אסי ישראלוף פרומו (צילום: עידו איז'ק)
"כתבתי את האלבום הזה לאשתי". אסי ישראלוף | צילום: עידו איז'ק

בהערכה זהירה, אין בן אדם בישראל שלא צחק מבדיחה של אסי ישראלוף. בהופעות של שלישיית "מה קשור", בטלוויזיה, בחיקויים, ב"בובה של לילה", ב"עם סגולה" ו"הישראלים", בערב מחווה לחיים חפר, כשלמה ארצי, כסוכן מוסד, כפקידה תימניה, כפרוספר אזגי, כג'פאר השד - ישראלוף שם כקומיקאי מהמובילים בשוק הביגור הישראלי, כישרון ענק, חקיין בלתי נלאה, הומור עממי אבל גם מתוחכם, נותן פייט לחברים-עמיתים מ"מה קשור", ציון ברוך ושלום מיכאלשווילי, שהפכו לכוכבים בזכות עצמם.

עכשיו מגיע הצד הפחות מבדר והיותר רציני של ישראלוף, הצד המוזיקלי, של הפסנתר. לישראלוף היה חלום להקליט אלבום והוא מימש אותו. כהרגלו, בעבודה קשה משולבת בכישרון. השיר הראשון "מתי כבר נדבר" היה יפה במיוחד ואף זכה לקליפ נאה. השיר השני "אני קורא לך", לוקח את המלודיות המלטפות שרוקם ישראלוף למקום מעט קצבי וגרובי יותר, אבל עדיין נעים במיוחד.

"היה לי חלום לנגן על פסנתר", הוא אומר. "לא יכולתי לנגן וזה נורא תיסכל אותי. קניתי פסנתר וניסיתי ללמד את עצמי, באמת מתוך אהבה גדולה למוזיקה. לאט לאט למדתי והתחלתי לנגן שירים שאני מאוד אוהב. עד שכתבתי שיר בעצמי. ואז קניתי מחשב ונהיה אולפן בסלון. התחלתי לאסוף שירים אחרי כמה שנים היו לי 150 שירים, אז אמרתי אולי נעשה אלבום. הדברים קרו בצורה טבעית, לא מתוכננת, והעניין הלך למקום של אלבום".

"השיר מתאר סיפור אהבה מרתק שנמשך כמה שנים, און אנד אוף"

-איך בחרת מתוך 150 שירים?
"זה נורא מצחיק. היו לי שירים מוכנים, אבל פתאום כתבתי לאלבום שירים חדשים לגמרי. למשל השיר החדש 'אני קורא לך', הוא מסביר את הכל התחבטות בסיפור האהבה עם אשתי, סיפור אהבה נורא מרתק שנמשך כמה שנים און אנד אוף מבחינת שני הצדדים. כשהתפקחתי הצלחתי להשיג את האישה שלי. השיר מתאר את כל התהליך שעברתי. בהתחלה היה בלגן אבל התגברנו עליו".

-ואת יתר השירים על מה כתבת?
"על נקודה מאוד ישירה שבה בסופו של תהליך מצאתי את האישה שלי, על השלב הסופי הזה. זה מצחיק כי אני במערכת יחסים איתה של חמש שנים. היא אמרה לי 'לא כתבת לי שיר אחד' ובסוף יש אלבום שלם שכתבתי לה.
דרך השירים אני אומר דברים שאני לא אומר ביום יום, שאני לא מעז להגיד לעצמי. עברתי תקופה מסוימת שבה דברים היו באויר והנה הם יוצאים דרך שיר. זה סוג של ריפוי כשהכל יוצא החוצה ואז עובר זמן ואתה מתחיל להבין למה זה נכתב".

-איזה שיר באלבום אשתך הכי אוהבת?
"שיר שנקרא 'בואי נאלתר' ו'השעונים', שירים יותר שקטים".

-ציון ושלום מפרגנים?
"ברור. אלה שני אחים שלי. אנחנו מכירים מהחיתולים. הם הגיעו לשמוע והיו מעורבים בסקיצות. הם מייעצים לי כמו משפחה ומפרגנים באמת. כששלום או ציון מתקשר ואומר לי 'קמתי בבוקר עם שיר שלך' או כשמשהו נגע בהם - זה הכי מרגש".

