה הן שרלילות פופ"

ב-5 בפברואר תסמן מדונה את הצעד הראשון שלה בדרך לקאמבק המצופה, כשתופיע לראשונה מאז חתמה בתל אביב את סבב ההופעות "Sticky and sweet" ב-2009, איתו הופיעה בפני 3.5 מיליון צופים, ובכך הפך סבב ההופעות לרווחי ביותר אי פעם של זמר סולו. מדונה תעלה על הבמה במחצית הסופר-בול, המשדר הנצפה ביותר בטלוויזיה האמריקנית, ותבצע מחרוזת שירים, ביניהם את הסינגל החדש שלה, “Give me all your luvin”, אותו היא תשחרר לרדיו יומיים לפני כן.

מדובר בשיר הראשון מתוך האלבום החדש "M.D.N.A", עליו עבדה ברובו עם וויליאם אורביט הגאון, אשר הפיק לה כבר את האלבום הכי טוב בקריירה שלה, "Ray of light". יש להניח ששיתוף הפעולה הזה יעשה למוזיקה של מדונה רק טוב, וגם הפעם יניב שפע להיטים, שיככבו בראשח המצעדים ויטחנו בתחנות הרדיו וברחבות הריקודים.

"M.D.N.A" מתוכנן לצאת בתחילת מרץ ומדונה כבר אישרה שבסוף מאי היא תפתח את סבב ההופעות החדש שלה בישראל. כידוע, כשזה מגיע להופעות אין לה מתחרות - רק מעתיקניות. יש סיבה טובה לחשוש שהיא הולכת לשבור את השיא של עצמה. שיהיה לגאגא וריהאנה בהצלחה להתחרות בזה (ניר סלונים).

ליידי גאגא

ליידי גאגא משיקה (צילום: Dave J Hogan, GettyImages IL)
לא לקחתי כלום ממדונה. נשבעת. ליידי גאגא | צילום: Dave J Hogan, GettyImages IL

עוד לפני שהקונפטי של סיבוב ההופעות "The Monster Ball" הספיק להגיע לקרקע, ליידי גאגא כבר שקדה על סיבוב ההופעות הבא. ממש אוטוטו, גאגא תתחיל סיבוב הופעות חדש שיכלול כ-200 (!) הופעות ברחבי העולם (בתקווה שגם אנחנו על המפה) ותכבוש שוב את עולם הפופ עם "Born This Way Ball Tour". הסיבוב החדש יכלול שירים מהאלבום הנוכחי ומאלבומיה הקודמים והליידי תפויה להעביר בו את כל המפלצות הקטנות קורס נוסף במתיחת הגבולות של עולם הפופ.

אין פה אפילו ספק שאחרי החוויה הדתית שסיפקה לנו בשנה שעברה, עם אלבום מצליח בכל העולם, שהכניס בקלות מספר שירים לפנתיאון הפופ, ועם אלבום חדש דנדש שעתיד לצאת במהלך השנה הקרובה, 2012 תהיה כולה גאגא. בשנה שעברה היא עוד חלקה את הכבוד עם בריטני ספירס וביונסה, אבל מאחר ושתיהן לא מתכננות השנה אלבומים חדשים (וד"ש לבלו אייבי), השנה אף אחת לא מאיימת על גאגא. גם לא מלכת הפופ.

"החגיגה מתחילה כשמדונה נעלמת"

אומנם גם המלכה מדונה, תוציא השנה אלבום חדש, אבל לא סתם קוראים לה מלכה. כמו במשפחת מלוכה אמיתית, המלכה האם תמיד שם. היא תמיד תגיע לאירועים מכובדים, תראה לכולם שהיא הייתה פה קודם ושכל עולם הפופ שמוכר לנו היום קיים בזכותה ואף אחד לא מפקפק בכך, להיפך. אנחנו יודעים שבלעדיה, בריטני, גאגא וקייטי פרי לא היו קיימות היום. אבל ממש כמו במשפחת המלוכה באנגליה, מי שבאמת לוקח את כל תשומת הלב הם דווקא וויליאם וקייט, ולא המלכה אליזבת. למדונה, כמו לאליזבת, כולם יהיו נחמדים ויתנו את הכבוד הראוי. אבל ברגע שהיא הולכת לארמון שלה, החגיגות האמיתיות מתחילות. ועם כל הכבוד לריהאנה, ותכלס אין הרבה, היא תמיד תישאר מופע החימום (דיוויד ארונוביץ).

ריהאנה

ריהאנה הופעה (צילום: Dave J Hogan, GettyImages IL)
הכי הכי, רירי. ריהאנה | צילום: Dave J Hogan, GettyImages IL

ב-20 בפברואר הקרוב תהיה רובין ריהאנה פנטי בת 24. "Talk That Talk", האלבום השישי (!) שלה, והשני תוך שנה, צפוי להניב עד אז לפחות עוד להיט גדול אחד, שאחריו היא תצא לעוד סיבוב הופעות עולמי מצליח. בינתיים היא מספקת עבודה לעשרות צלמי פפראצי ומאות אתרי אינטרנט בכל העולם, מהודו עד קליפורניה.

מדונה זקנה, גאגא היא מדונה-וואנאבי

בשנה האחרונה, עם האלבום "Loud", הלהיטים, וסיבוב ההופעות העולמי שבא אחריו, עלתה ריהאנה מדרגה מכוכבת "רגילה" לסופר-סטאר. שילוב נדיר של כישרון, עבודה קשה, סטאר קוואליטי והבנה עמוקה של המדיה. הקול שלה נהדר, השואו בלתי נשכח, הביצים שלה גדולות, היא יפהפייה והיא לא רואה אף אחד ממטר. הכי פרובוקטיבית, הכי שערורייתית, הכי משקיענית, הכי מתקשרת עם הקהל, בלי להסתיר. ב"Talk That Talk", למרות שקיבל ביקורות פושרות - התופעה ששמה ריהאנה ממשיכה את הקו, ובשנה הקרובה היא אמורה לגדול עוד יותר, עם כריס בראון או בלעדיו.

נכון, העומס הפיזי והמנטלי איים לשבור אותה, אבל ריאנה התגברה עליו, עכשיו היא נחה, ועוד רגע היא תחזור לעניינים כדי לטאטא מהשטח את מדונה הזקנה (בשביל להיות מנומסים אומרים שהיא "מנוסה") ואת גאגא שהיא מדונה וואנאבי. ריהאנה היא הדבר האמיתי, ומבין שלושתן (ולמרות שגאגא היא אמנית חשובה ממנה) השנה הזו תהיה דווקא של הסוסה האצילה מברבדוס. נדהמתם מריהאנה עד היום? חכו, עוד לא ראיתם כלום (אסף נבו).

>> הלינקים הכי ח(ינ)מים לשמוע מוזיקה ברשת