פזית נוני פרומו (צילום: צפי בדני)
"אח שלי דחף אותי שאקליט". פזית נוני | צילום: צפי בדני

רבים מכירים אותה מקלטות לילדים כמו "אצבעות" ו"נשיבוק", אבל בגיל 45 עומדת השחקנית והזמרת פזית נוני להוציא את אלבום הבכורה שלה, שמחבר רוק, פולק ופופ גיטרות אקוסטי. הקליפ הראשון מתוכו היה "מלאכים שומרים עלי", ואליו היא מצרפת היום את הסינגל "קח אותי", שמדבר על הזוגיות עם בעלה עידן זילברשטיין (אחיו של איתי זילברשטיין, מצמד "נערי רפול"), שצמוד אליה מאז שרתו יחד ב-1985 בלהקת הנח"ל המתחדשת עם דפנה דקל ויואב צפיר.

בנוסף חושפת נוני את השיר "I Wish You Well" אותו יצרה בתקופה בה טיפלה באחיה שלקה במחלת ניוון שרירים, טרגדיה שתפסה אותה באמצע החיים, כמה שנים אחרי שאיבדה גם את אביה ואחרי שהתייתמה מאמה בגיל צעיר.

"אחי הגדול, אלון, חטף ALS, שזה סוג של מחלת ניוון שירים, ניתוק עצבי בין המוח לשרירים שמנוון אותם ואצל כל אחד זה מתחיל במקום אחר. אצלו זה התחיל בידיים ועבר לכל הגוף, בסוף הוא היה משותק בכיסא גלגלים. לשמחתי או לא לשמחתי הוא נפטר בגיל 52 אחרי חמש שנים של מחלה לפני שהספיק לאבד את יכולת הדיבור ואת היכולת לאכול בכוחות עצמו. זו היתה הפתעה, לא ציפינו לזה, חשבנו שיש לו עוד זמן.

"הוא רצה שאצא החוצה מהר, כדי להספיק ללוות אותי"

"לפני כן הוא היה אדם בריא לחלוטין, לא עישן, לא שתה, אכל נכון, עשה ספורט, היה רץ מרתונים, חי חיים בריאים. הוא היה גדול פיזית, חזק ברמות שאי אפשר לתאר, גבר נאה, שרמנטי. הוא עבד כקבלן בנייה, הפיזיות היתה חלק חשוב בחייו והוא לא ידע איך לאכול את השיתוק. קשה לראות בן אדם במצב כזה ועוד אח גדול".

-ומתי נכתב השיר?
"הוא חי הרבה שנים בארה"ב ובשנתיים האחרונות לחייו, כשהבנו שהמצב מתדרדר, עזבנו הכל ונסענו אליו, כי לא היה מי שיטפל בו. הייתי איתו חודש וקצת והוא עוד עבד ונהג. הפרידה מהנהיגה היתה בשבילו כאילו הוא מת, כאילו לקחו לו את החיים. אחרי שחוויתי איתו את התקופה הזו אחותי באה להחליף אותי, חזרתי לארץ ופרקתי את הכל על הדף. כתבתי 'אתה יכול לנצח את הטיפות מהגיהינום' ורק בדיעבד הבנתי את המשמעות".

להורדת השיר "קח אותי" - הקליקו על לחצן ימני בעכבר ושמרו למחשב

-הוא הספיק לשמוע את השיר?
"כן. עזרנו לו לבוא לארץ והיו לו כאן שנתיים שבהן הוא היה עטוף באהבה ויצא לבלות עם חברים למרות כיסא הגלגלים. הוא מאוד התרגש מהשיר, אהב אותו וגם הספיק להיות בשתי הופעות. הוא דחף אותי להקליט. אמרתי לו שזה תהליך והוא רצה מהיום למחר, שאצא החוצה. הוא הבין שזמנו מוקצב ורצה להספיק ללוות אותי וזה עזר לי להתמודד. היינו מאוד קרובים, דיברנו כל יום, הוא תפס נפח מאוד גדול בחיי".

פזית נוני פרומו 2 (צילום: צפי בדני)
"המוזיקה תמיד היתה, והיה לי ברור שבאיזשהו שלב אגשים את החלום הזה". פזית נוני | צילום: צפי בדני

-השתחררת מהלהקה לפני 25 שנה. איך חזרת להיות זמרת?
"אחרי הלהקה הצבאית הקמתי עם בעלי עידן את להקת 'נע לשבט' עם שמיל פרנקל וגיל שטראוס, הופענו בדומינו גרוס והגענו לקהל של 600 איש בהופעה האחרונה. התפרקנו, ילדתי, והגענו למציאות של לרדת לקרקע ולהתפרנס. שיחקתי בסרטים כמו "שלושה שבועות בירושלים" של עמוס קולק, "69 אוקטן" של עודד דוידוף ו"צעד קטן" של שחר סגל, אבל כשחקנית נמאס לי ללכת לאודישנים אז התחלתי לבנות בובות ולספר סיפורים, הקמתי תיאטרון ילדים משלי, העלנו הצגות שעידן הפיק והוצאתי קלטות ילדים שהצליחו. כיום אני מופיעה לכל מיני גילאים וזה מפרנס אותי בכבוד".

"אחרי הופעה מחבקים אותי, אומרים שנתתי כוח"

פזית נוני הופעה (צילום: מירב קונרמן)
"אומרים שאני מחברת בין בני זוג. כל מיני דברים שלא חלמתי עליהם". פזית נוני בהופעה | צילום: מירב קונרמן

-והמוזיקה?
"היא תמיד היתה, והיה לי ברור שבאיזשהו שלב אגשים את החלום הזה. קצת לפני גיל ארבעים אמרתי שאם לא אעשה את זה בשנים הקרובות זה כבר לא יקרה. שירים היו לי המון כי כל הזמן כתבתי. התחלתי לחפש נגנים ומצאתי חבר'ה מדהימים - שמוליק ברדוש ואורי רשף, שני מתופפים שמתחלפים, ואיתי וייס וניב אפלבוים. עידן בעלי עשה את ההפקה המוזיקלית".

-מתי ייצא האלבום?
"אמור לצאת בינואר 2011. ההופעה שלי זה שואו עם קטעי קישור ואני נהנית, אני עפה. מה שהכי ממלא זה תגובות של קהל. באים אלי אחרי ההופעה, רוצים לחבק, אני מרגישה שהם התמלאו מההופעה, אומרים שנתתי להם המון כוח, שאני מחברת בין בני זוג. כל מיני דברים שלא חלמתי עליהם. אני עושה את שלי ולכל אחד זה עובר בצינור אחר, אבל זה מתחבר. ההיזון החוזר מהקהל עושה לי הכי כיף בעולם".

פזית נוני תופיע הערב (שלישי, 2.11) בסלונה ביפו וב-19.11 בארמנס באבן יהודה.