אין תמונה
"אם לא היינו נותנים ספייס אחד לשני לא היינו מחזיקים מעמד". מה קשור

-שלושתכם יחד שרים המון, בטלוויזיה ועל הבמה.
"גדלנו על מוזיקה. האלבום הזה הוא סולו מאוד אישי שלי שבא לי להגיד אותו החוצה. זה בער בי בתקופה שלא יכולנו להתפנות ועברתי תהליכים עם הפסנתר והמוזיקה, תהליך של שלוש שנים, ארבע שנים של נגינה ושנה של איסוף חומרים והכל קרה תוך כדי הדברים שעשיתי עם השלישיה".

-פורסם ששלום סרב ל"ארץ נהדרת" כדי לא לפגוע בך ובציון. לאלבום קיבלת מהם אישור?
"לחלוטין. ביקשתי אישור לעשות אלבום. שאלתי אם זה בסדר, כי אלה שותפים לדרך של 17 שנה, שותפים לחיים, חברים כבר 18 שנה. אז קיבלתי מהם את ברכת הדרך, אם הם לא היו מסכימים זה לא היה קורה. עברנו שלב שאצל כל אחד בערו דברים אחרים שטיפה לא קשורים לשלושתינו. אנחנו מתבגרים וחייבים קצת לשחרר, שכל אחד קצת יגשים את עצמו. אם לא נרגיש שאנחנו מגשימים את עצמנו אז נתחיל לחשוב דברים לא חיוביים. וזה מדהים כי עכשיו אנחנו מתכנסים שוב פנימה".

"יכולתי לעשות הופעה מתוקשרת, אבל הלכתי למקומות קטנים"

-ציון הוא מלך מדורי הרכילות, שלום מככב ב"עספור". למעשה האלבום הוא הקטע החזק שלך מולם.
"אני מאמין שדברים קורים בזמן שלהם. אני מאמין בדרך ובדרך ארוכה עם הרבה סבלנות. שמחתי לראות אותם מצליחים וידעתי שבאיזשהו שלב דברים שקשורים אלי ייצאו החוצה והנה זה קורה. אני נהנה בשלישייה. הרבה דברים עוברים לי בראש אבל אני מאמין בעשייה גם על אש קטנה. אני מופיע כבר שלוש שנים בכל הארץ בלי פרסום, במקומות קטנים, ומתאמן בנגינה . יכולתי לעשות הופעה מתוקשרת מאוד, אבל המטרה היתה להתחיל לשיר לאנשים מול העיניים, וזה מתוך בחירה. העדפתי לא את הדרך הקלה דברים קורים בזמן שלהם לכל בן אדם".

-הספייס הזה מחזיק אתכם יחד.
"הספייס הזה הגיע בצורה טבעית בתוך מערכת היחסים. לנו הוא עשה מאוד טוב. שמרנו על הבסיס שזה 'מה קשור' וממנו אנחנו יוצאים לסיבובים וחוזרים הביתה. אם לא היינו מאפשרים חופש אני לא יודע אם זה היה מחזיק מעמד. כשלמישהו נורא בא משהו אנחנו אומרים לו 'לך בכיף'. זה בא ממקום של פרגון והתבגרות, שלב מקסים ביחסים בינינו".

"מי שביקש חיקוי של שלמה ארצי בסוף בא לחוץ לי את היד"

-מבקשים ממך לחקות את שלמה ארצי בהופעות?
"היו שתי הופעות שביקשו את הרב קריספין וביקשו שלמה ארצי לפני ההופעה. אמרתי להם שאם הם ירגישו צורך בהופעה אז שיבקשו שאעשה. בסוף הם התרגשו ללחוץ לי את היד והופתעו מהדבר הזה שקורה. מי שבא סקפטי וחיפש צחוקים וחיקויים הופתע".

-מתי אתה מתחיל להופיע רשמית?
"עכשיו מתחילים לחשוב על מופע ממש, אחרי שלוש שנים שנסעתי בכל הארץ. גם זה יגיע, במקביל ליציאת האלבום, שעזרו לי בו הרבה חברים מוזיקאים - פיטר רוט שהפיק, וחברים שייעצו לי כמו מוש בן ארי ודודו טסה. דאגתי להשמיע להם ולהקשיב למה שהם אומרים".

-אתה מחשיב את האלבום כ"פרויקט צד"?
"אני קומיקאי וגם מוזיקאי, ובן אדם שיודע דברים לפי אינסטינקטים ואינטואיציות. אם יבוא לךי להמשיך הלאה לעשות עוד דברים אז אני אעשה. כרגע המטרה היא לא קיסריה בקיץ הקרוב, אבל אני מאמין שגם זה יקרה, עם השלישיה".